پیروز حناچی:

ورزش همگانی باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود/ عقل حکم می‌کند که شیوه مدیریت شهری را تغییر دهیم

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۲:۵۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۴۳۸۳
ورزش همگانی باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود/ عقل حکم می‌کند که  شیوه مدیریت شهری را تغییر دهیم
شهردار تهران گفت: تنها راهمان برای زندگی سالم و رسیدن به جامعه سلامت محور توجه به ورزش همگانی است که این موضوع باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در اولین نشست شورای سیاست گذاری شهرهای فعال و برگزاری آیین رونمایی از طرح ملی (شفا) که با حضور دکتر سلطانی فر و دکتر صالحی امیری در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: موضوع جلسه امروز بسیار مهم است که با نگاه ایجاد مشارکت برای تحقق این امر با همکاری شهرداری ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: هر اقدام بزرگ و ملی در حوزه های خدمات اجتماعی از جمله ورزش، می تواند با حضور شهرداری ها به خوبی محقق شود ولی بدون مشارکت آنها یا اصلا و یا کامل به اهداف خود نمی رسد. زندگی شهرنشینی علاوه بر ترافیک و آلودگی هوا که تبعات سنگینی دارد، عدم تحرک بدنی را موجب شده که موجب بسیاری از بیماری ها شده است. عقل حکم می کند که این شیوه مدیریت شهری که موجب این آسیب ها شده است را تغییر دهیم.

شهردار تهران با این پرسش که چگونه می‌توان در شهرهای کلان این مسیر را تغییر داد، تصریح کرد: این مسیر جز از راه تغییر رفتار در شیوه مدیریت شهر ها انجام نمی شود. توسعه مسیرهای پیاده روی، مسیرهای سبز و تغییر سبک زندگی از مهمترین عوامل هستند که باید به آنها توجه کرد و ابزار آن در اختیار شهرداری ها است.

حناچی با بیان این که توسعه مسیر های دوچرخه سواری ارزان‌ترین راه برای رسیدن به این هدف است؛ افزود: این اقدام علامتی است برای این که اعلام کنیم می خواهیم تغییری برای افزایش تحرک جامعه ایجاد کنیم که در این راستا اقدامات و تحرکات خوبی در شهردای انجام شده است.

وی بابیان این که کیلومترها مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری در کشور افزایش داده ایم، گفت: تنها راهمان برای زندگی سالم و رسیدن به جامعه سلامت محور افزایش این اقدامات است و باید به یک جریان اجتماعی تبدیل شود. وقتی شهروندان سالم و شاداب باشند نیازی به درمان نخواهند داشت و در حقیقت شفا را در دستان خود دارند. امیدواریم با همکاری خوب وزارت ورزش و جوانان، این طرح تاثیر مستقیمی در سلامت شهروندان داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز