معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان:

حذف پارکینگ در ساخت و سازها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۹:۵۵:۴۸
کد خبر: ۸۵۵۱۱۲
حذف پارکینگ در ساخت و سازها به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست
زمانی با اشاره به اینکه حذف پارکینگ به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست خاطرنشان کرد: این مسأله در کمیسیون ماده 5 نیز مطرح شده است بنابراین هر پروانه ساخت باید با پارکینگ همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر همدان کمبود فضای پارکینگ است و به نوعی مدیریت پارک در معابر و کوچه‌ها انجام می‌شود که تضییع حقوق شهروندی است چرا که معبر به جای محلی برای تردد به عنوان پارک استفاده می‌شود.

رضا زمانی با بیان اینکه احداث پارکینگ در چند سال گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفته است افزود: از نظر بضاعت مالی امکان بهره‌برداری این پارکینگ‌ها در موعد مقرر محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های حاشیه‌ای بر اساس قانون به عنوان یک اقدام مسکنی انجام شد تصریح کرد: این اقدام توانست تا حدودی به مدیریت معابر اصلی کمک کند و امکان پارک طولانی‌مدت را از بین برده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان با بیان اینکه در بافت و هسته مرکزی شهر برای پارکینگ مشکل داریم ادامه داد: شهرداری باید اجرای پارکینگ طبقاتی را تسهیل کند و در همین رابطه اقداماتی در تخفیفات و معافیت عوارض‌ها و مجوزها در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حذف پارکینگ به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست خاطرنشان کرد: این مسأله در کمیسیون ماده 5 نیز مطرح شده است بنابراین هر پروانه ساخت باید با پارکینگ همراه باشد.

زمانی با بیان اینکه هدف از احداث پارکینگ انتفاعی نیست بلکه خدمت‌رسانی است گفت: به همین  دلیل شهرداری هزینه اندکی برای استفاده از پارکینگ‌ها در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی سوق یابند اظهار کرد: شهروندان برای ورود به بافت مرکزی شهر از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و یا وسیله نقلیه خود را در رینگ‌های بعدی پارک کرده و برای ورود به مرکز شهر از ناوگان عمومی استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز