ابراهیم قاسمپور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هرگز با دلال‌ها کار نکردم/ وقتی مدیر و مربی فاسد نباشند، بازیکنان خارجی ضعیف جذب نمی‌شوند!

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۷:۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۲۶۳۲
هرگز با دلال‌ها کار نکردم/ وقتی مدیر و مربی فاسد نباشند، بازیکنان خارجی ضعیف جذب نمی‌شوند!
سرمربی اسبق فوتبال گفت: من هم در زمان مربیگری‌ام با این پیشنهادها از طرف دلالان روبه‌رو می‌شدم اما هرگز با آنها کار نکردم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ابراهیم قاسمپور، بازیکن تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، با اشاره به حضور بازیکنان و مربیان خارجی بی‌کیفیت در فوتبال ایران اظهار داشت: این اتفاق سابقه دیرینه‌ای در فوتبال ایران دارد و متاسفانه سال‌هاست فوتبال ما را درگیر کرده است. هیچ نظارتی هم روی جذب بازیکنان خارجی وجود نداشته و ندارد و مدیران باشگاه‌ها بدون هیچگونه کار کارشناسی اقدام به خرید بازیکن خارجی می‌کنند. طی سال‌های اخیر به ندرت پیش آمده بازیکن خارجی که به ایران آمده سرتر از بازیکنان داخلی باشد. وقتی باشگاهی با هزینه زیاد اقدام به جذب بازیکن خارجی می‌کند حتما باید سوددهی و بازدهی این بازیکن بیشتر از داخلی‌ها باشد وگرنه چه ارزشی دارد بخواهیم این همه هزینه و ارز از کشور خارج کنیم؟!

سرمربی اسبق پاس تهران گفت: یک بازیکنی که وارد فوتبال ایران می‌شود اگر 2 برابر یک ایرانی بار فنی نداشته باشد حضور او بیهوده و خیانت به فوتبال کشور است. ما در سال‌های اخیر خارجی‌هایی در فوتبال ایران داشتیم که حتی 10 دقیقه هم بازی نکرده‌اند اما چند صد هزار دلار پول گرفته و رفته‌اند یا اینکه به فیفا شکایت کرده‌اند.

قاسمپور درباره نقش دلالان در جذب بازیکنان ضعیف خارجی افزود: شاید خیلی‌ها نقش دلالان را پررنگ بدانند اما واقعیت اینجاست که تا وقتی مدیر و مربی فاسد نباشند، هیچ دلالی هم نمی‌تواند به آنها بازیکن ضعیف بیندازد. وقتی مربیان و مدیران با پول‌های زیاد وسوسه می‌شوند و با دلالان همکاری می‌کنند نتیجه‌اش می‌شود همین که می‌بینید. هر ساله تعداد زیاد بازیکنان ضعیف و بنجل خارجی وارد فوتبال کشور می شوند و بدون اینکه هیچ بازدهی داشته باشند پول می گیرند و می روند.

بازیکن تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین با بیان اینکه به خود او هم پیشنهاد دلالی در فوتبال می‌شده؟ ادامه داد: من هم در زمان مربیگری‌ام با این پیشنهادها از طرف دلالان روبه‌رو می‌شدم اما هرگز با آنها همکاری نکردم با اینکه گاهی پیشنهادهای مالی شان بسیار اغوا کننده بود.

سرمربی اسبق تیم‌های پاس، داماش، صنعت‌نفت، مس کرمان و شاهین در پایان گفت: بهتر است کمیته‌ای فنی و پزشکی در فدراسیون تشکیل شود تا قبل از جذب هر بازیکن خارجی وضعیت او به‌طور کامل بررسی شده و بعد قرارداد بسته شود. البته اگر در این کمیته‌ها هم پارتی بازی نشود و دلالان به داخل این کمیته‌ها نفوذ نکنند!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز