بررسی تیم‌های لیگ نوزدهم؛

وقتی نکو با شاگردانش آسیایی شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۰۶:۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۸۴۲۰
وقتی نکو با شاگردانش آسیایی شد
تیم فولاد خوزستان در حالی موفق شد با حضور در پله سوم جدول رده‌بندی در پایان فصل، مجوز حضور رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد که تا چند هفته مانده به پایان فصل حتی این شانس را داشت که در قهرمانی با پرسپولیس رقابت کند اما در نهایت با نتایجی که در هفته‌های پایانی کسب کرد، سوم شد.

به گزارش گروه وررشی خبرگزاری برنا؛ در ادامه بررسی تیم‌های لیگ نوزدهم به تیم سوم جدول یعنی فولاد خوزستان رسیدیم، تیمی که با کادر فنی جوان و با انگیزه‌اش توانست در روز پایانی فصل با پیروزی بر تراکتور تبریز، در اهواز جشن صعود به لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند.

استارت با کادر جدید و با انگیزه

باشگاه فولاد که  فصل هجدهم را با افشین قطبی پشت سر گذاشت خیلی زود با معرفی کادر جدیدش توانست تجربیات جدیدی را در لیگ نوزدهم آغاز کند. مسئولان این باشگاه  یک هفته بعد از پایان  فصل، پس از قطع همکاری با قطبی، جواد نکونام را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند. این در حالی بود در ادامه مهدی‌ هاشمی‌نسب، ایمان مبعلی و ابراهیم میرزا‌پور به عنوان دستیاران جواد نکونام معرفی شدند و در میانه راه با جدایی مبعلی، حسین کعبی به جمع قرمزهای اهوازی روی نیمکت هدایت به کار خود ادامه داد.

خیلی از کارشناسان فوتبالی، یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت این باشگاه را به عدم تغییر کادر و اعتماد به مربیان می‌دانند و براین باورند ثبات در کادر فنی از جمله مهمترین عوامل موفقیت این تیم در لیگ نوزدهم محسوب می‌شد.

مهره‌های کارآمد

فولادی‌ها در این فصل توانستند خریدهای خوب و تقریبا یکدست و مناسبی را برای نقل و انتقالات داشته باشند. شهاب گردان، احسان مرادیان، علی غلامزاده، محمدامین بهرامی، صالح حردانی، محمد غلامزاده، فرزاد جعفری، ایوب والی، موسی کولیبالی، میثم دورقی، مجتبی نجاریان، عارف آغاسی، ابراهیم سلجوقی، وحید حیدریه، میلاد بدرقه، عباس بوعذار، رضا شربتی، وحید نامداری، سینا مریدی، احمد عبدالله‌‌زاده، محمد آبشک، مهرداد هدایتیان، یوسف کی‌شمس، امید صیدالی، علیرضا سواری، امیرحسین باقرپور، حسن بیت‌سعید، محمد قاسمی‌نژاد، هیثم هاشمی‌زاده، روح‌الله سیف‌اللهی، لوسیانو پریرا، پاتوسی و صابر حردانی نفراتی بودند که فولادها در این فصل در اختیار داشتند. این نفرات تلفیقی از جوانان با انگیزه و چهره‌های شناخته شده ای بودند که توانستند در مجموع شرایط و نتایج خوبی را برای این تیم رقم زده و در طول فصل برای فولاد نمایش قابل قبولی را از خود ارائه دهند.

نتایج شاگردان نکونام در لیگ نوزدهم

شاگردان جواد نکونام در حالی در پایان فصل موفق به حضور در رده سوم جدول شدند که تا روز آخر این بازی ها در معادلات بالای جدول نقش مستقیم  داشتند. اگرچه چند تساوی در بازی‌های آخر باعث شد این تیم شانس نائب قهرمانی را از دست بدهد اما در مجموع با نتایج خوب و کم نوسانی که داشتند موفق شدند با ثبت 14 پیروزی، 9 تساوی و 7 شکست، 28 گل زده و 19 گل خورده و تفاضل گل+9 با 51 امتیاز  در حالی مقاوم سوم را به دست آوردند که با استقلال که عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد، تنها 2 اختلاف امتیاز داشتند.

عملکرد خوب در قفس توری

در حالی که فولادی‌ها با 19 گل خورده پس از پرسپولیس عنوان دومین خط دفاع برتر لیگ نوزدهم را  به خود اختصاص داده بود، نمی‌توان در این زمینه نقش دروازه‌بان‌های این تیم را انکار کرد. شهاب گردان، دروازه‌بان اول این تیم، در 24 بازی که برای این تیم داشت، 15 کلین‌شیت را به نام خود ثبت کرد تا جزو دروازه‌بان‌های موفق فصل لقب بگیرد. این در حالی بود که مرادیان در بازی‌هایی که حراست از دروازه تیمش را برعهده گرفت، یک کلین شیت داشت.

مردان برتر فولاد

لوسیانو پریه‌را مرد خارجی خط حمله فولاد که در 26 بازی برای این تیم به میدان رفت موفق شد، 7 گل به ثمر برساند. پس از شیمبا ایوب والی و حسن بیت سعید به ترتیب با 4 و 3 گل از 16 و21 بازی در تعقیب او بودند. این در حالی بود که وحید حیدریه با 4 پاس گل و فرشاد احمدزاده و محمد آبشک هر کدام با 3 پاس گل مردان تاثیرگذار این تیم در خط حمله به شمار می‌رفتند.

کعبی از عوامل موفقیت فولاد می‌گوید؛

حسین کعبی که در میانه‌های فصل به کادر فنی فولاد پیوست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به موفقیت‌های این فصل فولاد اظهار داشت: عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا فولاد موفق شد در این فصل نتایج خوبی را رقم زده و بتواند با حضور در رده سوم جدول رده ‌بندی، موفق به کسب سهمیه آسیایی شود. 

او افزود: ما در این فصل تیم همدل و خوبی داشتیم و بازیکنان با شناخت خوبی جذب شدند و با تیم خوبی پای در میدان گذاشتیم. حضور بازیکنان جوان و با انگیزه در کنار  نفرات باتجربه تیم کاملی داشتیم. من از میانه فصل به این تیم اضافه شدم اما از همان روز اول متوجه شدم با این تیم می‌توان به موفقیت رسید.

کعبی خاطرنشان کرد: در کادر فنی هم تیم ما شرایط خوبی داشت و جواد نکونام توانست با استفاده از تجربیاتی که در سال‌های فوتبالی‌اش به دست آورده این پازل را تکمیل کند، ضمن این که باید به نقش مدیر خوب و فوتبالی مثل سعید آذری و آقای محمدی اشاره داشته باشم که با توجه به فوتبالی بودن‌شان، کمک بزرگی به موفقیت‌های فولاد داشتند و توانستیم با مجموعه‌ای کامل، نتایج خوبی را رقم زده و در نهایت سهمیه آسیایی کسب کنیم. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز