کشف ۴۴ فقره سرقت از کارت‌های عابر بانک در همدان

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۰۸:۱۷:۳۱
کد خبر: ۹۱۳۶۳۲
کشف ۴۴ فقره سرقت از کارت‌های عابر بانک در همدان
سردار کامرانی صالح از کشف 44 فقره سرقت از کارت‌های عابر بانک و سرقت بیش از 2 میلیارد ریال با این شیوه و شگرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، فرمانده انتظامی استان در تشریح این خبر گفت: در پی کلاهبرداری فردی در شهر همدان با این شیوه و شگرد که به عنوان مشتری و به بهانه خرید اجناس وارد مغازه ها شده و پس از انتخاب کالای مورد نظر به فروشنده اعلام می‌کرد، قصد پرداخت وجه آن از طریق شماره کارت را دارد و با اخذ شماره کارت، به صورت صوری با استفاده از تلفن همراه وانمود می‌کرد که شخص ثالث اقدام به پرداخت وجه از طریق کارت به کارت می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: این فرد کلاهبردار بعد از چند دقیقه به فروشنده مراجعه و اعلام می‌کرد احتمالا اشکالی در ارسال پیامک به وجود آمده؛ از طریق دستگاه پوز خودتان مانده حساب را بگیرید و با این ترفند با به دست آوردن شماره رمز فروشنده در فرصت مناسب کارت عابر بانک را از فروشنده گرفته و با کارت دیگری تعویض و به وی برمی‌گرداند و با در اختیار داشتن کارت و رمز آن، اقدام به سرقت و تخلیه حساب مال باخته می‌کرد.

سردار کامرانی صالح بیان کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی استان از موضوع، شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شگردهای پلیسی، متهم  در شهرستان همدان شناسایی و در یک عملیات منسجم در منزلش دستگیر و در بازرسی از منزلش تعداد زیادی کارت عابر بانک صادره از بانک های مختلف کشف شد.

سردار کامرانی صالح تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی و تخصصی به 44 فقره سرقت با این شیوه و شگرد در استان های همدان،تهران،البرز و کردستان اعتراف کرد  و مبالغ سرقت شده با این شیوه توسط این کلاهبردار، در مجموع بالغ بر 2 میلیارد ریال است که اکثر این اموال تبدیل به طلا و سکه شده است.

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: از کسبه و شهروندان محترم درخواست می‌شود به هیچ وجه کارت های عابر بانک خود را در اختیار سایر افراد قرار ندهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز