ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فوتبالیست‌هایی که به قطر رفته اند پیشنهاد دیگری نداشته اند/ هدف قطری ها تضعیف فوتبال ایران نیست

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۲۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۸۱۵۲۵
فوتبالیست‌هایی که به قطر رفته اند پیشنهاد دیگری نداشته اند/ هدف قطری ها تضعیف فوتبال ایران نیست
سرمربی اسبق تیم امید ایران گفت: فوتبالیست‌ها حداکثر 10 سال عمر مفید دارند پس باید به فکر آینده خود هم باشند تا در دوران پیری و بازنشستگی مشکل نداشته باشند. آنها حق دارند هر جا پیشنهاد بهتری داشته باشند بروند.

ابراهیم قاسمپور، سرمربی اسبق تیم امید ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص افزایش حضور فوتبایست های ایرانی در لیگ قطر اظهار داشت: این بحث که گفته می‌شود قطری‌ها قصد تضعیف فوتبال ایران را دارند درست نیست چون ما تنها رقیب این کشور نیستیم و اگر آنها قصد چنین کاری داشته باشند باید با بقیه رقبای خود هم این کار را انجام دهند. دلیل حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال قطر این است که قطری‌ها برخی بازیکنان شاخص ما را می‌خرند که به آنها نیاز دارند و به اصطلاح کارشان را راه می‌اندازند. ضمن اینکه قیمت فوتبالیست‌های ایرانی برای آنها مناسب است. شاید الان با بالا رفتن قیمت ارز پولی که قطری‌ها به بازیکنان ایرانی می‌دهند نجومی شده باشد اما واقعیت این است که این مبالغ برای خود قطری‌ها اصلا نجومی و چشمگیر نیست.

او ادامه داد: خود بازیکنان هم می‌بیند پولی که قطری‌ها می‌دهند وقتی به تومان تبدیل می‌شود مبلغ زیادی است و به همین دلیل این کشور را برای ادامه فوتبال‌شان انتخاب می‌کنند. بازیکنانی هم که به قطر می‌روند پیشنهاد دیگری ندارند و سخت جذب کشورهای دیگر می‌شوند. به اعتقاد من حق طبیعی‌شان هم هست که به فکر آینده خود باشند اما اینکه می‌گویند هدف قطری‌ها تضعیف فوتبال ایران است درست نیست. آنها فقط به فکر برطرف کردن ضعف‌های خود با مبالغ پائین هستند. حتی این بحث در عرصه باشگاهی هم درست نیست چون قطری‌ها به اندازه کافی پول دارند و می‌توانند بازیکنان بهتری بخرند و خودشان را قوی کنند.

قاسمپور در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته هم بازیکنان ایرانی زیادی در فوتبال قطر حضور داشتند و بازیکنان شاخصی هم بودند. بازیکنان ایرانی هم که الان جذب قطر شده‌اند هیچ پیشنهادی از اروپا نداشتند و چون الان امارات و بقیه کشورها از ایران بازیکن نمی‌خرند همه بازیکنان ایرانی به لیگ ستارگان قطر می‌روند. مطمئن باشید اگر با امارات و عربستان هم مشکل سیاسی نداشتیم آنها هم بازیکنان ما را می‌خریدند.

بازیکن اسبق تیم‌های العربی، الریان و السد قطر در خصوص حضور ستاره‌های سرخابی در تیم‌های قطری گفت: حق می‌دهم به هر فوتبالیستی که برای آینده خود فکر اساسی کند. فوتبالیست‌ها حداکثر 10 سال عمر مفید ورزشی دارند پس باید به فکر آینده خود هم باشند تا در دوران پیری و بازنشستگی مشکل نداشته باشند. آنها حق دارند هر جا پیشنهاد بهتری داشته باشند بروند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز