خانواده مرحومه پرمون نطقی:

راهداری قزوین به جای پذیرش اشتباه به دنبال اتلاف وقت است/ پرمون یک سرمایه بزرگ برای اسکیت کشور بود که به راحتی از دستش دادیم

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۷:۰۴:۳۷
کد خبر: ۹۲۱۱۹۳
راهداری قزوین به جای پذیرش اشتباه به دنبال اتلاف وقت است/ پرمون یک سرمایه بزرگ برای اسکیت کشور بود که به راحتی از دستش دادیم
میدانچی تصریح کرد: کوتاهی راهداری در این حادثه در دادگاه ضیاآباد هم بررسی و تائید شده، اما مسئولان راهداری همچنان زیر بار تقصیر خود نمی‌روند و چند ماه است که به دنبال اتلاف وقت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حوادث ترافیکی، علت اصلی مرگ و میر و صدمات جبران ناپذیر در کشورهای در حال رشد است. متأسفانه، ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان تلفات انسانی در حوادث رانندگی را دارد.آمار کشته شدگان در تصادفات وسائل نقلیه در ایران، دوبرابر و آمارمصدومین در سوانح ترافیکی، تقریباٌ پنج برابر میانگین آمارهای جهانی است.

عوامل مؤثری در بروز حوادث دخیل هستند.در سه عنوان کلّی به راه و عامل طبیعی، وسیله نقلّیه، و عامل انسانی تقسیم می شود که هر کدام از این عوامل زیربخش های گوناگونی را در بر می گیرند.       

موضوع کاهش حوادث رانندگی آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری یک بار دیگر در دیداری که در تاریخ ۲۶ اسفند ماه سال ۹۱ با دستندرکاران سفر‌های نوروزی داشتند، گفتند: همه دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفر‌های نوروزی به حداقل ممکن برسد.

در تیرماه امسال جامعه اسکیت کشور داغدار شد و پرمون نطقی یکی از مربیان ارزنده خود را به دلیل تصادف رانندگی از دست داد.

مرحومه نطقی از قهرمانان سابق اسکیت و از داوران و مربیان برجسته این رشته ورزشی همدان بود که برای تدریس در کلاس داوری به قزوین اعزام شده بود در برگشت طی سانحه تصادف در محور قزوین به همدان جان خود را از دست داد.

فاطمه میدانچی مادر همسر پرمون نطقی که در صحنه تصادف حضور داشته این روزها همراه خانواده ایشان به دنبال احقاق حق آن مرحومه و شکایت از مسببان این تصادف هستند.

خانم میدانچی در گفتگو با برنا می گوید: کارشناس دادگستری پس از بررسی صحنه تصادف اعلام کرد که در کنار تقصیر 50 درصدی راننده نیمی از این تقصیر نیز به گردن راهداری قزوین است که در استاندارد سازی جاده سهل‌انگاری کرده است.

وی ادامه داد: کارشناس مربوطه در بررسی صحنه تصادف، نبود گاردریل استاندارد در مسیر را علت حادثه اعلام کرد.

وی ادامه می دهد: حادثه ای که برای عروس من پیش آمده، مربوط به جاده‌های فرعی و نقاط کور کشور نیست، بلکه حادثه در بزرگراهی رخ داده که بر اساس قانون باید دارای حفاظ استاندارد باشد.

میدانچی تصریح کرد: کوتاهی راهداری در این حادثه در دادگاه ضیاآباد هم بررسی و تائید شده، اما مسئولان راهداری همچنان زیر بار تقصیر خود نمی‌روند و چند ماه  است که به دنبال اتلاف وقت هستند.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نظر کارشناس، اداره کل راهداری قزوین از دادگاه تقاضای هیات سه نفره را کرد که این هیات نیز رای به مقصر بودن راهداری داد اما آنها به جای قبول اشتباه خود حالا تقاضای بررسی از سوی هیات پنج نفره را داده اند و مشخص نیستند این روند را تا کی می خواهند ادامه دهند؟

وی ادامه داد: متوجه کارهای راهداری قزوین نمی شوم چرا آنها به جای قبول اشتباه و عذرخواهی از خانواده مرحومه به دنبال اتلاف وقت و صرف هزینه از بیت المال هستند و باعث رنجش خاطر خانواده ما به ویژه همسر ایشان شده اند و قطعا وکیل ما تا آخر پیگیر شکایت ما از راهداری قزوین خواهد بود.

میدانچی افزود: این حادثه تنها پرمون را از ما نگرفت بلکه آسیب های روحی فراوانی به خانواده ما وارد کرد و در حال حاضر پسر من که همسر خانم نطقی است به دلیل مسائل روحی شرکت خود را تعطیل کرده و کارکنان آن شرکت امروز بیکار شده اند.

وی ادامه داد: یک اشتباه و کم کاری به چندین خانواده آسیب زده و متاسفانه پس از گذشت 110 روز مسئولان اداره کل راه و شهرسازی قزوین به جای پذیرش اشتباه خود، می خواهند تقصیر را گردن دیگران بیاندازند و بگویند همه به جز ما اشتباه می کنند.

میدانچی تاکید کرد: ما تنها به دنبال احقاق حق پرمون نطقی نیستیم و ما به دنبال آن هستیم که راهداری قزوین به دنبال رفع نواقص جاده های خود باشد تا خانواده های  دیگر این سرزمین مانند ما آسیب روحی نبینند و داغدار عزیزان خود نشوند.

وی با بیان اینکه به راحتی سرمایه های خود را از دست می دهیم گفت: خانم نطقی یک داور و مربی با ارزش با اسکیت کشور بود و به راحتی این سرمایه خود را از دست دادیم و از مسئولان فدراسیون اسکیت و اداره کل ورزش و جوانان نیز می خواهم همراه خانواده نطقی پیگیر این شکایت باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز