طی گفتگویی صورت گرفت؛

گزارش کمیته بین المللی المپیک از وضعیت حمیده عباسعلی

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۰۹:۵۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹۹
گزارش کمیته بین المللی المپیک از وضعیت حمیده عباسعلی
سایت کمیته بین المللی المپیک (IOC) در گزارشی مفصل به بررسی آخرین وضعیت حمیده عباسعلی کاراته‌کای المپیکی ایران پرداخته است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت کمیته بین المللی المپیک (IOC) در گزارشی مفصل به بررسی آخرین وضعیت حمیده عباسعلی کاراته‌کای المپیکی ایران پرداخته است. در این گزارش که همراه با گفت و گویی با خود عباسعلی بوده، به چگونگی کسب سهمیه المپیک توسط کاراته‌کای پر افتخار کشورمان در فینال رقابت‌های کاراته وان اتریش اشاره شده است. مبارزه‌ای که عباسعلی توانست حریف ایتالیایی خود را ۲ بر یک شکست دهد اما از ناحیه زانو دچار مصدومیت شود.

عباسعلی درباره این مصدومیت گفت: مسابقات اتریش واقعاً استرس زا بود. من می‌دانستم با کسب مدال طلا می‌توانم سهمیه المپیک را بدست آورم. البته آسیب دیدگی در ورزش حرفه‌ای امری اجتناب ناپذیر است ولی وقتی در آستانه مهمترین رویداد ورزشی این اتفاق رخ می‌دهد، فشار زیادی به ورزشکار وارد می‌شود. تمام تلاش و برنامه ریزی من برای موففیت در المپیک است. پیش از این چنین برنامه‌ای را برای رقابت‌های کسب سهمیه توکیو۲۰۲۰ داشتم و موفق شدم. پس از مصدومیت شدید زانو هرگز ناامید نشدم زیرا به موفقیت در المپیک باور دارم. البته در این بین تعویق رقابت‌های المپیک برای من خبر امیدوار کننده‌ای بود.

وی ۲۰۱۶ در بخشی از این گفتگو با معرفی مادر خود به عنوان «قهرمان زندگی اش» می‌گوید: مادرم قهرمان اصلی زندگی من است. او علاقه داشت دخترانش ورزشکار شوند، به همین دلیل در کودکی من و خواهرم را در یکی از باشگاه‌های نزدیک خانه‌مان ثبت نام کرد. آن اوایل علاقه‌ای به کاراته نداشتم اما در ادامه علاقمند شدم.

دارنده مدال طلا و برنز بازی‌های آسیایی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ درباره ویژگی برجسته خود در کاراته گفت: بزرگترین قدرت من در مسابقات داشتن صبر و امید است. من تا ثانیه‌های آخر برای رسیدن به موفقیت تلاش و همیشه سعی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم. سال‌ها پیش هرکسی از من می‌پرسید بزرگترین آرزوی تو چیست، می‌گفتم کسب مدال در المپیک؛ اما چون کاراته در المپیک نبود تصور می‌شد به آرزویم نمی‌رسم! حالا با حضور کاراته در مسابقات المپیک توکیو می‌توانم رویایم را به واقعیت تبدیل کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز