مدیرکل دفتر سرمایه گذاری‌های خارجی:

همدان می‌تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۱۳:۳۲:۴۵
کد خبر: ۸۴۳۴۸۴
همدان می‌تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد
احمد جمالی با بیان اینکه همدان می‌تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد تصریح کرد: بستر دیگری که در استان وجود دارد، صادرات خدمات است و ما را در استان بسیار کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان همدان با بیان اینکه در دنیای امروز صادرات و حوزه سرمایه‌گذاری پیوند ناگسستنی دارند اظهار کرد: تأکید کشورهای مختلف در روند سرمایه‌گذاری‌های نسل پنجم ایجاد ائتلاف بین صادرات و سرمایه‌گذاری خارجی است.

وی با بیان اینکه در بند 13 اقتصاد مقاومتی نیز بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی مبتنی بر صادرات و تشویق آن تدوین شده است افزود: در برنامه ششم توسعه نیز این پیوند دیده شده است و از سرمایه‌گذاری خارجی برای توسعه صادرات استفاده شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه همدان می‌تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی باشد تصریح کرد: بستر دیگری که در استان وجود دارد، صادرات خدمات است و ما را در استان بسیار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همدان نخستین بار در سال 95 در سرمایه‌گذاری خارجی حوزه تولید برق، پایلوت شد ادامه داد: صادرات برق نیز در دستور کار قرار دارد و در سایر حوزه‌های خدماتی نیز می‌توان سرمایه‌گذاران خارجی را ترغیب کرد.

جمالی با بیان اینکه برگزاری دو همایش در اربیل و نجف در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: این دو همایش را باید با محوریت همدان برگزار کنیم چراکه همدان صادرات قابل توجهی به کشور عراق دارد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی همدان در مقطعی مجموع بسیار خوبی از قوانین و مقررات تدوین کرده است گفت: اگر این بسته به‌روز شود و اصلاحات لازم اعمال شود، می‌تواند در دو همایش پیش رو مثمر ثمر واقع شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اظهار کرد: این بسته برای کل کشور بسیار مطلوب است و در تمام نقاط کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان همدان بسیار فعال است افزود: این مرکز به تشویق سرمایه‌گذاری و تسهیل امور حوزه اقتصادی استان بسیار کمک کند.

جمالی با اشاره به اینکه ایجاد رشته‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در دانشگاه بوعلی مورد قبول ریاست وقت دانشگاه و وزیر علوم فعلی قرار گرفت تصریح کرد: در کشور این رشته‌ها وجود ندارد و استان همدان می‌تواند پرچمدار این مسأله قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاری باید سرمایه‌گذاری کرد ادامه داد: کل زنجیره تأمین و ارزش را در استان ببینیم تا بدانیم چطور این اتفاق در استان شکل بگیرد تا تولید به توزیع متصل شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران خاطرنشان کرد: در استان کرمان، کل زنجیره تولید فولاد ایجاد شده و در استان همدان نیز این مسأله دنبال شود.

وی گفت: در تأمین منابع مالی ریالی و ارزی از صندوق توسعه ملی و از موسسات تأمین مالی بین‌المللی به استان کمک می‌کنیم.

جمالی با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌های خارجی در سال گذشته توان صادرات داشتند اظهار کرد: این شرکت‌ها سود و منافع خود را در داخل کشور سرمایه‌گذاری کردند و تولید و صادرات بیشتری را دنبال کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز