گزارش ورزشی هفته؛

سرایت قهر و آشتی‌های فوتبال به کشتی/ استعفای مجازی از نوع آقای خاص/ بنا، بنای بی‌اعتمادی را پایه گذاشت!

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۲۳:۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۶۲۹۰
سرایت قهر و آشتی‌های فوتبال به کشتی/ استعفای مجازی از نوع آقای خاص/ بنا، بنای بی‌اعتمادی را پایه گذاشت!
کشتی ایران طی ماه‌های اخیر آبستن اتفاقاتی بود که حاشیه‌های زیادی را پیرامون این رشته پرطرفدار به وجود آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ماجراهای قهر و آشتی در ورزش ایران انگار تمامی ندارد، هنوز مردم از قهر و آشتی‌های اخیر فوتبالی‌ها فارغ نشدند که این رفتار غیرحرفه‌ای با نفوذ در کشتی وارد فاز جدیدی شده است. کشتی ایران طی ماه‌های اخیر آبستن اتفاقاتی بود که حاشیه‌های زیادی را پیرامون این رشته پرطرفدار به‌ وجود آورد. تدوین چرخه انتخابی تیم‌ ملی در ماه‌های نخست سال توسط فدراسیون‌ نشین‌ها که عدالت محوری و قانون‌مندی را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند سروصدای زیادی را در کشتی به پا کرد، طوری که پس از تدوین این چرخه «غلامرضا محمدی»، سرمربی تیم‌ ملی کشتی آزاد، با قهر از تیم‌ ملی و جلسه‌های فدراسیون، دلخوری خود را آشکارا از این اقدام فدراسیون نشان داد.

اما حالا نوبت به آقای خاص کشتی ایران یعنی «محمد بنا»، سرمربی تیم‌ کشتی فرنگی، رسیده است. «بنا» در هفته جاری و در یک اقدام ناگهانی در حالی‌که قرار بود پس از ماه‌ها تعطیلات اجباری اردوهای تیم‌ ملی از سر گرفته شود، با استعفای سریالی خود خبرساز شد. گفته می‌شود بنا در گروه واتساپ که ملی‌پوشان و کادر فنی تیم‌ ملی در آن حضور دارند، استعفای خود را از سرمربیگری تیم ملی اعلام کرده است.

البته این برای نخستین‌بار نیست که بنا از مسائل و اتفاقات افتاده در کشتی ناراحت می‌شود و قهر می‌کند. او پیش از این هم در ادوار گذشته چندین بار قهر کرده و ساز جدایی کوک کرده است. حالا آقای خاص کشتی ایران در شرایطی استعفا کرده که تیم‌ ملی کشور در آستانه «المپیک 2020 توکیو»، مهمترین رویداد ورزشی دنیا، قرار دارد.

طالب نعمت‌پور، پیشکسوت کشتی، درباره استعفای «محمد بنا» سرمربی تیم‌ ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: دقیق نمی‌دانم بنا به چه دلیل این تصمیم را گرفته اما آنچه که مسلم این است که هدف و نظر فدراسیون‌ نشین‌ها با کادر‌ فنی همسو است که آن‌هم موفقیت تیم‌ ملی در میادین بین‌المللی است. امیدوارم اگر اختلاف سلیقه‌ای هم بین فدراسیون و کادر فنی وجود دارد هرچه سریعتر و از طریق گفت‌وگو حل شود به هر حال ما الان المپیک را در پیش داریم و خوب نیست که در این شرایط بخواهیم حاشیه‌ساز شویم.

او با اشاره به پتانسیل بالای کشتی ادامه داد: کشتی ایران چه در بخش فرنگی و چه آزاد پتانسیل بالایی دارد و خوشبختانه در چند وزن هم موفق به کسب سهمیه شدیم. قطعا هنوز شانس کسب سهمیه بیشتر هم وجود دارد البته به شرطی که خودمان به کشتی کشورمان آسیب نزنیم.

افشین بیابانگرد، پیشکسوت کشتی فرنگی، درخصوص استعفای «محمد بنا»، سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی، اظهار کرد: هنوز فدراسیون و بنا به‌طور رسمی این استعفا را تائید نکردند به همین دلیل واقعا نمی‌شود در خصوص احتمالات این اقدام سرمربی صحبت کنیم اما به هر جهت شرایط الان بسیار حساس است از طرفی ما المپیک و رقابت‌های جهانی را در پیش داریم و این درحالی است که ماه‌هاست اردوها تعطیل است و در عوض رقبا در حال آماده‌سازی هستند. از طرف دیگر بازهم برگزاری المپیک در ابهام است و این موضوع هم باعث بی‌انگیزه شدن کادر فنی و بازیکنان می‌شود. همه این موارد فشارهای زیادی را به هم به فدراسیون و هم به کادر فنی وارد می‌کند. احساس می‌کنم اگر استعفایی هم در کار باشد شاید به خاطر همین موارد و یا حتی اتفاق‌های مالی است که در سایر رشته‌ها رخ می‌دهد ولی نمی‌توان با این گمانه‌زنی‌ها قضاوت کرد و باید دید بنا و فدراسیون چه واکنشی در این رابطه خواهند داشت.

دارنده مدال برنز جهان درباره لزوم برگزاری اردوهای تیم‌ ملی ادامه داد: همه می‌دانیم بلاتکلیفی به ضرر ماست اما واقعا هیچ موضوعی به اندازه سلامتی نباید در اولویت باشد. تا جایی که بنده اطلاع دارم مجوز برگزاری اردوها به برخی رشته‌ها داده شده اما گویا این مجوز هنوز به صورت کتبی نبوده که فدراسیون بخواهد اردوها را استارت بزند ولی باید دید در ادامه فدراسیون چه برنامه‌ای را در پیش خواهد گرفت. اکثر سالن‌های کشتی ما نیمه‌باز است اما اگر نتوانیم پروتکل‌ها رعایت کنیم با برگزاری اردوها آسیب جدی را به کشتی خواهیم زد.

سخن آخر

بدون شک بنا در ذهن مردم چهره‌ای دوست داشتنی است چراکه آن‌ها را یاد نتایج خوش بازی‌های المپیک 2012 لندن می‌اندازد؛ جایی که کشتی فرنگی ایران موفق شد تاریخی‌ترین نتیجه خود را در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا به دست بیاورد. در حال حاضر کشتی در آستانه دو رقابت مهم یعنی مسابقات جهانی صربستان و المپیک توکیو قرار دارد و باید منتظر ماند و دید بنا و فدراسیون کشتی در این برهه حساس چه تصمیمی را برای ادامه و یا قطع همکاری با هم خواهند گرفت. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز