حمید عزیزی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

خصوصی‌سازی راندمان کار باشگاه‌ها را بالا می‌برد/ واگذاری استقلال و پرسپولیس حمایت از کل ورزش کشور است

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۱:۳۸:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۱۴۴۱
خصوصی‌سازی راندمان کار باشگاه‌ها را بالا می‌برد/ واگذاری استقلال و پرسپولیس حمایت از کل ورزش کشور است
رییس فدراسیون گلف گفت: خصوصی‌سازی دو باشگاه سرخابی کار درستی است و واگذاری آن به بخش خصوصی واقعی نه فقط حمایت از این دو باشگاه و فوتبال محسوب می‌شود، بلکه حمایت از سایر رشته‌های ورزش و فدراسیون‌ها نیز محسوب می‌شود

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حمید عزیزی، رییس فدراسیون گلف درخصوص واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و تاثیر این موضوع بر دیگر فدراسیون‌ها و رشته‌های ورزشی طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: خصوصی‌سازی برای هر موضوعی ذاتا مثبت و خوب است، نه فقط ورزش یا باشگاه‌های فوتبال، بلکه در کل موضوعات کشور ما خصوصی‌سازی می‌تواند مفید  و موثر باشد. کما این که ما اصل  44 قانون اساسی را داریم که در محتوای خودش به صورت ضمنی از این بحث حمایت می‌کند. از سوی دیگری سازمانی به نام خصوصی‌سازی ذیل وزارت اقتصاد داریم که کار خصوصی‌سازی را دنبال می‌کند. اگر دقت کنیم در سایر موضوعات هم هرکجا مدیریت دولتی حاکم است در شرکت‌ها کم‌ترین راندمان و بازدهی وجود دارد. به جز در بخش‌های حاکمیتی در سایر بخش‌ها باید این واگذاری‌ها صورت بگیرد. درخصوص استقلال و پرسپولیس یا حتی سایر باشگاه‌های دولتی هم واگذاری می‌تواند موثر باشد، همچنین بخش مهمی از منابع و بودجه وزارت ورزش برای کمک به رشته‌های توسعه نیافته، آزاد می‌شود.

وی افزود: هر یک از این باشگاه‌ها دست کم روزی 100 میلیون تومان هزینه دارند، اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست. از سوی دیگر بخش خبری فوتبال در رسانه‌های ورزشی اعم از رسانه ملی بررسی کنیم، روزانه حداقل شاهد 20 ساعت موضوع فوتبال هستیم، تماشاچی هم دارند و روزی 100 میلیون تومان از بودجه اموال عمومی را مصرف می‌کنند چه از ناحیه وزارت ورزش و چه از اسپانسرهایی که از اموال عمومی استفاده می‌کنند. مثلا اگر ایرانسل اسپانسرها این‌ها است، متعلق به شخص نیست، بلکه اموال عمومی محسوب می‌شود.

عزیزی اظهار کرد: از سوی دیگر اگر بخواهیم مقایسه کنیم، یک فدراسیون ورزشی با همه متعلقاتش، مسابقات ملی و بین المللی، بخش بانوان و آقایان، رده‌های سنی مختلف، استعدادیابی، داوری، مربیگری و هر آنچه که وجود دارد مانند گلف، شاید یک میلیاردم فوتبال پوشش خبری دارد، بودجه اموال عمومی استفاده می‌کند و امکانات در اختیارش است اما همه وظایف خود را سر موقع انجام می‌دهد. به اعزای هر یک میلیونی که وارد این فدراسیون‌ها می‌شود، این دو باشگاه باید 100 میلیارد پول بیاورند، چون امکاناتشان بیشتر است و رسانه، تماشاچی و حمایت دارند.

رییس فدراسیون گلف گفت: بنابراین خصوصی‌سازی این دو باشگاه کار درستی است و واگذاری آن به بخش خصوصی واقعی نه فقط حمایت از این دو باشگاه و فوتبال محسوب می‌شود، بلکه حمایت از سایر رشته‌های ورزش و فدراسیون‌ها محسوب می‌شود به دلیل این که بخشی از فکر و وقت مدیران و بودجه وزارتخانه آزاد می‌شود. کشور ما به ورزش آن هم فوتبال اهمیت می‌دهد و مردم ما نیز به این رشته اهمیت می‌دهند، همه ما به نوعی فوتبالی هستیم و معتقدیم که باید حمایت شود اما حمایت صرفا بحث مالی نیست، بخش مالی را خصوصی‌سازی کنند و سایر حمایت‌ها مانند معنوی، رسانه‌ای، بین‌المللی و افکار عمومی را نگهدارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز