گزارش روز؛

طرح استعدادیابی آینده تیم‌های ملی را تضمین کرد/ المپیاد استعدادهای برتر با همت وزارت ورزش طراحی و عملی شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۱:۴۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۳۸۵۸۶
طرح استعدادیابی آینده تیم‌های ملی را تضمین کرد/ المپیاد استعدادهای برتر با همت وزارت ورزش طراحی و عملی شد
طرح استعدادیابی با همت و برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان از چند سال پیش آغاز شد که ثمره آن را می‌توان تا سال‌ها در عرصه ورزش مشاهده کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ طرح استعدادیابی و المپیاد استعدادهای برتر از چند سال پیش در عرصه ورزش آغاز شد. بر اساس این طرح که توسط وزارت ورزش در فدراسیون‌ها عملی شد، آینده تیم‌های ملی را تضمین می‌کرد. در همین راستا فدراسیون‌ها موظف بودند با اجرای طرح استعدادیابی ابتدا نوجوانان و جوانان مستعد را در یک رشته ورزشی را از طریق هیات‌های استانی در مدارس شناسایی کنند. پس از آن ورزشکاران نوجوان و جوان با حضور در مسابقات استانی، برای شرکت در رقابت‌های کشوری انتخاب می‌شوند.

مستعدین با حضور در المپیادهای استعدادهای برتر کشور از طریق فدراسیون‌ها به اردوهای تیم ملی نونهالان و نوجوانان دعوت شدند. این ورزشکاران از طریق مربیان تیم‌های ملی و کادر فنی فدراسیون‌های ورزشی پرورش پیدا کردند تا بتوانند آینده رشته‌های ورزشی مختلف را بسازند‌. این طرح به صورت یکپارچه و جامع در تمام رشته‌های ورزشی از چند سال پیش آغاز شده است که می‌توان نتیجه آن را با حضور و موفقیت تیم‌های ملی جوانان در رقابت‌های بین‌المللی شاهد بود. این مستعدین تا چند سال آینده می‌توانند قهرمانان و مدال آوران جهانی و المپیکی برای کشورمان باشند.

مستعدین پس از شناخته شدن توسط فدراسیون‌ها به مرکز سنجش آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک معرفی می‌شوند تا در این بخش با کمک کارشناسان مجرب و مربیانی موفق برنامه‌ریزی دقیق برای آن‌ها طراحی شود. ورزشکارانی که از سنین پایه هم از نظر روحی و هم از نظر جسمانی پرورش می‌یابند، می‌توانند در آینده ورزشی خود موفقیت‌های بزرگی داشته باشند زیرا ابتدا از نظر جسمانی در سنین پایه شروع به فعالیت کردند و مهارت‌های یک رشته ورزشی را به خوبی یاد گرفتند. بنابراین با رسیدن به تیم ملی بزرگسالان چندین سال سابقه دارند و مهارت‌های رشته ورزشی خود را می‌توانند به صورت کاملاً حرفه‌ای به نمایش بگذارند. همچنین می‌دانیم حضور در مسابقات، تحمل فشار تمرینات، حضور تماشاچیان در سالن و مواردی از این قبیل نیاز به روحیه و تمرینات ذهنی مشخصی دارد. نوجوانانی که از این سن تمرینات روانی و آمادگی ذهنی انجام می‌دهند، می‌توانند کنترل بیشتری در آینده نسبت به ذهن خود داشته باشد، این مورد می‌تواند کمک شایانی در شخصیت ورزشی و درخشش آن‌‌ها در عرصه های بین المللی بکند.

این طرح با همت و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان از سال ۱۳۹۷ آغاز شد که ثمره آن را می‌توان تا سال‌ها در عرصه ورزش مشاهده کرد. طرح استعدادیابی باعث شد تا دیگر توانایی‌های نوجوانان و جوانان مستعد در گوشه کنار کشور از بین نرود و با شناسایی آن‌ها ورزش جانی دوباره بگیرد. 3

نظر شما
پرونده ویژه