گزارش ورزشی هفته؛

شکوفایی ورزش ایران با خصوصی‌سازی سرخابی‌ها/ نتیجه برد-برد در انتظار فوتبال و سایر رشته‌ها/ خودکفایی استقلال و پرسپولیس به سود همه خواهد بود

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۴:۲۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۰۱۶۸۳
شکوفایی ورزش ایران با خصوصی‌سازی سرخابی‌ها/ نتیجه برد-برد در انتظار فوتبال و سایر رشته‌ها/ خودکفایی استقلال و پرسپولیس به سود همه خواهد بود
خصوصی‌سازی باعث خواهد شد تا بار سنگین هزینه‌های باشگاه‌های سرخابی از دوش وزارت ورزش و جوانان برداشته شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ خصوصی‌سازی تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس همواره یکی از مسائلی بوده که اهالی ورزش و علاقه‌مندان پرشمار سرخابی‌ها دغدغه آن را داشتند و دارند. در این میان مسئولان وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی همواره بر این اعتقاد هستند که واگذاری استقلال و پرسپولیس هرچه زودتر باید انجام شود تا تیم‌های پرهوادار دولتی بتوانند روی  پای خود بایستند و در بحث درآمدزایی به خودکفایی دست پیدا کنند.

دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، به عنوان متولی ورزش کشور، جلسات زیادی را با مسئولان سازمان خصوصی و مدیران استقلال و پرسپولیس برگزار کرده و قرار است سهام سرخابی ها قبل از پایان تابستان به بورس واگذار شود. این اتفاق نه تنها به سود فوتبال و این دو باشگاه خواهد بود بلکه سایر رشته های ورزشی نیز از این موضوع منتفع می شوند و قطعا می تواند رشد و شکوفایی را به دنبال داشته باشد.

خصوصی‌سازی باعث خواهد شد بار سنگین هزینه‌های باشگاه‌های سرخابی از دوش وزارت ورزش و جوانان برداشته شود و در اختیار سایر رشته‌ها قرار بگیرد تا باعث رشد و توسعه بیشتر آنها شود. در همین زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فدراسیون‌ها و ورزشکاران از این طرح استقبال کردند و به نتیجه برد-برد آن امیدوار هستند تا ورزش کشور، ترقی بیشتری نسبت به قبل داشته باشد.

در همین خصوص صحبت‌های انجام شده از سوی مسئولان را می‌خوانید.

طباطبایی‌نژاد: خصوصی‌سازی می‌تواند فصل جدیدی از شکوفایی ورزش ایران باشد

صادق طباطبایی‌نژاد، عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، پیرامون موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به خبرنگار برنا گفت: بر اساس اصل 44 و در چارچوب حمایت از بخش خصوصی و با توجه به مصوبه ای که در تاریخ هجدهم فروردین ماه صورت گرفته مراحل واگذاری این دو باشگاه برای خصوصی‌سازی آغاز شده و برای آزادسازی سرمایه این دو باشگاه نیز چاره‌ای جزو فروش آنها در بورس وجود ندارد. امیدوارم این روند با تدبیر و سنجیدن تمامی جوانب به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد و در این صورت ورزش ایران فصل جدیدی را در چارچوب خصوصی‌سازی و شکوفایی می‌تواند آغاز کند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه پیرامون برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ برتر، اظهار کرد: بهتر است در این‌باره بنده در حال حاضر اظهارنظر نکنم. درباره برگزاری لیگ برتر در ابتدا باید مسئولان بهداشتی صحبت کنند. ضمن اینکه شرایط و بستر انجام رقابت‌های لیگ باید در چهارچوب پروتکل های بهداشتی در صورت تصمیم به برگزاری دنبال شود.

رئیس کارگروه تحقیق و تفحص از از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: آنچه که روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد، نظر کمیسیون اصل 44 حمایت از تولید ملی درباره واگذاری باشگاه‌ها به بخش خصوصی بود. یکی از موارد واگذاری باشگاه‌های وابسته به وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی بود که در این بخش بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس نیز مطرح شد. موضوع تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دوشنبه هفته آینده در صحن علنی قرائت خواهد شد.

شعبانی‌بهار: واگذاری استقلال و پرسپولیس به سود وزارت ورزش و جوانان و دیگر فدراسیون‌ها است

غلامرضا شعبانی بهار، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، درخصوص بحث خصوصی‌سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس و اینکه این موضوع چقدر در رشد دیگر فدراسیون‌ها تاثیرگذار است طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: باشگاه پرسپولیس و استقلال جزو سرمایه‌های ورزش کشور و به خصوص فوتبال هستند. حاکمیت و دولت به هر شکلی باید حمایت‌های خود را از این دو باشگاه داشته باشند. این حمایت‌ها ممکن است به روش‌های مختلفی صورت بگیرد و باید بهترین راه را انتخاب کرد تا بتوانیم ضمن این که حمایت اصلی را از آن‌ها داشته باشیم، در عین حال در روند سایر اهداف و وظایف هم خللی ایجاد نشود.

وی افزود: در ادوار گذشته گاها مشاهده شده که افراط و تفریط‌هایی در این خصوص انجام شده که بقیه امور یا مورد غفلت قرار گرفته یا مورد توجه بیش از اندازه بوده است. هر دو مورد می‌تواند تهدیدی باشد برای توسعه ورزش در کشور و اثرات نامطلوبی داشته باشد.

شعبانی‌بهار اظهار کرد: بهترین راه این است که یک توجه معقول و منطقی مانند سایر باشگاه‌ها به استقلال و پرسپولیس داشته باشیم اما با توجه به حساسیت آن‌ها شاید ممکن باشد به صورت موردی حمایت ویژه‌ای صورت بگیرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: این که خود وزارت ورزش متولی باشد و باشگاه‌داری کند، به نظر من با اهداف و وظایف وزارت منافات دارد. باید هرچه سریع‌تر تکلیف این دو باشگاه مشخص شود و خود باشگاه بتواند استقلال مدیریتی، مالی و برنامه‌ای داشته باشد. در عین حال وزارت ورزش از استقلال و پرسپولیس به عنوان رکن اصلی فوتبال کشور، حمایت‌هایی داشته باشد.

طباطبایی: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باعث سبک شدن کار وزارت ورزش و دولت می‌شود

سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته، درباره تاثیر خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بر توسعه سایر رشته‌های ورزشی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: بدون تردید خصوصی‌سازی در کل باعث می‌شود شرایطی فراهم شود که اکثر رشته‌های ورزشی به یک اندازه مورد توجه قرار بگیرند و در واقع می‌توانیم با فراهم کردن چنین شرایطی به بالندگی ورزش ایران کمک کنیم. قطعا در همه این سال‌ها نیز با توجه به بزرگ بودن دو تیم استقلال و پرسپولیس توجه بیشتر وزارت هم به ناچار به سمت این دو باشگاه و یا به کل بگویم به سمت فوتبال بود اما حالا با خصوصی‌سازی قطعا هم کار وزارت و هم در مجموع کار دولت سبک‌تر می‌شود.

او اضافه کرد: ما امیدوار به این خصوص‌سازی هستیم و مطمئن هستم با همتی که در حال حاضر برای عملی کردن این بحث وجود دارد این اتفاق رخ خواهد داد. اتفاقی که قطعا سایر رشته‌های ورزشی را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد چون با این جریان فرصت بسیار بزرگی در اختیار دیگر رشته‌ها قرار می‌گیرد و باعث توسعه سایر ورزش‌ها نیز می‌شود.

سهرابیان: خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بسیاری از مشکلات مالی را از دوش وزارت ورزش و جوانان برمی‌دارد

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی، درخصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و اینکه این موضوع چقدر می‌تواند به سود دیگر رشته‌ها باشد در گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: سعی می‌کنم در حال حاضر اصلا به فوتبال فکر نکنم، مخصوصا درباره باشگاه‌هایی که خودشان هم طرفدران زیادی دارند و هم می‌توانند برنامه‌ریزی درستی انجام دهند. چون اگر من بخواهم به عنوان یک غیر فوتبالی، هر موردی را اعلام کنم، ممکن است خوشایند خیلی‌ها نباشد. پس بهتر است در حال حاضر با توجه به مشکلات مالی که در رشته‌های ورزشی المپیکی وجود دارد و فدراسیون قایقرانی نیز جزو همین دسته قرار می‌گیرد و ورزشکارانش با سختی‌های موجود در منزل تمرین می‌کنند، من برنامه‌ریزی‌ای داشته باشم تا بتوانم منابع مالی برای حضور ملی‌پوشان در اردو را تامین کنیم.

وی در ادامه افزود: سعی می‌کنم الان در مورد رشته‌ای غیر از قایقرانی، صحبتی نکنم، خصوصا در رابطه با فوتبال که مطمئنا دچار چالش‌هایی خواهد بود و صحبت‌هایم ممکن است به مزاج بعضی‌ها خوشایند نباشد. در بحث خصوصی‌سازی همه چیز برمی‌گردد به هدفی که در مورد این موضوع دارند.

سهرابیان اظهار کرد: قطعا خصوصی‌سازی دو باشگاهی که الان زیر پرچم وزارت ورزش عرض اندام می‌کنند، خیلی از منابع مالی آن‌ها از طریق دولت تامین می‌شود، مشکلات اسپانسرینگ و رفت و آمد مربیان و بازیکنان خارجی دارند که گاهی به خود باشگاه نیز ضرر می‌زنند، قطعا خصوصی‌سازی کمک شایانی در این زمینه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: حداقل طرفداران، هواداران، ورزشکاران، مربیان و مدیران می‌دانند با داشته‌ها و انباشته‌های خود چگونه می‌توانند برنامه‌ریزی کنند. این که با هر مشکل درب وزارت ورزش را بزنند، کمک بخواهند و پول‌های زیادی بالا و پائین شود و دست کسی به آن‌ها نرسد، هم ورزشکاران و مدیران و هم وزارت ورزش را دچار مشکل می‌کند. مطمئنا اگر این دو باشگاه بخواهند به معنای واقعی و مانند همه‌ باشگاه‌های بخش فوتبال از یک اسپانسر خصوص کمک بگیرند و روی پاهای خود بایستند، می‌توانند برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند که دچار چالش نشوند.

پاکدل: غیرفوتبالی‌ها بیشترین منفعت را از واگذاری سرخابی‌های پایتخت می‌برند

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، درباره تاثیر خصوصی‌سازی سرخابی‌ها بر رشد سایر رشته‌ها در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: امیدوارم بحث روند خصوصی‌‌سازی پرسپولیس و استقلال در عمل اتفاق بیفتد چون که یک حرکت بسیار خوب و مثمرثمر برای رشته‌های غیرفوتبالی خواهد بود. به هر جهت این دو باشگاه‌ همیشه از طریق منابع دولتی و به ویژه وزارت ورزش و جوانان تامین شدند و در همین راستا هم همواره فشار زیادی بر روی وزارت ورزش بوده است.

وی گفت: به یقین اگر این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند رویکرد وزارت هم تغییر خواهد کرد و بدون شک اگر هزینه‌ها صرف رشته‌هایی که در مسیر رشد و توسعه هستند شود، شاهد اتفاقات خوبی در ورزش ایران خواهیم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز