بوسنی- ایران، بزرگ‌ترین فرصت برای تمرین صعود

شناسایی نقشه‌های اسکوچیچ در سارایوو

۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۸:۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۸۶۳۴۱
شناسایی نقشه‌های اسکوچیچ در سارایوو
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال با بوسنی می تواند تمرین بزرگی برای صعود ایران از گروه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی باشد.

به گزارش برنا؛ بازی بوسنی- ایران در سارایوو ارزشمندترین بازی تدارکاتی تیم ملی است. ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه امروز تیم ملی ایران یکی از فرصت‌های مهم دوران آماده‌سازی برای صعود به جام جهانی قطر و جام ملت‌های چین را پشت سر می‌گذارد. حریفی مثل بوسنی آن هم در شرایطی که کرونا مانع بزرگی برای برگزاری بازی‌های دوستانه است، می‌تواند تیم ملی را در معرض آزمون فنی مهمی قرار دهد.

اگرچه غیبت لژیونرهایی مثل علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، سردار آزمون و دیگران، تیم ملی را به ترکیب اصلی بی‌شباهت کرده اما این نظر دراگان اسکوچیچ بود که بخواهد بازیکنان جدیدی را در اردو و بازی دوستانه مقابل بوسنی محک بزند. شاید او می‌خواهد با بازیکنان جدید تغییراتی در ترکیب اصلی تیم ملی به نسبت دوران کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس ایجاد کند که به حضور لژیونرها پافشاری نکرده است. همچنین اسکوچیچ با این تصمیم موقعیت بهتری را برای بازیکنان لژیونر در تیم‌های باشگاهی آنها فراهم کرد تا بتوانند به ترکیب اصلی تیم‌های خود راه پیدا کنند. چند لژیونر که همیشه نقش مهمی در ترکیب اصلی تیم ملی داشتند، در موقعیت خوبی قرار ندارند و نیمکت‌نشینی را در اروپا تجربه می‌کنند، تجربه‌ای که شاید طولانی نباشد.

مرور فهرست بازیکنان تیم ملی نشان می‌دهد که اسکوچیچ بدون حضور لژیونرها نیز ستاره‌های موثری را در تیمش دارد. دروازه‌بان‌هایی مثل محمد رشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند هر کدام می‌توانند مورد اعتماد اسکوچیچ باشند. میلاد محمدی، عارف غلامی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی خط دفاع مستحکمی را می‌سازند. در خط میانی با حضور علی کریمی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، اکبر ایمانی، علی قلی‌زاده، وحید امیری، احمد نوراللهی، امید نورافکن و سیامک نعمتی، سرمربی تیم ملی گزینه‌های مختلفی برای اجرای سیستم‌ خود دارد و در خط حمله کریم انصاری‌فرد، مهدی قائدی و کاوه رضایی شانس بازی مقابل بوسنی را دارند تا خود را رقیبان سرسختی برای طارمی و آزمون نشان دهند. ابتلا به کرونا دلیلی بود که فرصت سفر به بوسنی را از نجاریان و انصاری گرفت و به جای آنها مهدی شیری و علی کریمی به اردو دعوت شدند.

تیم ملی بوسنی در گروه یک لیگ ملت‌های اروپا با لهستان، ایتالیا و هلند همگروه است و در جدول رده‌بندی در رده آخر قرار گرفته است. بوسنی در ۴ دیداری که برگزار کرد، ۲ تساوی و ۲ شکست را به ثبت رساند و از صعود به دور بعد بازماند. بوسنی بعد از بازی دوستانه مقابل تیم ملی ایران‌، روز یکشنبه هفته آینده در لیگ ملت‌های یوفا به دیدار هلند می‌رود و چهارشنبه هفته آینده در همین رقابت‌ها با ایتالیا بازی خواهد کرد. بوسنی تیم ۵۱ جهان در رنکینگ فیفاست، اما ایران در رده ۲۹ این جدول قرار دارد.

دوشان بایوویچ، سرمربی تیم ملی بوسنی، در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال این کشور گفته بود: "بازی با ایران دوستانه است و می‌خواهیم به بازیکنانی فرصت دهیم که امکان بازی را ندارند. این بازی فرصتی است تا درباره کیفیت فنی بازیکنان جوان و تازه دعوت‌ شده که در لیگ بوسنی حضور دارند، اطمینان پیدا کنیم، البته آنها در سطح بازیکنانی که در لیگ‌های اروپایی بازی می‌کنند نیستند. با این وجود بازیکن تیم ملی باید همیشه جدی باشد." حرف‌های بایوویچ نشان می‌دهد که تیم ملی ایران شاید با حریف سرسختی در سارایوو مواجه نشود، اما در فهرست دوشان بایوویچ ۳۱ بازیکن برای دیدار مقابل ایران دیده می‌شود که اغلب آنها در آخرین بازی‌های باشگاهی خود فرصت درخشش داشتند. ادین ژکو، کاپیتان و ستاره خط حمله تیم ملی بوسنی که به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌تواند مقابل ایران به میدان برود، در جام جهانی ۲۰۱۴ به ایران گل زده بود. ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل بوسنی با نتیجه ۳- ۱ شکست خورده بود. آن بازی اولین پیروزی تاریخ کوتاه‌مدت تیم ملی بوسنی در جام‌های جهانی است.

دراگان اسکوچیچ با دستاوردهای فنی تازه‌‌ای به تهران برمی‌گردد تا بتواند با شناخت بیشتر در مسیر جام جهانی قطر موفق باشد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز