مدیر کل بیمه سلامت همدان

دهک های پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند/ اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در همدان ناموفق بود

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۲:۰۷:۵۵
کد خبر: ۹۱۵۰۸۱
دهک های پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند/ اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در همدان ناموفق بود
سعید فرجی با اینکه پایان سال گذشته بخش آزمایشی طرح نسخه نویسی انجام وابتدای امسال قرار شد در سه شهرستان اجرا شود افزود :این طرح به علت زیر ساخت هادرهمدان اجرا شد که متاسفانه موفق نبود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در نشست خبری که مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد گفت:سوم تا نهم ابان ماه به نام هفته بیمه سلامت نام گذاری شده که در این هفته برنامه هایی رابرگزار خواهیم کرد.

وی افزود:اخیرا طرح بیمه اجباری در کشور مورد توجه قرار گرفته تا همه افراد زیر پوشش بیمه ایی قرار بگیرند. 

وی با بیان اینکه تمام افراد باید زیر پوشش بیمه قرار بگیرند، افزود:طبق این طرح تمام افرادی که زیر پوشش بیمه ای قرار نگرفتند میتوانند با پرداخت حق بیمه ای خدمات دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد:پیش بینی می شود4تا 5درصد جمعییت استان همدان فاقد پوشش بیمه باشند بنابراین این افراد مشمول بیمه اجباری سلامت می شوند.

وی با بیان اینکه طرح بیمه اجباری از آبان ماه اغاز خواهدشد، گفت:کسانی که در سه دهک پایین قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی افزود: در سال اول 200هزار نفر به عضویت این صندوق درآمدند ودر سال 95در استان همدان 285هزار نفر عضو این سازمان شدند.

مدیر کل بیمه سلامت همدان خاطر نشان کرد:از سال 96قانون رفع همپوشانی به سازمان بیمه ابلاغ شدو در دو سال اخیر به تدریج بخشی از جمعیت  کاهش یافت و در نهایت جمعیت تحت پوشش این صندوق از 280هزار نفربه 175هزار نفر رسید.

فرجی با بیانکه در مراکز درمانی از طریق کد استحقاق خدمات درمانی به این بیمه شدگان ارائه می شود،گفت:  حرکت به سمت الکترونیکی کردن خدمات از دیگر اقدام های ارزشمند بیمه سلامت است و در این راستا برخی از فعالیت ها به صورت مکانیزه صورت گرفته و افراد حین مراجعه به مراکز درمانی نیازی به همراه داشتن دفترچه بیمه ندارند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اینکه پایان سال گذشته بخش آزمایشی طرح نسخه نویسی انجام وابتدای امسال قرار شد در سه شهرستان اجرا شود افزود :این طرح به علت زیر ساخت هادرهمدان اجرا شد که متاسفانه موفق نبود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح با ارائه آموزش هایی در سایر شهرستان ها اجرا شد که ملایر خوب عمل کرده است.

وی افزود:از مزیت های این طرح این است که مراجعات غیر ضروری به حداقل می رسد.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد مراکز خدمات درمانی در استان با بیمه سلامت قرارداد دارند گفت: خوشبختانه از سال گذشته در پرداخت مراکز درمانی به‌روز عمل کرده‌ایم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بدهی داروخانه‌ها و مراکز بخش دولتی و دانشگاهی و بخش خصوصی به‌روز پرداخت شده است افزود: بدهی داروخانه‌ها تا مردادماه و مراکز دولتی و دانشگاهی 85 درصد تیرماه پرداخت شده که هنوز اسناد شهریور نرسیده تا این ماه نیز پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تقریباً بدهی خردادماه تسویه شده است گفت: 75 درصد بدهی آذرماه سال گذشته موسسات دولتی و دانشگاهی پرداخت شده و تقریبا سه ماه باقی مانده است.

فرجی از پرداخت بدهی داروخانه‌ها در سال گذشته تا آذرماه خبر داد و افزود: بدهی سال گذشته مراکز ترک اعتیاد کامل پرداخت شده و سطح یک کامل تسویه شده است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: مطالبات تیرماه پزشکان و آزمایشگاه‌ها تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز