فرهاد در گوشه رینگ هواداران استقلال

این آبی‌های خوش استقبال و بد بدرقه/ سرنوشت حجازی، قلعه نویی، مظلومی و منصوریان در انتظار فرهاد؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۱۰:۳۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۵۴۸۳
این آبی‌های خوش استقبال و بد بدرقه/ سرنوشت حجازی، قلعه نویی، مظلومی و منصوریان در انتظار فرهاد؟
خوش استقبالی و بد بدرقه بودن بین استقلالی‌ها سابقه ای طول و دراز دارد. تقریبا تمام مربیانی که در 20 سال اخیر روی نیمکت استقلال نشسته‌اند، با این خلق و خوی هواداران آبی آشنا هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ اوضاع این روزهای استقلال کمی آشفته است. البته کمی بیشتر از کمی! استقلال لیگ را بعداز شروع دوباره خوب آغاز نکرد. تیمی که قبل از تعطیلات اجباری با شوک بزرگ رفتن مربی کاربلد و خارجی‌اش مواجه شده بود اما توانست خودش را جمع و جور کند ولی داستان‌های کرونا و مصدومیت‌های پی‌درپی بازیکنان بدشانسی‌های مجیدی را تکمیل کرد تا او لیگ را خوب شروع نکند.

استقلال نتایج خوبی نگرفت و انتقادها به فرهاد مجیدی و شاگردانش شروع شد. فرهاد کم تجربه با دستی خالی گوشه رینگ قرار گرفت و از خودی و غیرخودی نصیحت و توهین شنید. هواداران تیم رقیب که در سال‌های بازیگری فرهاد مجیدی دل خوشی از او نداشتند حالا بهترین فرصت را برای تاختن به محبوب‌ترین شماره 7 تاریخ باشگاه استقلال در اختیار داشتند. در این وانفسا هواداران کم طاقت استقلال که انگاری دل‌شان حسابی از رفتن استراماچونی ایتالیایی خون بود همپای هواداران رقیب، مجیدی را به گوشه رینگ فرستادند و حسابی از خجالت او درآمدند.

بعد از تساوی خانگی استقلال مقابل نساجی مازندران آن هم در شرایطی که این تیم هنوز شانس کسب سهمیه آسیایی را داشت و 4 بازی دیگر باقی مانده بود، هشتگ 200 هزار کامنت زیر آخرین پست مدیرعامل باشگاه به راه افتاد. آن هم در شرایطی که مجیدی در چنین روزهای سختی بیشتر از همیشه به همدلی و حمایت هوادارانی نیاز دارد که برای آنها نماد عدد 4 را ساخته است. 

درست در روزهایی که استقلال در رقابتی میلیمتری با تیم‌هایی مثل تراکتور، سپاهان و فولاد، که تا بن دندان مسلح هستند، قرار دارد فرهاد مجیدی تنهاتر از همیشه مانده و انگار نه انگار روزی همین تماشاگران عاشقانه‌ترین شعارهایشان را در ورزشگاه آزادی برای او می سرودند.

استقلالی‌ها در حالی این روزها پشت سرمربی جوان تیم‌شان را خالی کرده‌اند که با توجه به نزدیکی تیم‌ها در جدول، تیم‌شان با برد مقابل پارس‌جنوبی و شکست فولاد مقابل نساجی به رتبه دوم جدول رده‌بندی رسید.

کاملا مشخص است اگر هوداران استقلال کمی دندان روی جگر بگذارند و این همه مجیدی و شاگردانش را تحت فشار نگذارند و به جای هشتگ‌های تفرقه‌انگیز، هشتگ حمایتی برای تیم‌شان راه بیندازند، استقلال می‌تواند حتی نایب قهرمانی لیگ و چه بسا قهرمانی جام حذفی را هم تجربه کند.

WhatsApp Image 2020-07-27 at 22.25.11

البته این خوش استقبالی و بد بدرقه بودن بین استقلالی‌ها سابقه ای طول و دراز دارد. تقریبا تمام مربیانی که در 20 سال اخیر روی نیمکت استقلال نشسته‌اند، با این خلق و خوی هواداران آبی آشنا هستند. از منصور پورحیدری که سابقه قهرمانی با استقلال در آسیا را دارد، گرفته تا امیر قلعه‌نویی که پرافتخارترین سرمربی تاریخ این باشگاه در لیگ برتر است و پرویز مظلومی که هر وقت سرمربی استقلال شد این تیم بین سه تیم برتر لیگ قرار گرفت.

حتما اصطلاح معروف اهالی کوفه را یادتان هست که قلعه‌نویی در وصف تماشاگران استقلال به کار برد! او در روزهای پایانی آخرین دوره حضورش در استقلال به شدت مورد غضب هواداران این تیم قرار گرفت. تاریخ فوتبال ایران فراموش نخواهد کرد روزشمار هواداران استقلال برای مربیگری علیرضا منصوریان در تیم محبوب‌شان اما در نهایت چه شد؟ منصوریان با وجود بردی 3گله در دربی خیلی زود مورد غضب این استقلالی‌های کم طاقت قرار گرفت و راه خروج را به او نشان دادند.

استقلالی‌ها سر شفری هم که با او قهرمان جام حذفی شدند همین بلاها را آوردند. هیچ بعید نیست اگر استراماچونی که این روزها اسطوره استقلالی‌ها شده هم می‌ماند و احیانا نمی‌توانست استقلال را قهرمان کند، برای او هم شعار حیا کن رها کن سر داده می‌شد. حالا هم انگار نوبت فرهاد مجیدی است که به خاطر چند هفته نتیجه نگرفتن آن هم با تیمی ناقص این طور مورد غضب هوادارن تیمش قرار بگیرد.

بررسی اتفاقات اردوی رقیب در سال های اخیر نشان می دهد که تا وقتی هواداران یک تیم اینطور با طبع ملون خواستار تغییر و تحول باشند، اوضاع تا صدسال دیگر هم در استقلال همینطور خواهند بود. شاید اگر پرسپولیسی ها نتایج سال اول برانکو را تاب نمی آوردند و باشگاه شان را زیر فشار تغییر سرمربی می گذاشتند الان خبری از پوکر قهرمانی هم نبود.

ای کاش استقلالی‌ها کمی دندان روی جگر خون شده‌شان بگذارند و به جای تزریق استرس و راه انداختن هشتگ به سرمربی جوان و باانگیزه تیم شان روحیه بدهند و اسطوره محبوبی را که بخشی از بهترین خاطرات فوتبالی شان را رقم زده نسوزانند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز