بررسی خط دفاع پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا؛

نفوذناپذیرها مقابل گلزنان چند ده میلیون دلاری/ جنگ نابرابر به سود مدافعان پرسپولیس تمام شد

۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۰۶:۳۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۶۹۷۴۸
نفوذناپذیرها مقابل گلزنان چند ده میلیون دلاری/ جنگ نابرابر به سود مدافعان پرسپولیس تمام شد
تیم پرسپولیس با سد نفوذناپذیری که در قطر برابر دروازه‌اش چید موفق شد با عملکردی منحصربفرد در ساختار دفاعی، موفقیت‌های چشمگیری را در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده و با اقتدار مجوز حضور در فینال را به دست آورد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا در حالی رقم خورد که مدافعان پرسپولیس و در مجموع ساختار دفاعی تیم با بهترین عملکرد توانست سهم مهمی در موفقیت این تیم ایفا کند.

پرسپولیس در حالی پای در این رقابت‌ها گذاشت که ساختار دفاعی در مقایسه با بازی‌های لیگ یک تغییر داشت. محمد نادری، محمد انصاری و محسن ربیع‌خواه (که در مقطعی از لیگ به عنوان مدافع در ترکیب پرسپولیس بود) در تهران حضور داشتند و آقایی به عنوان خرید تازه در خط دفاع به قطر سفر کرده بود، خریدی که به جز یک بازی در تمام بازی‌های پرسپولیس در ترکیب اولیه سرخ‌ها حضور داشت.

خیال یحیی از چپ تیمش راحت شد

در بازی‌های اخیر پرسپولیس در قطر با حضور سعید آقایی در سمت چپ خط دفاعی خیال کادر فنی پرسپولیس از این منطقه، که مدت‌ها بود برای آنها چالش برانگیز شده بود، راحت شد. سعید آقایی در این بازی‌ها علاوه بر کمک در خط دفاع با یک پاس گل مهم در بازی برابر پاختاکور، نقش موثرش را نشان داد.

 قلب تپنده پرسپولیس!

قلب تپنده پرسپولیس در خط دفاعی شامل نفراتی چون سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان بود که از بین این 3 نفر، حضور شجاع و کنعانی‌زادگان در زمینه مدت حضور در ترکیب پرسپولیس بیشتر از کاپیتان سیدجلال بود و در مجموع تجربه این 3 نفر به کمک پرسپولیس آمد تا بدین ترتیب به خوبی از پس مهار مهاجمان چند ده میلیون دلاری حریفان برآیند. اگر پرسپولیس در 7 بازی اخیرش فقط 2 گل آن هم روی ضربه پنالتی دریافت کرد، بدون شک باید سهم مهمی از این موفقیت را به تجربه بالای مدافعان پرسپولیس و هماهنگی خوبی که بین آنها وجود دارد، اختصاص داد.

سیامک، آچار فرانسه‌ای در قطر

در غیاب مهدی شیری که در 5 بازی اول پرسپولیس در قطر حضور نداشت، سیامک نعمتی سمت راست خط دفاعی پرسپولیس را به خوبی پوشش داده بود. او در بازی‌هایی که در این پست برای پرسپولیس به میدان رفت، در برنامه‌های دفاعی بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشت و حتی در فاز تهاجمی هم کمک حال پرسپولیس بود، گواه این مدعا پاس گل طلایی این ستاره جوان پرسپولیس در بازی برابر پاختاکور به عیسی آل‌کثیر بود.

علی انصاریان: سیدجلال هرچه داشت، رو کرد/ شجاع و حسین مزد عملکرد بی‌نقص‌شان را گرفتند

636121774748936579

مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است ساختار دفاعی این تیم در قطر بی‌نقص بود و این موضوع کمک بزرگی کرد تا پرسپولیس با اقتدار به فینال این رقابت ها برسد.

علی انصاریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط حاکم بر خط دفاعی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گفت: فکر کنم مدافعان پرسپولیس بدون اشتباه در این تورنمنت ظاهر شدند و این موضوع نشان از انسجام و توانایی های فوتبالی این نفرات دارد.

او در ادامه تصریح کرد: دریافت 2 گل آن‌هم از روی نقطه پنالتی در این بازی‌ها این موضوع را تائید می‌کند پرسپولیس در حال حاضر ساختار دفاعی خوبی دارد، البته باید بگویم به قول پروین وقتی تیمی در دفاع موفق است، این موضوع از  خط حمله این تیم تا درون دروازه و کار تیمی آنها نشات می‌گیرد، موضوعی که در مورد پرسپولیس هم صدق می کند.

انصاریان در تائید عملکرد خوب مدافعان پرسپولیس خاطرنشان کرد: شما ببینید خط دفاع پرسپولیس در مقابل چه مهاجمان قدرتمندی تنها 2 بار دروازه‌اش آن‌هم روی ضریه پنالتی باز شد، مهاجمانی چند ده میلیون دلاری که کشورهای حوزه خلیج فارس از سراسر دنیا آنها را برای موفقیت در این بازی‌ها به خدمت گرفته بودند، اینجاست که ارزش کار و قدرت مدافعان پرسپولیس بیش از پیش مشخص می شود.

پیشکسوت فوتبال در مورد آنالیز تک به تک مدافعان پرسپولیس گفت: ترکیب شجاع و کنعانی‌زادگان در این بازی‌ها در قلب خط دفاع فوق العاده بود، ضمن این که سیدجلال هم هر زمانی که به ترکیب اضافه شد، کمک زیادی به پرسپولیس کرد. در مورد آقایی هم باید بگویم او نیز با وجود این که به تازگی به پرسولیس پیوسته بود، با هماهنگی خوبی که با دیگر مدافعان داشت، شرایط ایده‌آلی را رقم زد. سیامک هم در دفاع راست خوب بود و درمجموع دفاع پرسپولیس بی‌نقص عمل کرد. در این میان حسین و شجاع مزد نمایش بی‌نظیر خود را با حضور در تیم ملی گرفتند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز