گلاره کاکاوندپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

بسکتبال بانوان همواره مورد حمایت وزارت‌ ورزش و جوانان بوده است/ برای رسیدن به جایگاه واقعی باید بیشتر تلاش کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۰۶:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۳۵۵۹۵
بسکتبال بانوان همواره مورد حمایت وزارت‌ ورزش و جوانان بوده است/ برای رسیدن به جایگاه واقعی باید بیشتر تلاش کنیم
بازیکن سابق تیم‌ ملی بسکتبال گفت: بسکتبال بانوان در چند سال اخیر همواره مورد حمایت وزارت‌ ورزش و جوانان بوده است.

گلاره کاکاوندپور، بازیکن سابق تیم‌ ملی بسکتبال، درباره عملکرد ورزش بانوان در چند سال اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا عنوان کرد: اگر کلیت ورزش بانوان را از نظر مدال‌آوری و سایر سطوح در نظر بگیریم طبیعتا رشد و پیشرفت را در آن شاهد خواهیم بود. ما بارها در سال‌های گذشته درخشش ورزشکاران زن را در میادین مختلف بین‌المللی دیدیم و به آن افتخار هم کردیم اما اگر بخواهم ویژه‌تر صحبت کنم باید بگویم در مدت اخیر بسکتبال بانوان عملکرد فوق‌العاده‌ای را داشته است.

او اضافه کرد: پس از پیگیری‌هایی که از سوی فدراسیون بسکتبال و شخص وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت خوشبختانه پس از چندین دهه محدودیت، بالاخره فیبا مجاب شد مجوز حضور با حجاب اسلامی برای بانوان ایران و سایر کشورهای اسلامی را صادر کند. این اتفاق واقعا برای جامعه بسکتبال خوشایند و قابل تقدیر بود. البته بسکتبالیست‌های ما از این فرصت به خوبی استفاده کردند و با درخشش‌ در رقابت‌های بین‌المللی ثابت کردند شایسته این حمایت‌ها هستند چون توانایی کامل را دارند.

رئیس دپارتمان بسکتبال سه به سه گفت: ما در بخش سه نفره حتی تا پای کسب سهمیه المپیک رفتیم که اگر کرونا باعث لغو مسابقات نمی‌شد شاید یک تاریخ‌سازی جدید را به رقم زده و افتخاری بزرگ برای کشورمان به ارمغان می‌آوردیم. همه این موارد را اگر کنار هم بگذاریم بسکتبال بانوان در چند سال اخیر رشد داشته اما همچنان نیازمند حمایت است تا به جایگاهی واقعی خود دست یابد.

کاکاوند‌پور بیان کرد: در حال حاضر در حوزه بانوان مدیران فعالی داریم که به خوبی به ورزش خدمت می‌کنند. بنابراین می‌توانم بگویم توجه به بانوان همیشه بوده اما صرفا توجه داشتن کافی نیست و مهم این است نگاه جنسیتی را کنار بگذاریم و بر اساس شایستگی افراد به آنها پست و مقام بدهیم. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز