گزارش روز؛

فرمول جدید فدراسیون والیبال برای رقابت‌های لیگ برتر در انتظار تصویب

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۰۶:۲۶:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۷۰۳۴
فرمول جدید فدراسیون والیبال برای رقابت‌های لیگ برتر در انتظار تصویب
تیم شهرداری جوان ارومیه در صورت تصویب بند جنجالی فدراسیون مجوز حضور در رقابت‌های لیگ را از دست خواهد داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از نیمه تمام ماندن لیگ فصل قبل والیبال فدراسیون چندی پیش شهریورماه سال جاری را زمان شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر اعلام کرد. براساس اعلام فدراسیون برای این فصل از رقابت‌ها هیچ تیمی از فصل ۹۸ به دسته یک سقوط نخواهد کرد و دو تیم هم از دسته یک به مسابقات اضافه خواهند شد.

تیم شهرداری جوان ارومیه از جمله تیم‌هایی بود که امسال شانس حضور در لیگ را به دست آورد اما چون شهرداری ارومیه پیش از این نیز یک تیم دیگر در لیگ دارد حضور تیم جوان این استان در رقابت‌های لیگ را با حواشی زیادی مواجه ساخت. چرا که در آیین نامه پیشنهادی فدراسیون حضور دو تیم از یک استان در رقابت‌های لیگ برتر امکان پذیر نیست البته این درحالی است که پیش از این بارها شاهد حضور چند تیم از یک استان در لیگ والیبال بوده‌ایم.

رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان، درمورد آئین‌نامه جدید فدراسیون درباره عدم حضور دو تیم از یک شهر در رقابت‌های لیگ  به خبرنگار برنا گفت: به نظر هیچ ایرادی ندارد اگر تیم‌ها اسپانسرهای جداگانه داشته باشند، حتی اگر از یک شهر باشند بتوانند در رقابت‌های لیگ برتر حاضر شوند. پیش از این هم در تهران و سایر استان‌ها شاهد حضور دو تیم از بودیم اما باید باشگاه‌ها تضمین کنند می‌توانند این تیم‌ها را در لیگ حفظ کنند.

محمد عمده غیاثی، سرمربی تیم شهداب یزد، نیز معتقد است: این آیین نامه هنوز تصویب نشده و در مرحله نظر سنجی قرار دارد. اما طرحی است که باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. بر فرض که یک باشگاه توانایی مالی برای حمایت از هر دو تیم را هم داشته باشد اما این را هم باید در نظر گرفت در صورت حضور دو تیم از یک استان در رقابت‌های لیگ آیا باز هم انگیزه‌ای برای تیم‌هایی دسته یکی آن استان برای رقابت وجود خواهد داشت یا خیر؟

مصطفی کارخانه، سرمربی نارنجی پوشان سایپا، نیز در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: در صورتی که باشگاه‌ها بتوانند از تیم‌های خود حمایت مالی لازم را داشته باشند به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی وجود نداشته باشد. این مسئله‌ای نیست که بشود به راحتی در مورد آن بحث و گفتگو کرد. بدون تردید باید تصمیم گیری درستی در این خصوص انجام شود که هیچ تیمی متضرر نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز