فرزاد آشوبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

استقلال با حالت بهاری نمی‌تواند موفق شود/ قانون باید با بی‌اخلاقی‌های فوتبالی‌ها برخورد کند

۱۳۹۹/۰۵/۰۹ - ۰۶:۴۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۳۶۷۳۰
استقلال با حالت بهاری نمی‌تواند موفق شود/ قانون باید با بی‌اخلاقی‌های فوتبالی‌ها برخورد کند
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال برای موفقیت در لیگ و کسب سهمیه آسیایی باید همین روند خوب را ادامه دهد وگرنه حالت بهاری داشتن به کار استقلالی‌ها نمی‌آید.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط این روزهای تیم استقلال اظهار داشت: استقلال در بازی با پارس جنوبی بهتر از بازی‌های قبل ظاهر شد و عملکرد بهتری داشت. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این بازی خوب، رسیدن مصدومان استقلال و بازتر شدن دست فرهاد مجیدی است. البته آنچه برای استقلال اهمیت بیشتری دارد تداوم همین روند است. استقلال برای موفقیت در لیگ و کسب سهمیه آسیایی باید همین روند خوب را ادامه دهد وگرنه حالت بهاری داشتن به کار استقلالی‌ها نمی‌آید. با یک بازی نمی‌توان درباره سرنوشت استقلال اظهارنظر کرد و اگر این تیم بتواند عملکرد خوبش را ادامه دهد و آن را حفظ کند حتی می‌توان به قهرمانی آبی‌پوشان در جام حذفی هم خوشبین بود.

او با اشاره به رقابت نزدیک تیم‌ها در بالای جدول افزود: رقابت در بالای جدول بین تیم‌ها بسیار نزدیک است و 3 تیم 45 امتیازی و یک تیم 43 امتیازی و یک تیم 42 امتیازی مدعی کسب سهمیه هستند. هر اتفاقی ممکن است بیفتد و نتایج و عملکرد تیم‌ها در تعیین سرنوشت آنها اهمیت زیادی دارد به همین دلیل اصلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد کدام تیم‌ها سهمیه آسیایی می‌گیرند.

آشوبی با  اشاره به درگیرهای مربیان فوتبال با یکدیگر در هفته‌های پایانی مسابقات ادامه داد: از طریق رسانه‌ها اخبار درگیری مربیانی که یا با هم همبازی بودند یا زمانی رفاقت داشتند را خوانده‌ام. واقعا نمی‌دانم درباره این حجم از بی‌اخلاقی‌ها چه باید گفت. متاسفانه ما یاد نگرفته‌ایم چطور باید حرف بزنیم و اعتراض کنیم. بردن اختلافات به رسانه‌ها آن هم با ادبیاتی سخیف و نسبت دادن انواع اتهامات به افرادی که با آنها در فوتبال هم خانواده هستیم یک بی‌اخلاقی بزرگ است و مردم را نسبت به فوتبال و فوتبالی‌ها بدبین می‌کند. این روزها می بینیم افراد مدام در حال تهمت زدن به یکدیگر هستند بدون اینکه بتوانند این اتهامات را ثابت کنند. بخشی از این اتهامات به ضعف قانون هم برمی‌گردد که باعث می‌شود هر کسی هر حرفی دلش می‌خواهد را بزند و هر اتهامی دوست دارد را به دیگران نسبت دهد. اگر قانون در این زمینه قاطعانه‌تر عمل می‌کرد آن وقت کسی نمی‌توانست هر اتهامی که دلش می‌خواهد را به دیگران نسبت دهد و بعد در فراغ بال به کار خودش برسد. ما در این زمینه به شدت ضعف فرهنگی و قانونی داریم.

هافبک اسبق استقلال در پایان گفت: وقتی خود فوتبالی‌ها حرمت نگه نمی‌دارند چه انتظاری می‌توان از هواداران داشت؟ بداخلاقی هواداران روی سکوهای ورزشگاه‌ها ریشه در همین بداخلاقی‌های اهالی فوتبال دارد. هواداری که با هیجان و استرس زیاد به ورزشگاه می‌آید تا برد تیمش را ببیند، وقتی این بداخلاقی‌ها و تهمت زدن‌ها را می‌بیند در آستانه انفجار قرار می‌گیرد و همان رفتارهای زشت مربیان یا بازیکنان را تکرار می‌کند. واقعا در این زمینه ضعف فرهنگی داریم و باید فکری به حال این اوضاع شود. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز