چرا مجیدی سرمربی تراکتور نشد؟/ تصمیم هوشمندانه اسطوره آبی‌ها

۱۳۹۹/۰۹/۲۱ - ۰۶:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۱۲۶۹
چرا مجیدی سرمربی تراکتور نشد؟/ تصمیم هوشمندانه اسطوره آبی‌ها
سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال برای دومین بار به پیشنهاد سرمربیگری باشگاه تراکتور پاسخ منفی داده است.

به گزارش برنا؛ بعد از برکناری علیرضا منصوریان، یکی از گزینه‌های مالک این باشگاه تبریزی، که علاقه زیادی هم به تغییر سرمربی دارد، فرهاد مجیدی، سرمربی سابق استقلال، بود.

فرهاد مجیدی که از اواسط نیم فصل سال گذشته سرمربی استقلال شد، در شرایطی بحرانی هدایت آبی‌پوشان پایتخت را قبول کرد. مجیدی در شرایطی سرمربی استقلال شد که هواداران این تیم علاقه زیادی به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی، داشتند و نمی‌توانستند یا شاید هم نمی‌خواستند، جدایی او را بپذیرند. با این وجود و با تمام مشکلات و کاستی‌ها مجیدی توانست استقلال را در لیگ به مقام نایب قهرمانی برساند و اگر اتفاقات جنجالی سفر مدیرعامل وقت آبی‌ها به ایتالیا و اختلافات مجیدی با او رخ نمی‌داد این تیم می‌توانست قهرمانی جام حذفی را هم از آن خود کند. با این حال مجیدی بعد از شکست استقلال در فینال جام حذفی از جمع آبی‌های پایتخت جدا شد.

در همان زمان و بعد از قطعی شدن جدایی فرهاد از استقلال، باشگاه تراکتور برای لیگ بیستم به او پیشنهاد سرمربیگری داد اما سرمربی جوان آبی‌ها این پیشنهاد را قبول نکرد تا همبازی سابقش، علیرضا منصوریان، روی نیمکت لرزان و داغ تیم تبریزی بنشیند.

بعد از برکناری منصوریان از سرمربیگری تراکتور، مالک متمول این باشگاه دوباره به شماره هفت سابق و محبوب استقلال پیشنهاد سرمربیگری در این تیم را داد اما مجیدی برای بار دوم این پیشنهاد را رد و اعلام کرد قصد همکاری با این تیم را در شرایط فعلی ندارد.

مجیدی در شرایطی این تصمیم هوشمندانه را گرفت که هم از اوضاع و احوال بحرانی باشگاه تبریزی خبر دارد هم اینکه می‌داند کار در فوتبال تبریز دشواری‌های خاص خود را دارد. علاوه بر اینها مجیدی به خوبی می‌داند که تحویل گرفتن تیمی مثل تراکتور که هوادارانش حتی در شرایط فعلی هم از این تیم توقع قهرمانی دارند در شرایطی که خودش این تیم را نبسته و نفراتش را انتخاب نکرده چقدر ریسک بزرگی است و او به درستی ترجیح داد این ریسک خطرناک را انجام ندهد.

قطعا مربیگری در تیم بزرگی مثل تراکتورسازی می‌تواند برای هر مربی وسوسه‌برانگیز باشد اما مجیدی با تیزهوشی اسیر این وسوسه نشد و در این شرایط خاص و دشوار قبول نکرد که با سرمربیگری تراکتور به لیگ برتر فوتبال ایران بازگردد.

از طرف دیگر این‌طور به نظر می‌رسد که مجیدی مثل دوران فوتبالی‌اش علاقه زیادی به حضور در استقلال دارد و بعید است به جز تیم‌های ملی کار در تیم‌های باشگاهی دیگری جز استقلال را در فوتبال ایران بپذیرد. او در دوران فوتبالش هم با اینکه در بازگشت دوباره به وطن پیشنهاد نجومی از برخی تیم‌های شهرستانی داشت اما ترجیح داد در فوتبال ایران فقط با لباس استقلال به میدان برود. البته اگر مجیدی بخواهد در عرصه مربیگری هم همان رویه دوران بازیگری‌اش را در پیش بگیرد کارش دشوار می‌شود اما 2 پاسخ منفی متوالی او به باشگاه تراکتورسازی و مرور کارنامه‌اش در عرصه مربیگری نشان می‌دهد مجیدی انتخاب‌هایش در عرصه مربیگری هم مثل دوران بازیگری‌اش است.

با این حال باید منتظر ماند و دید اسطوره استقلالی‌ها در بازگشت دوباره به عرصه مربیگری چه تصمیمی می‌گیرد.

در ادامه کارنامه مربیگری فرهاد مجیدی را مرور می کنیم.

شروع و پایان با استقلال

فرهاد مجیدی در دی ماه  1397 به عنوان دستیار شفر به استقلال پیوست. در ادامه آن فصل شفر به دلیل نتایج ضعیف از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت 1398 به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل انتخاب شد. در لیگ نوزدهم و بعد از جدایی استراماچونی از استقلال، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد اما در پایان فصل با وجود اینکه یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده بود از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد.

فرهاد مجیدی در خرداد سال 98 هم از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال، به عنوان سرمربی تیم امید معرفی شد اما بعد از 2 شکست در بازی‌ها دوستانه مقابل تیم امید ازبکستان و به دلیل مساعد نبودن شرایط برای کار در تیم امید از سمت خود کناره‌گیری کرد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز