ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم ملی باید بهتر از این بازی کند/ به مسابقات دوستانه با تیم‌های قدرتمند نیاز داریم

۱۳۹۹/۰۷/۱۸ - ۲۳:۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۰۵۳۴
تیم ملی باید بهتر از این بازی کند/ به مسابقات دوستانه با تیم‌های قدرتمند نیاز داریم
پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی برای ارائه بازی‌های درخشان‌تر به هماهنگی بیشتری نیاز دارد.

ابراهیم قاسمپور، بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 آرژانتین، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص دیدار تیم ملی مقابل ازبکستان اظهار داشت: نمایشی که از تیم ملی مقابل ازبکستان دیدیم چندان امیدوار کننده نبود. البته با یک بازی نمی‌توان درباره این تیم قضاوت کرد اما مشخص بود با توجه به تغییرات زیادی که در تیم ایجاد شده شاهد فوتبالی ناهماهنگ خواهیم بود. اگر سرمربی تیم ملی قصد دارد تغییرات زیادی در تیم ایجاد کند یا به اصطلاح جوانگرایی کند باید اردوها و باز‌ی‌های تدارکاتی بیشتری برای تیم ملی در نظر گرفته شود تا بازیکنان به هماهنگی لازم برسند در غیر این‌صورت مقابل حریفان به مشکل می‌خوریم. با این شرایط کار دشواری مقابل بحرین و عراق داریم.

او ادامه داد: با توجه به بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شده‌اند انتظار بازی بهتری مقابل ازبکستان داشتیم. در کل ایران ابزار ارائه فوتبال زیباتر و بهتری دارد خصوصا اینکه در خط هافبک و خط حمله بازیکنان طراز اولی داریم و بهترین‌های فوتبال ایران به تیم ملی دعوت شده‌اند. سرمربی تیم ملی تنها کاری که لازم است انجام دهد این است که بین بازیکنان در خطوط مختلف هماهنگی ایجاد کند. اتفاقی که در بازی با ازبکستان شاهد آن نبودیم و بین خطوط مختلف هماهنگی وجود نداشت. به اعتقاد من اصلی‌ترین ایراد فنی تیم ملی در بازی با ازبکستان فاصله زیاد بین خط هافبک و خط حمله بود و بازیکنان تاحدودی سردرگم بودند. البته با توجه به اینکه مدت‌ها بود بازیکنان در تیم ملی دور هم جمع نشده بودند و اولین باری بود که تحت هدایت اسکوچیچ به میدان می‌رفتند می توانیم امیدوار باشیم که این مشکلات برطرف شوند.

قاسمپور افزود: در دیدار دوستانه مقابل ازبکستان در حمله خوب نبودیم. با توجه به پتانسیل بالای تیم ملی در خط حمله انتظار بیشتری داریم چون ابزار ارائه بازی تهاجمی داریم اما باید صبر کنیم و ببینیم سرمربی فعلی تیم ملی می‌تواند از ابزارها و مهره‌ها خوب استفاده کند یا خیر. با توجه به بضاعتی که داریم انتظارات از تیم ملی بالاست و باید به این انتظارات پاسخ خوبی داده شود. کارمان برای صعود به جام جهانی سخت شده اما باید امیدوار باشیم و تلاش کنیم.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به تغییراتی که در تیم ملی ایجاد شده، بیان کرد: به نظر می‌رسد اسکوچیچ قصد دارد تغییرات زیادی در تیم ملی ایجاد کند و نسل جدیدی را جایگزین برخی نفرات با سابقه کند. این کار ساده نیست و به زمان نیاز دارد. حتی بهترین مربیان دنیا هم نمی‌توانند در زمان کوتاه تغییر نسل را انجام دهد و حتی ممکن است تلفات هم بدهند اما ما در شرایطی نیستیم که این ریسک را قبول کنیم چون 2 بازی سخت با عراق و بحرین داریم و نمی‌توانیم تغییرات زیادی ایجاد کنیم. برای هماهنگ کردن بازیکنان در تیم ملی نیاز به بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قدرتمند داریم که در سال‌های اخیر در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز