حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

اگر مدیر سالم باشد دلال‌ها جرات نمی‌کنند نزدیک او شوند/ باشگاه‌ها قراردادهای میلیاردی امضا نکنند

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۰:۴۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۴۱۱۳
اگر مدیر سالم باشد دلال‌ها جرات نمی‌کنند نزدیک او شوند/ باشگاه‌ها قراردادهای میلیاردی امضا نکنند
سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر یک مدیر سالم باشد دلال جرات نمی‌کند سمت او برود و اصلا به خودش اجازه نمی‌دهد به یک مدیر سالم پیشنهاد گرفتن درصد از قرارداد بازیکن را بدهد اما امان از روزی که خود مدیران هم فاسد باشند.

حمید درخشان، بازیکن و سرمربی اسبق پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص افزایش چشمگیر قیمت فوتبالیست‌های ایرانی اظهار داشت: واقعا جای سوال دارد چرا بعد از تمام شدن لیگی که نسبت به سال‌های گذشته به شدت از نظر فنی افت کرده بود، قیمت بازیکنان شاغل در آن باید چند برابر شود؟ وقتی فوتبالیست‌های ایرانی به شدت از نظر کیفی افت کرده‌اند چرا درخواست دریافت مبالغ میلیاردی دارند و چرا برخی از مدیران باشگاه‌ها به سادگی حاضر به پرداخت چنین رقم‌هایی می‌شوند؟ 

او ادامه داد: کاملا مشخص است جریانی در فوتبال ایران شکل گرفته که از بالا رفتن دستمزدها به صورت نامتعارف حمایت می‌کند. چرا بازیکنی که سال گذشته 2 میلیارد مبلغ قراردادش بوده امسال 10 میلیارد می‌خواهد؟ این فوتبالیست مگر چه عملکرد فنی خارق‌العاده‌ای در لیگ نوزدهم داشته که تقاضای 5 برابر شدن دستمزدش را دارد؟ ای کاش عملکرد چنین بازیکنانی که درخواست‌های نامتعارف دارند به صورت آماری بررسی شود تا باشگاه‌ها براساس بیلان عملکردشان با آنها قرارداد ببندند. بازیکنی که در طول 30 بازی فقط 5 گل زده چرا باید چند میلیارد پول بگیرد؟ هر فوتبالیستی باید براساس شایستگی خود دستمزد بگیرد که البته اگر اینطور باشد تعداد معدودی از فوتبالیست‌های ایرانی هستند که لیاقت بستن قرارداد میلیاردی دارند.

سرمربی اسبق پرسپولیس افزود: همواره شایعاتی درباره همکاری مدیران باشگاه‌ها با دلال‌ها شنیده می‌شود و اینکه خود مدیران درصدی از قرارداد بازیکنان را می‌گیرند. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، درست کردن وضعیت موجود نه دست ما پیشکسوتان است و نه دست رسانه‌ها. به نظر من اگر یک مدیر سالم باشد دلال جرات نمی‌کند سمت او برود و اصلا به خودش اجازه نمی‌دهد به یک مدیر سالم پیشنهاد گرفتن درصد از قرارداد بازیکن را بدهد اما امان از روزی که خود مدیران هم فاسد باشند.

درخشان با اشاره به اینکه باشگاه‌ها نباید قراردادهای میلیاردی با بازیکنان امضا کنند، خاطرنشان کرد: در شرایط موجود بهترین راه این است که مدیران باشگاه ها با یکدیگر جلسه بگذارند و سقف قرارداد تعیین کنند.یعنی با هم به توافق برسند که هیچ باشگاهی بیشتر از یک مبلغ مشخص با هیچ بازیکنی قرارداد بندند. اگر همه باشگاه‌ها هم این موضوع را رعایت کنند و یک سال با بازیکنانی که رقم های عجیب و غریب پیشنهاد می‌دهند قرارداد امضا نکنند هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و رقم قراردادها حتما کاهش می‌یابد. باشگاه‌ها هم مجبور به استفاده از بازیکنان جوان و امید خود می‌شوند و در این میان استعدادهای زیادی شکوفا می‌شود.

او در پایان گفت: عجیب است که با ممنوعیت جذب بازیکن خارجی قیمت داخلی‌ها افزایش پیدا کرده است. ای کاش مدیران با صلاحیت در فوتبال بر مسند کار بنشینند و دست شبکه‌های دلالی را از فوتبال کوتاه کنند. آن وقت است که می‌بینید چطور بسیاری از مشکلات فوتبال ایران برطرف خواهد شد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز