مسعود رضائیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

باشگاه‌های ایرانی دست از خرید ستاره و قرارداد میلیاردی بردارند/ برخی مدیران به پشتوانه بودجه‌های فرضی بازیکن می‌خرند

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۰۸:۴۳:۴۳
کد خبر: ۱۰۲۸۸۷۵
باشگاه‌های ایرانی دست از خرید ستاره و قرارداد میلیاردی بردارند/ برخی مدیران به پشتوانه بودجه‌های فرضی بازیکن می‌خرند
مدیرعامل سابق باشگاه‌های فولاد و ملوان گفت: به جز دو، سه باشگاه که هر سال برای قهرمانی می‌جنگند بقیه تیم‌ها باید دست از خرید ستاره‌ها و بستن قراردادهای میلیاردی بردارند.

مسعود رضائیان، قائم‌مقام باشگاه صنعت‌نفت آبادان و مدیرعامل اسبق باشگاه‌های فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، درباره کاهش دستمزد فوتبالیست‌های ایرانی گفت: بازیکنان ایرانی از نظر سطح درآمد با مسی و رونالدو قابل مقایسه نیستند. از سویی دیگر معمولا مبلغ قرارداد بازیکنان ایرانی از سوی باشگاه‌ها به صورت تمام و کمال پرداخت نمی‌شود و همیشه بازیکنان از باشگاه‌ها طلبکار باقی می‌مانند. در خوشبینانه‌ترین حالت بازیکنان شاغل در لیگ برتر شاید فقط 50 درصد از قرارداد خود را دریافت کرده باشند. بازیکنان فوتبال در ایران می‌دانند که معمولا نمی‌توانند همه مبلغ قرارداد خود را بگیرند و شاید به همین دلیل است که آنها حاضر نشده‌اند درصدی از قرارداد خود را ببخشند.

او در ادامه با اشاره به اینکه باشگاه‌های ایرانی باید قید خرید مربی و بازیکن خارجی را بزنند، ادامه داد: با توجه به فرصتی که کرونا پیش روی فوتبال ایران قرار داده شاید وقت آن است که در نحوه خرید بازیکن و بستن قراردادها تجدیدنظر صورت بگیرد. خصوصا در بحث بازیکن و مربی خارجی که هم با کیفیت‌های آنها و هم بی‌کیفیت‌هایشان برای‌مان دردسرساز بوده‌اند. همین امسال دیدیم مربیان دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و شاهین شهرداری بوشهر به بهانه کرونا حاضر نشدند به ایران برگردند و به تعهدشان عمل نکردند. در سال‌های اخیر هم تعداد زیادی بازیکن و مربی خارجی بی‌کیفیت به فوتبال ایران آمدند و بدون اینکه کار مفیدی انجام دهند برای گرفتن پول‌شان شکایت کردند. به اعتقاد من با توجه به افزایش قیمت ارز دیگر باشگاه‌های ایرانی باید خرید بازیکن و مربی خارجی را بزنند و به استفاده از فوتبالیست و مربی ایرانی روی بیاورند.

قائم‌مقام باشگاه صنعت‌نفت آبادان افزود: باشگاه‌های ایرانی باید دست به دست هم بدهند و رقم قراردادها را پائین بیاورند. متاسفانه هر سال در فصل نقل و انتقالات می‌بینیم باشگاه‌ها برای اینکه از قافله بازیکن خریدن عقب نمانند وارد بازار می‌شوند و بدون توجه به بودجه‌ای که دارند بازیکن می‌خرند. 80 درصد بدهی باشگاه‌ها به بازیکنان به این دلیل است که بدون داشتن منابع مالی و بودجه کافی بازیکن می خرند و بعد از پس پرداخت رقم قراردادها برنمی‌آیند. در واقع برخی از مدیران به پشتوانه بودجه‌های فرضی بازیکن می‌خرند و حتی به این موضوع هم فکر نمی‌کنند که شاید آن مجموعه یا اسپانسری که حمایت‌شان می‌کند در این اوضاع بد اقتصادی روزی نتواند به حمایت خود ادامه دهد.

رضائیان با اشاره به اینکه زمان کاهش رقم قراردادها فرا رسیده، خاطرنشان کرد: به جز دو، سه باشگاه که هر سال برای قهرمانی می‌جنگند بقیه تیم‌ها باید دست از خرید ستاره‌ها و بستن قراردادهای میلیاردی بردارند. 10-12 باشگاه در فوتبال ایران هستند که خودشان هم سرنوشت‌شان را می‌دانند اما نمی‌خواهند دست از رقابت بر سر خرید بازیکنان و بستن قراردادهای میلیاردی بردارند. به اعتقاد من الان زمان کاهش قراردادهاست و در این اوضاع نابسامان اقتصادی باید قراردادهای فوتبالیست‌ها کاهش پیدا کند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز