والیبالیست بانوان اکسون تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

با رقم قرارداد یک والیبالیست آقا یک تیم بانوان را می‌توان جمع کرد!

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۰:۲۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۸۲۹۸۵
با رقم قرارداد یک والیبالیست آقا یک تیم بانوان را می‌توان جمع کرد!
والیبالیست بانوان اکسون تهران گفت: با رقم قرارداد یک والیبالیست آقا یک تیم بانوان را می‌توان جمع کرد!

فاطمه حسنی، بازیکن تیم والیبال اکسون تهران، در خصوص شرایط تمرینات به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: به دلیل وجود ویروس کرونا امسال شرایط تمرینات متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و کار به مراتب سخت‌تر شد. ما باید با ماسک تمرین کنیم و این قضیه باعث می‌شود اکسیژن کافی را نگیریم و واقعا آزار دهنده است. رشته ما والیبال است و مدام با دست سر و کار داریم و همیشه در معرض خطر هستیم اما در استراحت‌های بین تمرین دست‌هایمان را ضدعفونی می‌کنیم و تا جای ممکن سعی‌مان بر این است که مسائل بهداشتی را رعایت کنیم و همچنین در تمرین از هم فاصله می‌گیریم.

او درخصوص اینکه کرونا چه محدودیت‌هایی را به وجود آورده؟ ادامه داد: به هرحال والیبال یک ورزش گروهی است و نیاز به این است که همه همدیگر را حمایت کنند. تیم باید یکدل و صمیمی باشد. اصولاً در والیبال هر پوئنی که می‌گیری یا از دست می‌دهی همگی دور هم جمع می‌شوند و این نشان دهنده یکدل بودن تیم است و یا این که اگر خدایی نکرده کسی دچار آسیب شود بچه‌ها دور او جمع می‌شوند و کمکش می‌کنند. اما وجود کرونا باعث شده آن صمیمیت سابق وجود نداشته باشد و دیگر نمی‌توانیم مثل قبل دور هم جمع شویم و این موضوع محدودیت‌های زیادی به وجود آورده است. البته ما از لحاظ قلبی همدل هستیم ولی از لحاظ فیزیکی نمی‌توانیم این حس را به هم‌تیمی‌های‌مان انتقال دهیم.

این بازیکن در پاسخ به این سوال که چقدر به سطح آمادگی نزدیک هستند؟ عنوان کرد: من فکر می‌کنم آمادگی اکثر بازیکنان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده و دلیلش هم این است ما همیشه قبل از اینکه وارد مسابقات لیگ شویم در اردوهای ملی زمان‌مان را سپری می‌کردیم و در مسابقات شرکت می‌کردیم و بعد از استراحتی کوتاه تازه مسابقات لیگ شروع می‌شد و بدن همیشه در اوج آمادگی قرار داشت. اما امسال بچه‌های تیم ملی بدون تمرین بودند و به خاطر ویروس کرونا اکثر  باشگاه‌ها تعطیل بودند و نمی‌شد همگی کار با وزنه یا تمرینات انفرادی انجام دهند، به همین خاطر همه افت کردیم ولی شرایط برای همه یکسان بوده و باید خودمان را با آن وفق دهیم.

حسنی در خصوص اینکه آماده مسابقات هستند یا خیر گفت: من فکر می‌کنم همه آمادگی دارند و  دو، سه ماه است که تیم‌ها در حال تمرین هستند. در این مدت یکسری از بازیکنان متاسفانه دچار ویروس کرونا و از تیم‌شان دور می‌شدند و خودشان با افتی مواجه می‌شدند و نبود آنها ممکن بود به تیم لطمه وارد کند. ولی همانطور که گفتم این شرایط برای تمام تیم‌ها بود و ممکن بود هر تیمی دچار این مشکل شود. فکر می‌کنم امسال که مسابقات را متمرکز کردند بتواند کمکی کند، به هر  حال سفر یکسری از تیم‌ها کمتر می‌شود و تیم‌های شهرستانی که مجبور بودند مدام این طرف و آن طرف بروند به خاطر متمرکز بودن این کار را انجام نمی‌دهند و در خطر کمتری هستند و تعداد بازی‌ها نیز کمتر شده و به نظر من تصمیم خوبی بود. امیدوارم مسابقات نیز به خوبی و با سلامت کامل تیم‌ها برگزار شود.

او در خصوص اینکه آیا از رقم قراردادهایشان راضی هستند یا خیر گفت: در کل فکر می‌کنم هیچ‌کس از رقم قرارداد والیبال بانوان  راضی نیست، زیرا تفاوت خیلی ویژه بین مردان و زنان است. شاید بتوان گفت با رقم قرارداد یک مرد والیبالیست یک تیم بانوان را می‌بندند! و تا این حد تفاوت وجود دارد. فکر می‌کنم والیبالیست‌های بانوان ما لایق بیشتر از اینها هستند. اما در کل در تیمی که خودم هستم با توجه به بودجه و سقف قرارداد باشگاه از مبلغ قراردادم راضی هستم اما در کلیت موضوع اینکه مبلغ قرارداد بانوان در لیگ خیلی کم است و حداقل رقم قرارداد با توجه به این شرایط اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که شخص بتواند مایحتاج زندگی اش را فراهم کند.

حسنی در پایان صحبت‌هایش افزود: من از تمام ورزشکاران و به‌خصوص والیبالیست‌ها خواهش می‌کنم تمام تلاش‌شان را بکنند که بهداشت را رعایت کنند چون نه تنها ممکن است به خودمان آسیب بزنیم بلکه می‌توانیم به بازیکنان دیگر و در مجموعه بزرگ‌تر به تیم و باشگاه ضرر بزنیم. باید با رعایت پروتکل‌ها به ورزش‌مان کمک کنیم که در سلامت پیش برود. ان‌شاءالله پایان لیگ خوبی داشته باشیم. جا دارد از همسرم که در تمام موقعیت‌های مهم کنارم بوده و کمکم کرده نیز تشکر ویژه‌ای کنم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز