۵۰ درصد خانواده های بیماران مرگ مغزی راضی به اهدا عضو نمی شوند

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۰:۱۳:۵۲
کد خبر: ۸۷۴۱۸۱
۵۰ درصد خانواده های بیماران مرگ مغزی راضی به اهدا عضو نمی شوند
بیش از ۵۰ درصد خانواده های بیماران مرگ مغزی واجد شرایط نسبت به اهدای عضو رضایت نمی دهند و از قضاوت منفی بستگان و مردم نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیشتر خانواده‌هایی که تمایلی به اهدای عضو عزیزانشان ندارند از قضاوت منفی بستگان و مردم در مورد آنها و مطرح شدن فروش اعضای بدن، نگران هستند.

دکتر مجید حمیدی اضافه کرد: این در حالی است که هیچ گونه وجهی از دریافت کننده عضو به خانواده اهدا کننده پرداخت نمی‌شود و این مسائل به صورت شفاف در فرایند اداری این مجموعه مشخص و قابل ارائه است.

وی ادامه داد: همچنین برخی از خانواده‌های دارای بیمار مرگ مغزی منتظر معجزه هستند و تا آخرین لحظه به بازگشت عزیزانشان به زندگی امید می‌بندند.

مسئول تیم فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان مهر و عواطف مادری را از دیگر موانع پیش روی اهدای عضو دانست و گفت: خداوند به انسان نعمت فراموش کردن را داده است به گونه‌ای که با گذر زمان انسان با مرگ و از دست دادن عزیزانشان تاحدودی کنار می آیند.

دکتر حمیدی افزود: احساسات و عواطف زودگذر هستند بنابراین برای جاودانه شدن عزیزان، می‌توان به جای سپردن آنها به خاک با دستگیری از نیازمندان و اهدای بدن بیماران مرگ مغزی، زمینه ساز حیات دوباره چند تن دیگر شد.

وی یادآوری کرد: چهار ماهه سال جاری ۹ مورد رضایت برای اهدای عضو در این استان صورت گرفته که هر یک از این بیماران مرگ مغزی سه تا چهار عضو بدن خود را اهدا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز