نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

همدان نگین گردشگری کشورهای جاده ابریشم است

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۹:۵۰:۱۰
کد خبر: ۹۰۱۱۵۵
همدان نگین گردشگری کشورهای جاده ابریشم است
حاجی بابایی با اشاره به این که همدان نگین گردشگری راه ابریشم است، اظهار داشت: این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی خود در طول تاریخ به ویژه در دوران پس از اسلام مورد توجه کشورهای راه ابریشم بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که همدان نگین گردشگری راه ابریشم است، اظهار داشت: این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی  خود در طول تاریخ به ویژه در دوران پس از اسلام مورد توجه کشورهای راه ابریشم بوده است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: سپردن میزبانی از اجلاس کشورهای جاده ابریشم موید این نکته است که این شهر همچنان نقش غیرقابل انکاری در مسیر جاده ابریشم دارد.

وی با بیان این که امروزه همدان به عنوان پایلوت فرهنگی در کشور و حتی جهان شناخته می‌شود، گفت: زیرساخت‌های گردشگری شهر همدان شرایط خوبی برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تصویب قطار شهری برای همدان، تصویب اتصال قطار همدان به غرب کشور و برخی دیگر از مصوبات مربوط به همدان در مجلس شورای اسلامی حکایت از توسعه این استان در حوزه گردشگری دارد عنوان کرد: به جرأت می‌توان گفت همدان در چند سال آینده جز اولین مقاصد گردشگری در ایران می‌شود.

وی با اشاره به این که این شهر در سال‌های اخیر با میزبانی از چند اجلاس بین المللی آوازه خود را بیش از گذشته در دنیا طنین انداز کرده است تصریح کرد: میزبانی از اجلاس جاده ابریشم نیز باعث می‌شود تا نگاه دنیا یکبار دیگر به همدان معطوف شود.

حاجی بابایی با تاکید بر آن که همدان نتوانسته به حق خود در ثبت جهانی آثار تاریخی‌اش در یونسکو برسد گفت: از اجلاس جاده ابریشم که با حضور مسئولان یونسکو برگزار می‌شود باید بهترین بهره را در این راه برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز