دفتر نماینده ولی فقیه در همدان مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده می شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۱:۰۵:۱۵
کد خبر: ۹۲۹۸۴۲
دفتر نماینده ولی فقیه در همدان مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده می شود
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای شورا تشکیل شد نماینده ولی فقیه در استان مطرح کرد: ساختمان دفتر نماینده ولی فقیه در همدان به مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده اختصاص یافت .

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان بیان کرد: خانواده و کودک و نوجوان عرصه‌های حساس هستند بنابراین نیازمند راه اندازی مرکز تربیت برای این دو قشر هستیم. 

وی ادامه داد: مرکزی برای تربیت مربیان کودک باید راه‌اندازی شود چراکه در خیلی موارد روانشناسان دینی آموزش ندیدند و نیازمند آموزش های لازم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه زبان ارتباط با کودک «خاص» است اظهار داشت: خانواده در زمینه کودک نیاز به مشاوره تربیتی و مذهبی دارد همچنین باید در زمینه چاپ و انتشار مسایل مرتبط با کودک اقدام کرد. 

حجت الاسلام شعبانی موثقی خواستار نظارت جدی بر فعالیت های کودک و نوجوان شد و گفت: برخی کارها از جمله محتوای کتاب ها به کودک و نوجوان آسیب می‌زند.

وی گفت: به منظور راه اندازی مرکز تربیت و کودک و خانواده مقرر شد کمیته ای اساسنامه را تدوین کند همچنین در زمینه آیین نامه و کیفیت اجرا باید بحث و بررسی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان بیان کرد: مجموعه های مختلف در سطح شهر در حوزه خانواده تلاش می کنند که در عرصه های مختلف موفقیت داشتند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی ساختمان جدید نمایندگی ولی فقیه را برای راه اندازی مرکز تربیت کودک و خانواده اختصاص داد و اضافه کرد: این ساختمان باید به یک مجتمع فرهنگی مرکزی برای تربیت کودک و خانواده تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید کمیته ای به منظور بررسی نحو عملیاتی شدن طرح مرکز تربیت کودک و خانواده تا ماه آینده تعیین شود و اعضای این کمیته نحوه عملیاتی شدن طرح، ردیف بودجه و ملزومات را مشخص کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: ۱۱ مجموعه تربیت دینی در همدان فعال هستند که امید می رود در این مراکز تنها به تربیت دینی از جمله خواندن نماز اکتفا نشود.

حجت الاسلام شعبانی موثقی افزود: کدام نهاد باید یکسری فعالیت هایی که مورد تایید شورای فرهنگ عمومی نیست برخورد کند؟ در این راستا باید نهاد و یک مجموعه بر این فرایند نظارت کند.

وی گفت: برای اینکه شورای فرهنگ عمومی خروجی خوب داشته باشد باید روی مساله کار کرد و از طرح مسایل کلی بی نتیجه پرهیز شود. 

امام جمعه همدان افزود: یکی از مشکلات اساسی استان با توجه به مطالعات صورت گرفته، مساله جمعیت است چرا که رشد جمعیت در همدان منفی است و رتبه سی ام را در کشور داریم.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی جمعیت به طور حتم این استان در ۲۰ سال آینده دچار مشکل می شود بنابراین باید درباره چگونگی رفع این مشکلات در شورای فرهنگ عمومی بحث و تبادل نظر کرد. 

وی ادامه داد: پرداختن به مساله طلاق و روابط والدین با فرزندان نیز یک نیاز جدی است.

لازم به ذکر است که دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان به محل سابق خود در کوچه ملاجلیل منتقل شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز