کشت ۱۸ هکتار درختچه زرشک و سماق در اسدآباد

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۷:۱۴:۰۵
کد خبر: ۹۵۰۶۶۳
کشت ۱۸ هکتار درختچه زرشک و سماق در اسدآباد
بیرنگ گفت: 18 هکتار سماق، زرشک و سنجد به صورت حاشیه‌ای و پراکنده با توجه به کم آب بر بودن و توجیه اقتصادی این محصولات امسال در شهرستان کشت شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: 18 هکتار سماق، زرشک و سنجد به صورت حاشیه‌ای و پراکنده با توجه به کم آب بر بودن و توجیه اقتصادی این محصولات امسال در شهرستان کشت شد که از سال آینده در راستای صادرات این محصول بنا داریم نسبت به احداث باغ‌های زرشک و سماق و توسعه کشت این محصولات در شهرستان اقدام کنیم.

بیرنگ در ادامه با اشاره به کشت پسته در اراضی کشاورزی اسدآباد بیان کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان داده اراضی کشاورزی این منطقه مناسب‌ترین شرایط آب و هوایی را برای کشت این محصول کم آب بر با توجیه اقتصادی بالا دارد که در همین راستا امسال به صورت آزمایشی در این شهرستان به صورت پراکنده سه هکتار نهال پسته کشت شد و در صورتی که در این رابطه متقاضی کشت برای سال آینده وجود داشته باشد، یارانه نهال به او تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد یکی از جمله قطب‌های تولید محصولات باغی هلو و شلیل در سطح استان همدان بوده که این نوع از محصولات باغی پر آب بر هستند و برای مدیریت این امر نیز تاکنون 400 هکتار باغات هلو و شلیل اسدآباد تحت اجرای آبیاری نوین قطره‌ای قرار گرفته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز