معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو:

ایران شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی است

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۰:۴۱:۴۹
کد خبر: ۹۰۱۷۵۱
ایران شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی است
جینگ فنگ با اشاره به اینکه ایران با داشتن 24 اثر میراث ملی و فرهنگی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده، شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی مصوب سال جهانی 1972 است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با اشاره به اینکه از دعوت برای شرکت در اجلاس جهانی «راه ابریشم» در همدان تقدیر و تشکر کنم اظهار کرد: ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم در این شهر زیبا در حال برگزاری است که این اتفاق بسیار باعث خوشنودی است.

وی با اشاره به اینکه همدان شهری مشهور و معروف است به خاطر صنایع دستی‌اش در مسیر «جاده ابریشم» قرار دارد؛ افزود: از جمهوری اسلامی و وزارت میراث فرهنگی و استان همدان برای برگزاری این رویداد تشکر می‌‌کنم.

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با اشاره به اینکه ایران با داشتن 24 اثر میراث ملی و فرهنگی که در فهرست میراث یونسکو ثبت شده، شریک بسیار مهمی برای اجرای کنوانسیون جهانی میراث فرهنگی مصوب سال جهانی 1972 است افزود: ایران استانداردهایی بالایی را برای حفاظت از میراث فرهنگی و مدیریت این میراث ثبت کرده است.

وی افزود: می خواهم از جانب دبیرکل یونسکو از دولت جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر کنم چراکه ثبت موفق جهانی جنگل‌های هیرکانی در سال 2018 و به عنوان میراث طبیعی و چشم‌انداز باستانی ساسانی از فارس در سال 2019 انجام شد.

فنگ با بیان اینکه ایران به عنوان یک شریک فعال و کنشگر در کمیته هماهنگی جهانی نقش داشته است ادامه داد: «جاده ابریشم» و زنجیره آن یک نمونه و مصداق عالی از میراث و گنجینه‌های فرهنگی مغفول مانده و مخفی مانده جهانی است.

وی با اشاره به اینکه از سال 2003 مرکز میراث جهانی نقش بسیار کلیدی ایفا کرده است افزود: هماهنگی به منظور معرفی و ثبت میراث فراملی زنجیره‌ای در کشورهای جاده ابریشم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی دستورات مد نظر؛ کمیته هماهنگی بین دولتی در نشست 2009 تشکیل شد و نمایندگان آن از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور دارند افزود: یک رویکرد راهبردی و نظام‌مند برای آماده‌سازی روند معرفی آثار جهانی برای ثبت در میراث جهانی،  آن هم برای کشورهایی که در امتداد جاده ابرایشم هستند، فراهم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز