هفته ششم لیگ برتر فوتبال؛

اولین برد شجاعی با تراکتور/ ادامه ناکامی‌های ژنرال/ استقلال به صدر رسید

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۲۳:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۰۳۱۰۰
در حساس‌ترین دیدار هفته ششم لیگ برتر، استقلال توانست با برد مقابل شهرخودرو به صدر جدول برسد.

به گزارش برنا؛ هفته ششم لیگ برتر فوتبال هم به پایان رسید در حالی که پرسپولیس برای دومین بازی متوالی به میدان نرفت اما بقیه دیدارها برگزار شد.

در حساس ترین دیدار این هفته استقلال توانست شهرخودرو را با حضور سیدمهدی رحمتی شکست دهد.

در ادامه به بررسی بازی های هفته ششم می پردازیم.

سپاهان-نساجی؛ جبران مافات

سپاهان با 2 شکست، 2 پیروزی و یک تساوی، نتایج پر فراز و نشیبی را در 5 هفته ابتدایی لیگ بیستم کسب کرده بود ولی آنچه که از عملکرد این تیم در دو بازی اخیر برابر نفت مسجد سلیمان و سایپا برمی آمد، به وضوح می‌شد عطش پیروزی را در چهره بازیکنان و مربیان این تیم دید. این دو بازی البته با دو سناریوی متفاوت تنها یک امتیاز برای سپاهان داشت و آنها با انگیزه زیادی پا به نقش جهان گذاشتند و به هیچ وجه نمی‌خواستند، اتفاقات دیدار برابر سایپا که با از دست رفتن موقعیت های پرشمار گلزنی همراه بود، تکرار شود. شاگردان نویدکیا با درسی که گرفته بودند، به گل کی روش بسنده نکردند و با 4 گل میهمان خود را بدرقه کردند. شاگردان نویدکیا علاوه بر اینکه بردی پرگل را کسب کردند، فوتبالی زیبا و روان را هم ارایه دهند تا خود را به عنوان یکی از جدی تری مدعیان قهرمانی نشان دهند. در این دیار سجاد شهباززاده مهاجم اسبق استقلال که در سال های اخیر فصل های ناامید کننده ای را پشت سر گذاشته بود، 2 گل به ثمر رساند تا 5 گله شود و مدعی آقای گلی.

استقلال-شهرخودرو؛ استقلال با رحمتی به صدر رسید

حساس ترین دیدار هفته ششم با برد استقلال مقابل کاپیتان سابقش به پایان رسید. تقابل سیدمهدی رحمتی با مربیان و همبازیان سابق در خارج زمین و درون زمین برای او اهمیت زیادی داشت. تیم رحمتی هفته گذشته توانست از شرایط بحرانی تیم ذوب آهن استفاده کرده و بردی ارزشمند مقابل این تیم به دست بیاورد تا با روحیه ای خوب به مصاف استقلال برود. استقلال هم که هفته گذشته در دیداری خانگی مقابل پیکان متوقف شد تا انتقادات از این تیم و سرمربی اش بالا بگیرد. فکری به واسطه مصدومیت و غیبت نفراتی مثل وریا غفوری، دیاباته، اسماعیلی و مسعود ریگی تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد تا بتواند در بازی با همبازی سابقش امتیاز بگیرد. رحمتی در حالی که تیمش بازی خوبی ارایه داد و موقعیت های زیادی برای گلزنی داشت اما نتوانست مقابل تیم سابقش امتیاز بگیرد. استقلال با این پیروزی موقتا و با تفاضل گل به صدر رسید تا شرایط تیم فکری بهتر شود.

فولاد-سایپا؛ ترک عادت تیم نکونام

تیم جواد نکونام که معروف به کم گل زدن و تساوی  است در هفته ششم بردی پرگل مقابل سایپا به دست آورد. فولاد در 5 هفته گذشته یک برد و 4 تساوی به دست آورده بود و فقط 5 گل به ثمر رسانده بود اما شاگردان نکونام در دیدار مقابل سایپا ترک عادت کردند و 3 گل زدند تا بردی شیرین را جشن بگیرند. جالب اینجاست که برد قبلی تیم نکونام هم مقابل یک تیم تهرانی یعنی استقلال رقم خورد و این بار هم فولادی ها توانستند یک تیم تهرانی را شکست دهند. تیم ابراهیم صادقی هم قبل از هفته ششم درست مثل فولاد نتیجه گرفته بود و 5 تساوی و یک برد به دست آورده بود اما باخت مقابل فولاد روند شکست ناپذیری این تیم را متوقف کرد.

صنعت‌نفت-گل‌گهر؛ ادامه شکست‌های ژنرال

تیم امیر قلعه نویی در حالی به آبادان رفت که هفته گذشته شکستی ناباورانه مقابل پیکان داشت. گل گهر به قصد جبران باخت هفته گذشته وارد زمین شد و با گل منشا هم پیش افتاد اما گلزنی او باز هم برای گل گهر افاقه نکرد و مثل بازی قبل تیمش شکست خورد. صنعت نفت در ادامه روند صعودی خود، بعد از اینکه هفته گذشته با فوتبالی منطقی و زیبا استقلال را در تهران متوقف کرد که اگر اشتباه داوری نبود می توانست برنده آن دیدار هم باشد، این بار یکی دیگر از تیم های بزرگ را به دردسر انداخت. شاگردان سیروس پورموسوی با برد مقابل گل گهر ثابت کردند نتایج خوبشان اتفاقی نیست. شاید کمتر کسی فکرش را می کرد، تیمی که در ابتدای فصل تقریبا تمام نفرات اصلی خود را از دست داد و با مشکلات مالی زیادی هم مواجه بود، چنین نتایج خوبی بگیرد اما فعلا که صنعت نفت همه را شگفت زده کرده و در صدر جدول قرار گرفته است.

پیکان- آلومینیوم؛ رویای از دست رفته صدرنشینی

شاگردان مهدی تارتار بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل گل گهر، این هفته میزبان آلومینیوم بودند و به نظر می رسید بتوانند دومین برد پی در پی خود را به دست بیاورند اما بازی بسته آلومینیوم و بی دقتی پیکانی ها در استفاده از موقعیت های گل باعث شد این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد. امیر روستایی در این دیدار این دیدار برای دومین بار در لیگ امسال پنالتی پیکان را گل نکرد تا تیم تارتار فرصت صدرنشینی را از دست بدهد. در آن سوی میدان هم تیم رسول خطیبی که در 6 بازی اخیر فقط یک برد به دست آورده بود به یک امتیاز راضی بود. در این بازی محسن ربیع خواه بازیکن آلومینیوم هم با شکستگی پا مواجه شد.

مس رفسنجان-نفت مسجدسلیمان؛ اولین برد تازه واردها

مس رفسنجان در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان توانست اولین برد خود را به دست بیاورد. تیم تازه وارد به لیگ برتر که در 5 هفته گذشته نه گل زده بود نه پیروز شده بود مقابل نفت مسجدسلیمان هر دو رکورد منفی خود را شکست و با یک گل حریف را شکست داد. شاگردان مجتبی حسینی که هفته گذشته در مسجدسلیمان سپاهان را شکست داده بودند، نشان دادند آنقدر که در بازی های خانگی تیم خوبی هستند در خارج از خانه زهردار نیستند و شاید همین به ضرر تیمش تمام شود.

ماشین سازی-تراکتور؛ اولین برد شجاعی

تیم های تبریزی در روزی که هدایت هر دو تیم با مربیان موقت بود، به مصاف هم رفتند. تراکتوری ها هفته گذشته علیرضا منصوریان را اخراج کردند و به جای او مسعود شجاعی و علی نیکبخت را به عنوان مربیان موقت انتخاب کردند. وحید بیاتلو سرمربی جوان ماشین سازی هم هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد و سعید اخباری به صورت موقت سرمربی این تیم تبریزی شد. تراکتور توانست در این دیدار دومین پیروزی خود را به دست بیاورد تا خط تیره ماشین سازی ها و نبردن هایشان ادامه داشته باشد. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز