یادداشت روز؛

رفتار ارزشمند سرمربی استقلال بعد از باخت/ برای انتقاد از فکری زود است!

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۱۵:۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۹۱۲۱۲
رفتار ارزشمند سرمربی استقلال بعد از باخت/ برای انتقاد از فکری زود است!
شکست مقابل فولاد می‌تواند تلنگری به موقع برای سرمربی آبی‌ها باشد تا در همین ابتدای کار مشکلات و کمبودها را شناسایی کند تا استقلال بتواند در ادامه پرقدرت‌تر به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش برنا؛ استقلال شکستی تلخ اما به موقع را در اهواز تجربه کرد. همانطور که برد در هفته اول لیگ مقابل مس رفسنجان نباید معیاری برای قضاوت درباره استقلال می‌شد، شکست برابر فولاد هم نمی‌تواند دلیل خوبی برای ناامیدی از استقلال و ناکارآمدی محمود فکری باشد.

سرمربی استقلال در روزهایی سرمربیگری این تیم را قبول کرد که آبی‌پوشان در وضعیتی بحرانی قرار داشتند. تیم از مسابقات لیگ قهرمانان حذف شده بود و تکلیف بازیکنان هم مشخص نبود. حرف و حدیث‌ها هم درباره انتخاب سرمربی جدید زیاد بود و شاید کمتر کسی حاضر بود که سرمربیگری استقلال را در آن شرایط حساس بپذیرد اما فکری در حالی که می‌توانست در نساجی بماند و روزهای آرامی را سپری کند اما جسارت و شجاعت به خرج داد و در روزهای سخت استقلال به کمک این تیم آمد.

فکری خیلی زود توانست استقلال را جمع و جور کند و به تیم سروسامان دهد. تیم او در هفته نخست مقابل مس رفسنجان تازه وارد به میدان رفت و با وجود اینکه آقای سرمربی نمی‌توانست از همه داشته‌های خود استفاده کند بازی قابل قبولی ارایه دهد و 3 امتیاز مهم را به دست بیاورد.

استقلال در هفته دوم لیگ به اهواز رفت تا با فولاد خوزستانی دیدار کند که سرمربی‌اش یکی از گزینه‌های هدایت آبی‌ها برای لیگ بود. استقلال در بازی قبل خود مقابل فولاد در حالی که فرهاد مجیدی را روی نیمکت داشت در دیداری جنجالی (درست مثل بازی دیروز) شکست خورد. شکستی که مانند باخت قبلی آبی‌ها به فولاد پرسروصدا بود و نوک پیکان انتقادات را به سمت سرمربی جوان استقلال برد.

رسانه‌ها و البته هواداران استقلال درحالی انتقادات را از فکری آغاز کرده‌اند که تنها 2 هفته از شروع لیگ گذشته است. اگرچه سرمربی استقلال اشتباهاتی تاکتیکی و فنی در بازی دیروز داشت اما برای شروع انتقادات تند از محمود فکری خیلی خیلی زود است. مگر همین فصل قبل نبود که استقلال 5 هفته با آندره‌آ استراماچونی نتایج ناامید کننده گرفت اما رفته رفته تیمش بهتر شد تا جایی که خود را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کرد؟ در آن مقطع کمترین انتقادی متوجه سرمربی استقلال و تیمش نبود و همه معتقد بودند باید به این سرمربی فرصت داده شود.

الان هم فکری تقریبا همین شرایط را در استقلال دارد و باید به فکری فرصت دارد. قطعا استقلالِ فکری حالاحالاها کار دارد و او باید هرچه زودتر در صدد برطرف کردن نقاط ضعف تیمش بربیاید. بی‌شک شکست مقابل فولاد می‌تواند تلنگری به موقع برای سرمربی آبی‌ها باشد تا در همین ابتدای کار مشکلات و کمبودها را شناسایی کند تا استقلال بتواند در ادامه پرقدرت‌تر به مسیر خود ادامه دهد.

ضمن اینکه رفتار فکری بعد از شکست استقلال مقابل فولاد هم رفتاری قابل ستایش است. او در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی شکست تیمش را گردن گرفت و با وجود اینکه اتفاقات عجیبی در جریان بازی از سوی فولادی ها و نیمکت این تیم رقم خورد اما محمود فکری بدون اینکه ابر و باد و فلک را در شکست تیمش مقصر بداند باخت را گردن گرفت و مسئولیت آن را پذیرفت. اتفاقی که این روزها در فوتبال ایران به ندرت رخ می‌دهد اما سرمربی استقلال نشان داد اصول حرفه‌ای فوتبال را به خوبی آموخته است. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز