بررسی سرمربیان لیگ برتری؛

نویدکیا و رویای تکرار افتخارات دوران بازیگری

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۲۳:۵۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۹۱۱۱
نویدکیا و رویای تکرار افتخارات دوران بازیگری
محرم 38 ساله بدون هیچ تجربه مربیگری روی نیمکت سپاهان نشسته و میانگین سنی مربیان شاغل در لیگ برتر را هم پایین آورده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ماه‌ها قبل از پایان لیگ نوزدهم بحث جدایی امیر قلعه‌نویی از سپاهان مطرح بود. پروژه 3 ساله سپاهان با قلعه‌نویی به بن‌بست خورده بود و تیم پرافتخار اصفهانی نتوانست هیچ قهرمانی را در فوتبال ایران به دست بیاورد. اوضاع برای ژنرال فوتبال ایران در اصفهان ناآرام بود و هواداران متعصب این تیم قبل از پایان لیگ خواستار جدایی او بودند. از همان روزها بحث حضور کاپیتان محبوب و جوان سپاهان روی نیمکت این تیم به میان آمد. محمدرضا ساکت، مدیرعامل نام آشنای اصفهانی‌ها که سپاهان در دوره قبلی مدیریت او افتخارات زیادی به دست آورد، بعد از بازگشت دوباره به جمع طلایی‌پوشان این تصمیم را عملی کرد و محرم نویدکیا را روی نیمکت سرمربیگری سپاهان نشاند.

محرم 38 ساله بدون هیچ تجربه مربیگری روی نیمکت سپاهان نشسته و میانگین سنی مربیان شاغل در لیگ برتر را هم پائین آورده است. علاوه بر این او تنها سرمربی لیگ برتری است که هیچ تجربه‌ای حتی در حد دستیاری هم نداشته و همین موضوع نشان می‌دهد سپاهانی‌ها ریسک بزرگی را قبول کرده‌اند.

نویدکیای جوان و پرافتخار که در ایران فقط پیراهن سپاهان را برتن کرد و جام‌های قهرمانی متعددی را با این تیم به عنوان کاپیتان به دست آورد، حالا در مقام سرمربی به تیم خود بازگشته؛ اتفاقی که با استقبال هواداران سپاهان مواجه شد. در روز معارفه نویدکیا در ورزشگاه نقش جهان چند هزار هوادار به استقبال او رفتند و نشان دادند او از حمایت حداکثری در اصفهان برخوردار است.

محرم بعد از خداحافظی از فوتبال به کلاس‌های مربیگری رفت اما حتی یک روز هم دستیار هیچ مربی نشد و در این زمینه کاملا بی‌تجربه است. با توجه به انتظاری که هواداران سپاهان از نویدکیا دارند و قطعا از کاپیتان پرافتخار و باتجربه تیم‌شان کمتر از قهرمانی نمی‌خواهند، او سال سختی را در اصفهان پیش‌رو دارد.

از آنجایی که محرم هیچ سابقه مربیگری ندارد که بخواهیم آن را مرور کنیم به مرور افتخارات او در دوران بازیگری می‌پردازیم.

پرافتخارترین کاپیتان تاریخ لیگ برتر

محرم نویدکیا به عنوان کاپیتان سپاهان پنج بار در لیگ‌های برتر دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم جام قهرمانی را بالای سر برده و در لیگ هفتم با این تیم به نایب قهرمانی رسیده تا عنوان پرافتخارترین کاپیتان لیگ برتر را از آن خود کند. نویدکیا به همراه سپاهان چهار بار هم در جام‌های حذفی هفدهم، نوزدهم، بیستم و بیست و ششم قهرمانی را تجربه کرده‌ است.

محرم با سپاهان به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا 2007 رسید و موفق شد در جام باشگاه‌های جهان 2007 به همراه این تیم حضور داشته باشد.نویدکیا در عرصه ملی موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی 2002 و برنز مسابقات فوتبال غرب آسیا 2002 را به گردن آویزد. این بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال ایران که اگر اسیر مصدومیت‌های مکرر نمی‌شد دو بار در سال‌های 82 و 92 عنوان بازیکن سال فوتبال ایران را از آن خود کرد تا محبوبیت بیشتری بین هواداران سپاهان کسب کند.

نکته جالب درباره نویدکیا وفاداری او به سپاهان بوده چون محرم در تمام مدت حضورش در فوتبال ایران فقط برای سپاهان بازی کرد و در نهایت در سال 95 در دربی اصفهان از فوتبال خداحافظی کرد و به دوران درخشان بازیگری اش خاتمه داد.

باید منتظر ماند و دید آیا محرم می‌تواند افتخارات دوران بازیگری‌اش را در روزهای مربیگری هم تکرار کند یا کم‌تجربگی در این عرصه کار دست او و تیم محبوبش می‌دهد.

کربکندی: نویدکیا در سپاهان موفق می‌شود

رسول کربکندی، که از مربیان محرم نویدکیا در سپاهان بوده، درباره انتخاب او به عنوان سرمربی زردپوشان اصفهانی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: میدان دادن به جوان‌ها در عرصه مربیگری کار درستی است اما باید به آنها زمان و فضای لازم را داد. نویدکیا از ارزشمندترین سرمایه‌های باشگاه سپاهان است و امیدوارم در مربیگری هم مثل دوران بازیگری‌اش پرافتخار باشد. برای موفقیت نویدکیا در سپاهان همه چیز فراهم است چون این باشگاه مشکل مالی ندارد و باشگاهی با ساختار حرفه‌ای است. باشگاه باید ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار او بگذارد و حمایتش کند. شخصا به موفقیت نویدکیا خوشبین هستم و امیدوارم او و همه مربیان جوان بتوانند نسل جدید و موفقی را به فوتبال ایران معرفی کنند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز