فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

یحیی از مربیان خارجی چیزی کم ندارد/ کار پرسپولیس برای حفظ قهرمانی‌هایش سخت است

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۶:۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۵۱۰۶
پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد جدایی بازیکنان در پایان فصل در هر تیمی طبیعی است و تیمی مثل پرسپولیس باید دارای ساختار و آکادمی باشد که بازیکنان را خودش پرورش داده، به شرایط خوب برساند و پس از آن به تیم‌های خارجی صادر کند و از این راه سوددهی خوبی داشته باشد.

فریدون معینی، بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس شرایط خاصی را دارد. 4 سال است که این تیم به عنوان قهرمانی در لیگ برتر دست پیدا کرده، موضوعی که در فوتبال ایران کمتر اتفاق افتاده اما پرسپولیس با شرایط خوبی که داشت، توانست این اتفاق را رقم بزند و حالا این وضعیت باعث می‌شود که مسولیت مدیران این باشگاه بیشتر شود. در چنین وضعیتی حفظ تیمی با این شاخصه خیلی سخت و مهم است و  مدیران باشگاه با تدابیر ویژه‌ای کار خود را ادامه داده و این تیم را در این شرایط خوب و بالا حفظ کنند.

او در مورد جدایی چهره‌های شاخص پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات تصریح کرد: این موضوع که در پایان فصل بازیکنان شاخص تیمی جدا شده و به تیم دیگری بروند، موضوع طبیعی در فوتبال دنیاست و این‌که تیمی بتواند بازیکنانی را به عنوان لژیونر صادر کند، یک حسن برای هر تیمی از جمله پرسپولیس محسوب می‌شود. البته به نظر من تیمی مثل پرسپولیس باید دارای ساختار و آکادمی باشد که بازیکنان را خودش پرورش داده، به شرایط خوب برساند و پس از آن به تیم‌های خارجی صادر کند. سرمایه‌گذاری در این زمینه نه تنها ضرر ندارد بلکه سوددهی بالایی دارد. تربیت بازیکن از سن پائین یعنی از 6-7 سالگی تا رسیدن به 18-19 سالگی می‌تواند سرمایه‌گذاری پرمنفعتی باشد.

معینی در خصوص تاثیر جدایی ستاره‌ها از پرسپولیس در شرایط فوتبالی این تیم برای فصل بعد خاطرنشان کرد: می‌دانم که این روزها جدایی بازیکنان اصلی از پرسپولیس دغدغه اصلی هواداران این تیم است و با شرایطی که وجود دارد باید کادر فنی در پی این باشد تا با نفرات جدید و بازیکنان قبلی خود به فکر ساختن دوباره پرسپولیس باشد. با توجه به این که پرسپولیس 4 سال است قهرمانی را به دست آورده با این شرایط که حفظ قهرمانی به مراتب سخت‌تر از کسب آن است تمام ارکان باشگاه باید دست به دست هم داده و برای انسجام دوباره این تیم تلاش کنند و از زمان باقی مانده تا شروع بازی‌ها نهایت استفاده را ببرند.

از پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اتفاقاتی که اخیرا بین مدیریت باشگاه و گل‌محمدی به وجود آمده، سوال کردیم که او گفت: من اطلاعات کاملی از داخل باشگاه و نحو تعامل و ارتباط بین یحیی گل‌محمدی و مدیران باشگاه پرسپولیس ندارم اما باید به این موضوع اشاره کنم یحیی مربی خوب و فهمیده‌ای است و من او را از قدیم می‌شناسم. باشگاه باید او را حفظ کند و حمایت‌های لازم را از او به عمل آورد. به اعتقاد من گل‌محمدی چیزی از مربیان خارجی کم ندارد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز