محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

رقبا دست استقلال را خوانده‌اند/ خلا کریمی پر نشده است/ رحمتی هنوز حس سرمربیگری ندارد

۱۳۹۹/۰۹/۱۲ - ۰۷:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۰۹۷۰۲۱
رقبا دست استقلال را خوانده‌اند/ خلا کریمی پر نشده است/ رحمتی هنوز حس سرمربیگری ندارد
مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: اگر استقلال قرار باشد همیشه با یک سیستم بازی کند طرح و برنامه‌اش لو می‌رود.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به عملکرد استقلال در دیدار مقابل پیکان اظهار داشت: در دیدار استقلال و پیکان شاهد کیفیت پایینی از دو تیم بودیم که البته بد بودن زمین هم در این موضوع تاثیر داشت. استقلال در بازی‌های گذشته با سیستمی بازی می‌کرد که براساس آن از پشت دفاع حریف و سرعت قایدی بهره می‌برد. پیکان هم دقیقا این را می‌دانست و عقب بازی می‌کرد و مالکیت توپ را به استقلال می‌داد تا فضاها را ببندد. در واقع همان کاری که استقلال می‌خواست انجام دهد را پیکان انجام داد و به همین دلیل استقلال نتوانست در اجرای برنامه‌های خود موفق باشد. کاملا مشخص است که سبک بازی بلند همیشه جواب نمی‌دهد. البته استقلال نسبت به بازی گذشته بیشتر مالکیت توپ داشت و می‌خواست از روزنه‌ها در موطه جریمه استفاده کند اما فضای خط میانی و دفاع و دروازه پیکان کم بود و توپ‌های استقلالی‌ها مدام لو می‌رفت. اگر استقلال قرار باشد همیشه با یک سیستم بازی کند طرح و برنامه‌اش لو می رود، درست مثل اتفاقی که در بازی با پیکان افتاد.

او ادامه داد: پیکان تیمی نبود که برای گرفتن یک امتیاز پای به دیدار با استقلال بگذارد و استقلال هم تیمی نبود که بردش در این بازی قطعی باشد چون تیم قدرتمندی نشان داد. دیدار روز گذشته استقلال و پیکان یک بازی پایاپای بود که اگر گلی هم زده می‌شد بنابر اتفاقات می‌بود. به اعتقاد من در حال حاضر بزرگترین ضعف استقلال نداشتن یک هافبک بازیساز مثل علی کریمی است. ریگی هافبکی دونده و درگیر است که از این مدل بازیکنان بعد از 50 دقیقه بازی درگیرانه نمی‌توان انتظار پاس طلایی داشت. وقتی با 2 هافبک دفاعی بازی می کنیم یک هافبک جنگنده باشد و یک هافبک دیگر علاوه بر جنگندگی پاس گل بدهد و ضربان بازی را تنظیم کند.

بیاتی‌نیا عنوان کرد: اصل موضوع این است که باید بین هافبک‌ها تقسیم وظایف شود. مثل زمانی که آندو و مجتبی جباری برای استقلال بازی می‌کردند که یکی فوتبالش درگیرانه بود و دیگری نقش بازیساز را برعهده داشت. استقلال نتوانسته مکمل برای ریگی پیدا کند و خلا یک بازیکن بازیساز در این تیم حس می‌شود.

او درباره اینکه آیا می‌توان استقلال را مدعی جدی قهرمانی دانست یا نه، گفت: فعلا زود است بخواهیم در این باره نظر دهیم. با 4 هفته نمی‌توان گفت چه تیم‌هایی مدعی هستند یا نیستند. درباره اینکه استقلال در آینده چه شرایطی خواهد داشت باید صبر کنیم و ببینیم فکری برای بازی‌های آینده چه تفکراتی دارد. همانطور که قبلا گفته بودم باید به مجیدی فرصت داد تا تفکراتش را به تیم القا کند درباره فکری هم همین را می‌گویم. فکر می‌کنم بعد از 8 الی 10 هفته می‌توان دقیق‌تر درباره آینده استقلال نظر داد. استقلال الان وضعیت بحرانی ندارد و نتایج متوسطی گرفته است. شاید هواداران این تیم راضی نباشند اما فوتبال به زمان نیاز دارد و امیدوارم مدیران استقلال با تفکری حرفه‌ای درباره این تیم تصمیم‌گیری کنند.

بیاتی‌نیا با اشاره به عملکرد سیدمهدی رحمتی در شهرخودرو خاطرنشان کرد: حتما رحمتی و دستیارانش بارها بازی با پرسپولیس را دیده و متوجه اشتباهات خود شده‌اند. به نظر می‌رسد رحمتی هنوز حس سرمربیگری ندارد و از دنیای بازیگری به طور کامل خارج نشده است.  شاید او باید یک سال بعد از دوران بازیگری‌اش به کلاس می‌رفت و تجربه کسب می‌کرد بعد وارد مربیگری می شد. البته باید به رحمتی زمان داده شود. او هم مثل همه مربیان باید آزمون و خطا کند. همه مربیانی که الان موفق هستند هم اشتباهات زیادی داشته‌اند و با شکست و تجربه مربی بهتری شدند.

او در پایان گفت: رحمتی نباید به واسطه اینکه سالها نفر اول دروازه بوده فکر کند نباید نفر دوم در مربیگری باشد. اگر او چنین تفکری دارد صددرصد اشتباه است و حتما باید آن را اصلاح کند. شاید بهتر بود او یک سال بعد از خداحافظی از فوتبال وارد عرصه مربیگری می‌شد چون دنیای بازیگری و مربیگری کاملا با هم تفاوت دارند. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز