بررسی نقش اسپانسرینگ در ورزش با یکی از حامیان فوتبال همدان:

هدفم حمایت از استعدادهای ورزشی و پیشرفت آنهاست/ اگرتماشگران و رسانه ها نباشند حامیان مالی جذب ورزش نمی شوند

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۵:۴۸:۴۵
کد خبر: ۹۲۰۸۹۶
هدفم حمایت از استعدادهای ورزشی و پیشرفت آنهاست/ اگرتماشگران و رسانه ها نباشند حامیان مالی جذب ورزش نمی شوند
امروزه فوتبال یک ورزش است که اسپانسر جایگاه خاصی در آن دارد، که برای ادامه دادن کار تیم ها بسیار مهم است. به عنوان محبوب ترین ورزش جهان، صدها میلیون طرفدار بازی ها، نتایج و آخرین اخبار را دنبال می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، اسپانسرینگ یکی از ابزارهای مهم بازاریابی است که با سایر ابزارهای بازاریابی مانند تبلیغات تفاوت‌هایی دارد و بسته به اهداف بازاریابی یک سازمان، هر یک مزایا و معایبی دارند. اسپانسرینگ در واقع به طور دقیق‌تر یک ابزار برندینگ است که در آن یک برند از یک رویداد، فعالیت، شخصیت و یا یک سازمان در ازای تصاحب یک بسته حقوقی از جمله نمایش انحصاری نام‌و‌نشان‌اش، حمایت می‌کند.

به عنوان نمونه هدف از اسپانسرینگ در ورزش، بالا بردن درجه شناخت نام‌ونشان و بهبود وجهه آن برند است. اسپانسرشیپ در ورزش به برندهای کوچک، متوسط و بزرگ اجازه می‌دهد تا از طریق پیوند با یک ستاره یا یک تیم ورزشی شناخته‌شده‌تر شوند. در حالی که آن باشگاه یا سازمان ورزشی نیز با این قرارداد از لحاظ مالی حمایت می‌شود.

اسپانسرشیپ ولی فراتر از یک حمایت مالی صرف است.

امروزه فوتبال یک ورزش است که اسپانسر جایگاه خاصی در آن دارد، که برای ادامه دادن کار تیم ها بسیار مهم است. به عنوان محبوب ترین ورزش جهان، صدها میلیون طرفدار بازی ها، نتایج و آخرین اخبار را دنبال می کنند.

آمارها نشان می دهد که تقریبا نیمی از مردم در مناطق پر جمعیت، علاقه خاصی به فوتبال دارند. این حمایت وسیع بخشی از این دلیل است که در فوتبال چنین تبلیغات قدرتمندانه ای وجود دارد. در حقیقت، ثابت شده است که این تبلیغات ها به طور ویژه با مردان زیر 30 سال ارتباط برقرار می کند. این مهم است؛ زیرا تاثیر این گروه سنی بر هزینه هایی که کل جمعیت میکنند بسیار کلیدی است.

متاسفانه فوتبال ایران فقط هزینه زاست و درآمد کسب نمی کند. باشگاه های ایرانی از دولت بودجه می گیرند و توان درآمدزایی ندارند. فرآیند تبدیل یک بازیکن آماتور به حرفه ای که از سنین پایه شروع می شود، در باشگاه ها جدی نیست و تنها چند باشگاه صنعتی با ابزار و امکانات دولتی اقدام به این کار کرده اند. امروز پس از گذر از نوزده دوره لیگ حرفه ای هنوز تفکرات ایستایی بر تیم های ایرانی حاکم است.

استان همدان به دلیل عدم فعالیت شرکت ها و کارخانجات بزرگ صنعتی همواره برای هزینه های تیم های ورزشی خود با مشکل مواجه بوده است و با توجه به عدم پوشش تمامی مسابقات ورزشی در رسانه ها کمتر اسپانسری علاقه حضور در ورزش همدان را دارد.

شرکت توان دید آتی همدان با مدیریت امید رحیمیان یکی از محدود اسپانسرهایی است که در ورزش همدان فعالیت می کند.

این شرکت از پاییز سال ۱۳۹۷ حامی مالی تیم تالار وحدت مریانج شد و توانست با تلاش و کوشش کادرفنی و بازیکنان و حمایت های حمید کوچکی مدیرعامل این تیم قهرمان لیگ استان شود و به مسابقات لیگ سه راه یابد.

امسال حمید کوچکی مدیرعامل وقت تالاروحدت با مالک این تیم به توافق نرسید و با نام شهرداری مریانج راهی لیگ سه شد و بازهم شرکت توان دید آتی همدان حمایت از ایم را بر عهده گرفت.

مدیرعامل شرکت توان دید آتی در خصوص حمایت از ورزش همدان به خبرنگار گفت: تمام افرادی که در ورزش همدان کار می کنند از روی عشق و علاقه این کار را انجام می دهند و بیشتر از آنکه منفعتی از ورزش ببرند بیشتر از خودشان مایه می گذارند من هم به عنوان یک علاقمند به ورزش تصمیم گرفتم کمک اندکی به ورزش شهر و استانم کنم.

وی با بیان اینکه تا تیم های کشور وابسته به منابع دولتی باشند نمی توانند نتیجه بگیرند، گفت: ورزشکاران مستعد استان باید برای پیشرفت دیده شوند و اگر امثال من و رسانه ها از آنها حمایت نکنیم جز سقوط و دلسردی عایده ای برای ورزش نخواهد داشت.

رحیمیان با اشاره به آنکه وجود یک تیم ضامن موفقیت فوتبال یک شهر نیست، گفت: برای پیشرفت فوتبال استان باید دو سه هم طراز و قوی رقابت با هم رقابت کنند تا شور و هیجان به فوتبال استان بازگردد و تماشگران نیز ترغیب شوند به ورزشگاه بیایند و ما قصد داریم در آینده ای نزدیک آکادمی فوتبال را راه اندازی کنیم.

وی گفت: استعدادهای بسیار خوبی در فوتبال استان همدان وجود دارد و مسابقات لیگ استان با کیفیت بالایی برگزار می شود اما این استعدادها برای پیشرفت نیاز به دیده شدن دارند و از رسانه ها استان می خواهم بیشتر به این استعدادها توجه کنند.

فرهنگ استفاده از محصولات استان همچنان برای مردم و مسئولان نا آشناست

وی بیان اینکه ورزش صنعت درآمدزایی در کشور نیست، افزود: با توجه به عدم درآمدزایی در ورزش تا زمانی که ورزشگاه های ما پر از تماشگر نشود بخش خصوصی رغبتی برای حضور در عرضه ورزش نخواهد داشت.

رحیمیان با انتقاد از فرهنگ عدم استفاده از محصولات و کالاهای تولید شده در استان گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد مشاهده می شود برخلاف دستور صریح و بخشنامه های متعددی که از سوی دولت ارایه شده است و ارگانها و سازمان های دولتی را مکلف به تامین نیازمندی های خود از تامین کنندگان داخلی کرده است، همچنان ارگانها به تامین مایحتاج خود از شرکت های مستقر در پایتخت اصرار می ورزند و توانمندی و امکانات شرکت های داخل استان را نادیده می گیرند.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال مولد، تمرکز زدایی و توزیع عادلانه فرصت های کسب و کار در کل کشور است و اگر می خواهیم امثال من از ورزش حمایت کنند باید مردم و مسئولان از ما حمایت کنند چرا که به طور قطع دولت یکی از بزرگترین مشتریان خدمات و محصولات است و چرخش مالی ایجاد شده برای تامین این نیازمندی می تواند موتور محرکت اشتغال زایی خوبی در استان باشد.

مدیرعامل شرکت توان دید آتی در پایان گفت: انعکاس کم و کاستی با توجه به بحران مالی کشور مساله ای را حل نمی کند و باید همه دست در دست هم دهیم و از جوانان و استعدادهای استان حمایت کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز