معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز جهانی یونسکو:

یکی از آثار همدان تا دو سال آینده را ثبت جهانی می شود

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۶:۳۹:۰۰
کد خبر: ۹۰۲۶۸۲
یکی از آثار همدان تا دو سال آینده را ثبت جهانی می شود
جینگ فنگ گفت: برای ثبت جهانی یکی از آثار همدان در سازمان جهانی یونسکو تا دو سال آینده تضمین می‌دهم

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز جهانی یونسکو عصر سه شنبه در اختتامیه ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم در همدان، با بیان اینکه برنامه‌ریزی اجلاس جهانی راه ابریشم توسط ایران بسیار خوشحال کننده بود، اظهار کرد: ساماندهی و نظم ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم به میزبانی همدان بسیار چشمگیر و قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه در این اجلاس موفقیت اولین سایت جهانی راه ابریشم از چین تا قزاقستان مشاهده شد، عنوان کرد: با وجود فرهنگ و زبان‌های مختلف در کشورهای حاشیه راه ابریشم همکاری فوق‌العاده ای بین آنها برای ثبت زنجیره‌ای آثار این جاده شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجلاس جهانی راه ابریشم کنوانسیون بین‌المللی و اجتماعی بوده که عملی شده است، اظهار کرد: ترویج توجه به صنایع دستی در جاده ابریشم از نتایج مهم ششمین اجلاس جهانی راه ابریشم است.

فنگ بیان کرد: توسعه تمام نامزدی‌ها و معرفی سایت‌ها کار سختی خواهد بود و به همین علت کار زیادی در پیش داریم و باید پرونده‌های جدیدی برای ثبت جهانی در حوزه راه ابریشم آماده کنیم.

وی ضمن تشکر از مترجمان این اجلاس گفت: مترجمان به بهترین نحو پل ارتباطی را بین تمام کشورهای حاشیه جاده ابریشم ایجاد کردند.

فنگ در پایان با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی کشورهای حاشیه راه ابریشم در سال ۲۰۲۰ در همدان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: پیگیر ثبت جهانی آثار همدان در اجلاس جهانی یونسکو خواهیم بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز