مدیر کل منابع طبیعی استان همدان:

۶هزار تسهیلگر و همیار طبیعت در عرصه های منابع طبییعی فعالیت می کنند

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۸:۴۱:۴۹
کد خبر: ۹۵۰۷۰۴
۶هزار تسهیلگر و همیار طبیعت در عرصه های منابع طبییعی  فعالیت می کنند
مدیر کل منابع طبیعی استان همدان از همکاری بیش از ۶ هزار نفر تسهیل گربرای حفظ و احیای منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از  همدان؛ مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان در گردهمایی فعالین بخش آموزش و ترویج  پهنه کشاورزی وبخش منابع طبیعی استان گفت: این گردهمایی درراستای تدوین نظام نوین ترویج کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می شود.

خزائی از امضای تفاهم نامه همکاری مابین معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس مرکز تحقیقات کشاورزی وسازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد و گفت: با این تفاهم نامه قرار است توسعه همکاری تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و مشارکتی درراستای ترویج فرهنگ حفظ وتوسعه منابع طبیعی بیشتر از گذشته از طریق این دستگاه‌های اجرایی داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان ادامه داد: ما در استان همدان ۲۰ کارشناس ترویج و تسهیل گر منابع طبیعی و آبخیزداری، هزار و ۳۸۷ نفر مددکار ترویجی جهاد کشاورزی، ۱۰۲ کارشناس پهنه و ۴۳محقق معین مرکز تحقیقات و پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی داریم.

خزایی بر جذب بیشتر همیاران طبیعت در استان تاکید کرد و ادامه داد: ما در استان همدان بیش از ۶ هزار نفر همیاران طبیعت ما را در استان برای حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری کمک می‌کنند.

او از راه اندازی سامانه همیاران طبیعت در کشور خبر داد و افزود: افراد علاقمند به فعالیت در حفظ منابع طبیعی می‌توانند با مراجعه به سایت www.hamyartabiat.frw.it در این سامانه نام نویسی کنند و می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و ما را در حفاظت از منابع طبیعی یاری کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه منابع طبیعی سرمایه‌های کشور هستند اضافه کرد: ما در استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی داریم که ۲ هزار هکتار آن که تاکنون کود پاشی، کپه کاری، ذخیره نزولات و قرق شده اند تاکنون بیمه شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد با ساز وکار مناسب وهمکاری سایر دستگاه ها اراضی منابع طبیعی حفاظت شده در استان بیمه شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز