فراز فاطمی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

توهین هواداران به خاطر رفتار بازیکنان است/ استقلال می‌تواند با مجیدی قهرمان ایران شود/ آبی‌ها باید به حفط دیاباته فکر کنند

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۲۳:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۸۸۰۳
توهین هواداران به خاطر رفتار بازیکنان است/ استقلال می‌تواند با مجیدی قهرمان ایران شود/ آبی‌ها باید به حفط دیاباته فکر کنند
پیشکسوت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: یک فوتبالیست اگر همیشه محترمانه با هواداران برخورد کند هرگز از طرف آنها بی‌احترامی نمی‌بیند. این خود بازیکنان هستند که باعث می‌شوند به آنها توهین شود و من شخصا هرگز از هواداران استقلال و پرسپولیس بی‌احترامی ندیدم.

فراز فاطمی، که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارد، با اشاره به دربی پیش‌رو که در مرحله نیمه نهایی جام حذفی برگزار می‌شود، به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: هر دو تیم وضعیت خوبی برای این بازی دارند. پرسپولیس با قهرمانی در لیگ برتر و کسب سهمیه آسیایی بدون استرس و نگرانی پا به این بازی می‌گذارد اما قهرمانی این تیم در لیگ قطعا باعث نمی‌شود شاگردان یحیی گل‌محمدی برای قهرمانی در جام حذفی بی‌انگیزه نباشند چون آنها بعد از مسجل شدن قهرمانی‌شان در لیگ هم بقیه بازی‌ها را با انگیزه بالا ادامه دادند.

او با اشاره به شرایط استقلال افزود: استقلال هم مثل پرسپولیس با شرایط خوب و روحیه بالا پا به دربی می‌گذارد. استقلال شرایط سختی در لیگ نوزدهم داشت اما هرطور که بود با غلبه بر مشکلات توانست نایب قهرمان لیگ شود اما این عنوان برای استقلالی‌ها راضی کننده نیست به همین دلیل این تیم انگیزه زیادی برای قهرمانی در جام حذفی دارد و می‌خواهد قهرمان نشدن در لیگ را با قهرمانی در جام حذفی جبران کند. همین مسائل باعث شده این دربی از همیشه جذاب‌تر و هیجان انگیزتر باشد چون هر دو تیم به انگیزه برد وارد میدان می‌شوند.

فاطمی در پاسخ به این سوال که کدام تیم شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد؟ گفت: هر تیمی که تمرکز و آرامش بیشتری داشته باشد این شانس را دارد که در دربی برنده شود. با توجه به اینکه این بازی حذفی است دو تیم قطعا با احتیاط بیشتری وارد زمین می‌شوند اما آرامش روانی نقش تعیین کننده در مشخص شدن برنده دربی دارد.

سرپرست تیم جوانان ایران درخصوص عملکرد فرهاد مجیدی در استقلال ادامه داد: استرماچونی با نتایجی که در استقلال گرفت بسیار محبوب شد. همین موضوع کار مربی بعدی استقلال را دشوارتر کرد و قبول کردن سرمربیگری این تیم بعد از رفتن استراماچونی ریسک بزرگی بود اما فرهاد مجیدی این ریسک را پذیرفت. او با اینکه می‌دانست کار دشواری دارد و هر نتیجه‌ای بگیرد با مربی قبلی مقایسه می‌شود این ریسک را به جان خرید اما در نهایت با وجود تمام دشواری‌ها و مشکلات نتایج خوبی هم گرفت. مجیدی اگر بتواند قهرمانی جام حذفی را هم کسب کند کارنامه‌اش تکمیل می‌شود و فصل را به خوبی تمام می‌کند.

او بیان کرد: استقلال در سال‌های اخیر از بی‌ثباتی در کادر مدیریتی و فنی ضربه‌های زیادی خورده است. به اعتقاد من اگر استقلال قهرمان جام حذفی نشود هم نباید سرمربی این تیم تغییر کند. کادر مدیریتی استقلال الان باید بهترین تصمیم را بگیرد و به جای اینکه فکر تغییر سرمربی باشد باید هم و غم خود را روی تقویت تیم بگذارد. استقلال در سال‌های اخیر به جای اینکه در فصل نقل و انتقالات به دنبال جذب بازیکن باشد درگیر تغییر سرمربی بوده اما امسال دیگر نباید این اتفاق تکرار شود. مجیدی شناخت خوبی از تیم به دست آورده و متقابلا بازیکنان هم با تفکرات او آشنایی کامل پیدا کرده‌اند. استقلال در صورت تقویت فنی خود می‌تواند سال آینده با فرهاد مجیدی قهرمان ایران شود.

فاطمی که هم با پیراهن استقلال و هم با پیراهن پرسپولیس در دربی پایتخت بازی کرده، افزود: فکر می‌کنم بازی در دربی یکی از لذت بخش‌ترین لحظات فوتبالی بازیکنان این دو تیم است. خود من کل فصل را به عشق دربی بازی می‌کردم و در هر تیمی هم بودم سعی داشتم بهترین عملکرد را از خودم به نمایش بگذارم. با وجود اینکه من سابقه بازی با پیراهن هر دو تیم در دربی را دارم اما هرگز اهانتی از هواداران استقلال و پرسپولیس ندیدم و از طرف هواداران دو تیم تشویق شده‌ام .فکر می‌کنم رفتار بازیکن است که روی رفتار هوادار تاثیر می‌گذارد. یک فوتبالیست اگر همیشه محترمانه با هواداران برخورد کند هرگز از طرف آنها بی‌احترامی نمی‌بیند. این خود بازیکنان هستند که باعث می‌شوند به آنها توهین شود و من شخصا هرگز از هواداران استقلال و پرسپولیس بی‌احترامی ندیدم.

او در پایان با تمجید از عملکرد دیاباته، مهاجم استقلال، گفت: دیاباته یکی از بهترین بازیکنان خارجی است که وارد فوتبال ایران شده است. او یک فوروارد کامل و در اختیار تیم است و اولویت استقلالی‌ها باید حفظ دیاباته برای فصل آینده باشد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز