معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

غذای دانشجویی بیش از حد ارزان است/ کمبود خوابگاه داریم

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۴:۰۵:۵۷
کد خبر: ۸۹۰۹۸۸
غذای دانشجویی بیش از حد ارزان است/ کمبود خوابگاه داریم
لاری گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از خوابگاه های دانشگاه های کشور فرسوده اند و اعتبار زیادی برای بازسازی ساختمان آنها نیاز است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدر نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه آمایشی سه کشور در سالن کنفرانس مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: کمبودخوابگاه های دانشجویی و اسکان دانشجویی یکی از مهم ترین دغدغه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شود که امیدواریم چاره ای برای آن اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: ۲۱ طرح عمرانی برای ساخت خوابگاه دانشجویی در ۲۱ نقطه کشور در حال اجرا است که برای ۱۸ طرح آن هیچگونه اقدامی نشده و همچنان منتظر تامین اعتبار هستند.

لاری عنوان کرد: با وجود کمبود اعتبارات برخی از دانشگاه ها، به منظور رفع مشکلات اسکان دانشجویان، مکان هایی به صورت موقت برای راه اندازی خوابگاه اجاره شده است.

وی تاکید کرد: میانگین قیمت تامین غذای دانشجویی ۱۵۰ هزار ریال تا ۱۶۰ هزار ریال است که دانشجویان فقط ۱۳ هزار ریال برای هر پرس غذا پرداخت می کنند و ما بقی آن را دانشگاه باید تامین کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ارزان بودن غذای دانشجویی باعث شده در سال های اخیر تعداد سفارشات غذای دانشجویی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: سرانه فرهنگی رفاهی برای هر دانشجو ۳۲ میلیون ریال است که نیاز داریم این میزان اعتبار افزایش پیدا کند.

لاری بیان کرد: برای ایجاد شور و نشاط در انتخابات پیش رو باید کرسی های آزاداندیشی را در دانشگاه ها راه اندازی کنیم.

وی تاکید کرد: باید با اعتماد به دانشجویان و حمایت از دانشگاه ها فضای سیاسی انتخابات را در بین دانشجویان رونق ببخشیم تا از ناامیدی و سرخوردگی جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز