رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان:

مانورهای تمرینی – آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در همدان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۱:۲۴:۴۷
کد خبر: ۸۹۳۰۹۹
مانورهای تمرینی – آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در همدان برگزار می‌شود
محمدمهدی شهیدی از اجرای مانورهای تمرینی – آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان اظهار داشت: مانورهای تمرینی – آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق طی دو روز 12 و 13 شهریور ماه در همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مانور در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی حوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و با هدف هماهنگی و تمرین شرایط بحرانی اجرایی می‌شود.

 محمدمهدی شهیدی ابراز داشت: طی برنامه اعلامی از سوی وزارت نیرو، استان همدان یکی از میزبانان برگزاری مانورهای تمرینی – آموزشی مناطق ششگانه کشور است.

وی ادامه داد: میزبانی تیم‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان‌های تهران، قزوین، البرز، مرکزی، قم و مازندران بر عهده استان همدان گذاشته شده است.

شهیدی افزود: انجام مانورهای مشترک با استان‌های دیگر باعث هم‌افزایی دانشی و افزایش آمادگی نیروها در شرایط حساس و بحرانی می‌شود.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این مانور طی سه جلسه انسجام‌بخشی با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان و بیش از 10 جلسه کارشناسی شورای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، روابط عمومی‌ها و مدیران مالی پشتیبانی برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای کامل این مانور انجام شد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان اظهار داشت: در این راستا مقرر شد شرکت‌های صنعت آب و برق استان سناریوهایی بر اساس تهدیدهای احتمالی اعم از سایبری، عوامل طبیعی و... آماده و طرح مقابله با آن را پایش کنند که با توجه به وضعیت مکانی و حیاتی بودن نیروگاه تصمیم گرفته شد که مانور در نیروگاه شهید مفتح همدان برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی نیروها در شرایط بحرانی تصریح کرد: تلاش شده با نصب چادرها در محوطه باز فضاسازی و شبیه‌سازی شرایط اضطرار ایجاد شود.

شهیدی اضافه کرد: همچنین کلاس‌های تهدیدشناسی و بحث و تبادل نظر اعضای شورای هماهنگی هر یک از استان‌ها درباره تهدیدات متصور و غالب صنعت آب و برق استان از دیگر برنامه‌های اجرایی این مانور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حدود 100 نفر در اجرای این مانور حضور دارند، گفت: در پایان اجرای سناریو مانور تدوین شده هر یک از استان‌ها، ارزیابی اجرای مانورها و پرسش و پاسخ توسط اعضای شورای عالی و اعضای شورای هماهنگی سایر استان‌ها و بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه، جمع‌بندی و معرفی استان‌های برتر انجام می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز