بررسی وضعیت مدعیان صعود و سقوط در لیگ دسته اول؛

روز سرنوشت رسید/ کرمانی‌ها لیگ برتر را قبضه می‌کنند؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۶ - ۰۰:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۴۳۱۷
روز سرنوشت رسید/ کرمانی‌ها لیگ برتر را قبضه می‌کنند؟
امشب لیگ دسته اول فوتبال ایران به پایان می‌رسد و تکلیف تیم‌های صعود کننده به لیگ برتر و سقوط کننده به لیگ دسته دوم مشخص می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هفته گذشته مس رفسنجان با مربیگری محمد ربیعی توانست یک‌هفته زودتر از پایان لیگ با پیروزی مقابل فجرسپاسی قهرمانی و صعود خود به لیگ برتر را قطعی کند. با قهرمانی مس رفسنجان، تیم‌های آلومینیوم اراک و مس کرمان باید برای نایب قهرمانی و صعود بجنگند. البته خوشه طلایی ساوه هم تاحدودی برای صعود شانس دارد اما در صورتی که تیم های بالای سری یا مساوی کنند و یا ببازند و این تیم بتواند بازی خود را ببرد.

در پائین جدول هم بعد از قطعی شدن سقوط علم و ادب تبریز و سپیدرود، یکی از سه تیم رایکا، ملوان و نیروی‌زمینی سقوط خواهند کرد.

در ادامه به بررسی وضعیت تیم‌ها در هفته پایانی لیگ دسته اول می‌پردازیم.

گل بزنید و صعود کنید

دو تیم مس کرمان و آلومینیوم اراک در حالی با امتیاز مساوی 60 قدم به بازی آخر خود می‌گذارند که آلومینیوم میزبان داماش گیلان و مس میهمان علم و ادب تبریز است و همین موضوع باعث شده پای تفاضل گل برای صعود این تیم‌ها به میان بیاید.

خوشه‌طلایی 59 امتیازی هم برای صعود شانس دارد در صورتی که  مس و آلومینیوم نتیجه‌ای غیر از پیروزی کسب کنند و تیم خوشه‌طلایی بتواند سه امتیاز بازی خود را به‌دست آورد، این تیم ساوه‌ای خواهد بود که راهی لیگ برتر می‌شود.

اگر هر دو تیم آلومینیوم و مس بازی خود را با پیروزی به پایان برسانند کار به تفاضل و گل‌شماری کشیده می‌شود که در این میان تقاضل آلومینیومی‌ها 19+ گل است و مس کرمانی‌ها 16+ گل. آلومینیوم باید در دیدار آخر خود مقابل داماش گیلان با تعداد گل بالا به پیروزی برسد که کار به مراتب سخت‌تری نسبت به مس پیش‌رو دارد که باید مقابل علم و ادب سقوط کرده بازی کند.

مسی‌ها با سرمربیگری سیدمجتبی حسینی، که سابقه سرمربیگری ذوب‌آهن در لیگ برتر را هم دارد، سرنوشت صعود در دستان خودش بود ولی با شکست خانگی مقابل اراکی‌ها کار صعودشان به اما و اگر کشید. کرمانی‌ها در هفته آخر مقابل نماینده تبریز به میدان می‌روند که ضعیف‌ترین تیم تاریخ لیگ یک با 82 گل خورده است.

مس کرمان در بازی مقابل علم و ادب باید سه گل بزند تا کار تفاضل گلش با آلومینیوم مساوی شود اما برای کسب مجوز صعود باید گل‌های زده خود را در این بازی بالا ببرد و چشم امیدش به داماش گیلان باشد تا حداقل با گل‌های زیاد شکست نخورد.

البته در این میان جدال تیم‌های خوشه طلایی و هوادار هم می‌توانند در صورت شکست آلومینیوم و مس مقابل حریفان‌شان، که بسیار بعید به نظر می‌رسد، تکلیف دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر را روشن کنند.

نکته جالب اینجاست که اگر مس بتواند به لیگ برتر صعود کند، در کنار گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان، لیگ برتر به قبضه کرمانی‌ها در می‌آید.

شرایط سخت نیروی‌زمینی برای بقا

پس از قطعی شدن سقوط علم و ادب تبریز و سپیدرود، حالا یک تیم دیگر باید سهمیه سوم سقوط به لیگ دسته دوم را کامل کند. هفته پایانی رقابت‌های لیگ یک در حالی برگزار می‌شود که سه تیم نیروی‌زمینی با 32 امتیاز، رایکا و ملوان بندرانزلی با 34 امتیاز خطر سقوط را احساس می‌کنند.

امشب نیروی‌زمینی با گل‌ریحان، رایکا با آرمان‌گهر و ملوان هم با قشقایی بازی دارند که هیچ کدام از این تیم‌ها شانسی برای رسیدن به لیگ برتر ندارند و خطری نیز بابت سقوط احساس نمی‌کنند.

اگر ملوان و رایکا در دیدارهای خود پیروز شوند، نیروی زمینی حتی اگر مقابل گل‌ریحان به برتری برسد، بازهم تیم سقوط کننده خواهد بود. در این شرایط نیروی‌زمینی تنها در صورتی می‌تواند از سقوط نجات پیدا کند که یکی از تیم‌های ملوان یا رایکا یا هر دوی آنها امشب بازنده باشند و خود نیروی‌زمینی هم گل‌ریحان را شکست دهد. ضمن اینکه تساوی ملوان و رایکا مقابل رقبای خود و پیروزی نیروی‌زمینی برابر گل‌ریحان هم تنها در صورتی منجر به صعود نیروی‌زمینی می‌شود که یاران روانخواه با اختلاف 5 گل شاگردان میثم منیعی را شکست دهند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز