جلال چراغپور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اگر لیگ برتر نوزدهم نیمه کاره بماند فوتبال تعطیل می‌شود/ معرفی کردن پرسپولیس به عنوان قهرمان کار درستی نیست

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۷:۲۶:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۷۳۴۹
اگر لیگ برتر نوزدهم نیمه کاره بماند فوتبال تعطیل می‌شود/ معرفی کردن پرسپولیس به عنوان قهرمان کار درستی نیست
تئوریسین مطرح فوتبال کشورمان گفت: معرفی کردن پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم کار درستی نیست چون فوتبال بارها ثابت کرده قابل پیش بینی نیست و همه معادلات در چند ثانیه تغییر می‌کنند.

جلال چراغپور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درخصوص آغاز به کار دوباره لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در بحث آغاز به کار دوباره مسابقات لیگ برتر فوتبال سه راهکار وجود دارد. اول اینکه لیگ همین جا متوقف شود و ادامه آن بماند برای لیگ سال آینده بدون اینکه تکلیف تیم‌های قهرمان و سقوط کرده مشخص شود و 9 هفته باقی‌مانده قبل از لیگ سال بعد برگزار شود که به نظرم راه منطقی نیست و هیچ کشوری در دنیا این کار را انجام نداده است. ضمن اینکه ما یک ماه هم برای نقل و انتقالات فرصت می‌خواهیم و باید این فرصت را در اختیار بازیکنان و مربیان قرار دهیم تا برای انتخاب تیم فصل آینده خود زمان کافی داشته باشند. در مجموع این راهکار به نظر من منطقی و درست نیست.

وی در ادامه افزود: نظریه دوم این است که لیگ در همین هفته بیست و دوم متوقف شود و پرسپولیس به عنوان قهرمان و تیم‌های شاهین و پیکان هم به عنوان سقوط کرده‌ها راهی لیگ دسته اول شوند که ظاهرا باشگاه‌های زیادی هم مخالف این فرضیه هستند. درست است که الان پرسپولیس بیشترین امتیاز را در 21 هفته گرفته اما همه ما به خوبی می‌دانیم که هیچ چیز در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و معادلات در چند ثانیه تغییر می‌کنند. اینکه تیمی در 21 هفته 10 امتیاز اختلاف با سایر تیم‌ها دارد دلیل نمی‌شود که حتما قهرمان لیگ شود. حافظه همه فوتبالی‌ها قوی است و به یاد داریم که در چه سال‌هایی سرنوشت قهرمان لیگ هفته آخر مشخص شده است.

وی ادامه داد: راهکار دیگر هم این است که 9 بازی باقی‌مانده لیگ برگزار شود که در این صورت مشکلات و معضلات زیادی به وجود نخواهد آمد به جز اینکه اگر مسایل بهداشتی رعایت نشود امکان دارد کرونا به خانواده فوتبال هم رسوخ پیدا کند. در صورت برگزاری 9 بازی باقی‌مانده از لیگ برتر تعهدات باشگاه‌ها به بازیکنان انجام خواهد شد و باشگاه‌ها سردرگم نمی‌شوند. از طرف دیگر وضعیت کرونا در کشور هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم آیا می‌توانیم در پاییز هم لیگ بعدی را ادامه دهیم یا نه بنابراین نمی‌توان سرنوشت را هم به لیگ بعدی گره زد.

چراغپور با بیان اینکه نباید آغاز لیگ منجر به شیوع کرونا بین فوتبالی‌ها شود، خاطرنشان کرد: کرونا به دلیل ناشناخته بودنش خطر بزرگی برای تمام جهان است. متاسفانه شاهد آن هستیم که این ویروس مدام در حال سورپرایز کردن ماست و تا جایی که می‌توانیم باید جانب احتیاط را رعایت کنیم. تیم‌های معترض به برگزاری لیگ باید این را در نظر داشته باشند که اگر خواهان تعطیلی لیگ هستند پس باید تعطیلی یکی دو ساله فوتبال را به جان بخرند وگرنه نمی‌شود که الان لیگ مطابق میل آنها تعطیل شود و چند ماه بعد مطابق میل و برنامه‌های آنها بازگشایی شود.

او گفت: فدراسیونی‌ها به خوبی می‌دانند شروع بازی‌ها خطرات پیش‌بینی نشده‌ای به دنبال خواهد داشت اما در این میان معذوریت‌هایی هم هست که فدراسیون را وادار به آغاز دوباره لیگ کرده است. امیدوارم اگر قرار به شروع دوباره مسابقات فوتبال در کشور هست کرونا به جامعه فوتبال رسوخ نکند و مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شود و فوتبالی‌ها آسیب نبینند. قطعا سلامت جامعه باید در اولویت باشد اما این را هم درنظر داشته باشیم که اگر لیگ نوزدهم به خاطر کرونا نیمه کاره بماند فوتبال ما یک تا دو سال تعطیل خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز