فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

ماموریت بزرگ پرسپولیس برای فتح جام/ آخرین ضربه را محکم‌تر بزن!

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۰۵۷۴۵
ماموریت بزرگ پرسپولیس برای فتح جام/ آخرین ضربه را محکم‌تر بزن!
پرسپولیس یک گام تا رسیدن به رویایی که چند سالی است برای آن تلاش کرده قرار دارد و پرسپولیسی‌ها می‌کوشند این‌بار این رویا تبدیل به واقعیت شیرینی شود.

به گزارش برنا؛ پرسپولیس پس از عبور از سد حریفانی از منطقه غرب، حالا در تلاش است در آخرین خاکریز باقی مانده تا رسیدن به جام قهرمانی برابر تیمی از شرق آسیا به میدان برود، دیداری که می تواند پایانی شورانگیز برای هواداران پرسپولیس و هواداران فوتبال رقم بزند.

شاگردان یحیی گل محمدی در حالی خود را برای دیدار فینال در برابر حریفی از کره جنوبی آماده می کنند که پس از 9 بازی در منطقه غرب، در نهایت مجوز حضور در فینال را به دست آوردند و حالا تا جام یک گام بیشتر فاصله ندارند، اتفاقی که 2 فصل پیش هم برای پرسپولیس برانکو رخ داد اما در آن فینال، سرخ پوشان که آن روزها با مشکلات عدیده ای روبرو بودند در نهایت در مجموع دیدار رفت و برگشت ناکام ماند و جام را که در تهران بود، به ژاپنی ها تحویل داد تا بدین ترتیب فرصت طلایی برای کسب عنوان قهرمانی را از دست بدهند.

پرسپولیسی ها در شرایطی خود را برای این دیدار آماده می کنند که با 3 محروم باید در این بازی به میدان بروند؛ با وجود تلاش های صورت گرفته برای تعلیق محرومیت عیسی آل کثیر این اتفاق رخ نداد تا پرسپولیس علاوه بر وحید امیری و احسان پهلوان، مهاجم گلزن خود را نیز در این دیدار در اختیار نداشته باشد تا کادر فنی این تیم برای فینال، ترکیب متفاوتی را در مقایسه با بازی های لیگ برترش به میدان فرابخواند.

در حالی که پرسپولیسی ها حدود 19 روز بدون برگزاری بازی و شرایط مسابقه ای برای بازی فینال به میدان می روند، در آن سوی میدان حریف کره ای پرسپولیس پس از حضور در مرحله گروهی، دیدارهای ماراتن گونه ای را در مراحل حذفی این رقابت ها پشت سر گذاشته تا در شرایطی متفاوت با پرسپولیس برای این فینال بی نهایت حساس و مهم آماده شود.

مهم ترین فاکتوری که می تواند برای قهرمانی پرسپولیس در این دیدار تعیین کننده باشد، انگیزه و روحیه ای است که بین پرسپولیسی ها برای موفقیت در این دیدار موج می زند. پرسپولیس که در 4 فصل اخیر قهرمان بلامنازع لیگ برتر بوده و اکثر جام ها در سال های اخیر را مال خود کرده است حالا در اندیشه تکمیل کلکسیون افتخارات خود است و می خواهد با ثبت نتیجه ای خوب در فینال، آرزوی چندین و چندساله هواداران این تیم را جامه عمل بپوشاند.

در آستانه فینال پرسپولیسی ها به خوبی حریف کره ای خود را آنالیز کرده اند و به نقاط ضعف و قوت این تیم اشراف کامل دارند و  کادر فنی این تیم در نظر دارد با تکیه بر اطلاعاتی که از حریف خود دارد، بهترین و ایده آل ترین ترکیب را برای این  بازی به میدان می فرستد.

اولسان هیوندای حریف امروز پرسپولیس در فینال از بازیکنان خوب و تاثیرگذاری سود می ببرد که از جمله این نفرات می توان به بیورن یانسن مهاجم بلندقامت نروژی، جونیور نگرائو مهاجم برزیلی و یون بیت گارام هافبک ملی‌پوش‌ این تیم اشاره کرد که در فاز تهاجمی از مهره های خطرناک اولسان محسوب می شوند. این در حالی است که ضعف هایی که در خط دفاع به خصوص مدافعان کناری دیده می شود می تواند به پرسپولیس کمک کند تا از این پاشنه آشیل کره ای ها برای رسیدن به هدفش در این دیدار استفاده کند.

اگرچه پرسپولیس در این دیدار دور از هواداران پرشمار خود است اما بدون شک انرژی مثبت و دعای خیر میلیون ها ایرانی که به این دیدار به چشم یک بازی ملی و فرارنگی نگاه می کنند، بدرقه راه کاروان این تیم در قطر است تا پس از پیروزی در این بازی مهم، کاروان پرسپولیس با جام ارزشمندی به ایران بازگردد.

نگاه کارشناس

مهرزاد معدنچی:

گل‌محمدی کارهای برانکو را تکمیل کرده است/ فکر می‌کنم بازی فینال به پنالتی کشیده شود/ پرسپولیس برگ برنده مهمی برای قهرمانی دارد

هافبک سابق پرسپولیس در آستانه دیدار فینال در خصوص این دیدار توضیحاتی را ارائه کرد.

مهرزاد معدنچی در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا می‌ گوید پرسپولیسی‌ ها بازی مهمی را پیش روی دارند، دیداری که موفقیت در آن می تواند پرسپولیس و پرسپولیسی ها را جاودانه و ماندگار کرده و اتفاق مهمی را برای فوتبال ایران رقم بزند. برای همین کلیه اعضای این تیم باید با تمرکز و انرژی بالا برای ثبت یک روز ملی برای فوتبال ایران تلاش کنند.

او در ادامه با اشاره به برگ برنده ای که می تواند برای پرسپولیس در این دیدار کارساز باشد، تاکید کرد: ساختار پرسپولیس از سال های گذشته و از زمان حضور برانکو در این تیم به گونه ای است که تحت هر شرایطی حس پیروزی و برنده شدن را دارد و به نظر من به خاطر ایجاد این روحیه باید یک تشکر ویژه از برانکو داشته باشیم. شما ببینید با وجود جدایی برانکو از پرسپولیس این روحیه در این تیم حفظ شده است. این روحیه حتی پس اتفاقی که قبل از بازی النصر برای پرسپولیس رخ داد و محرومیتی که برای آل کثیر در نظر گرفته شد؛ در پرسپولیس حفظ شد  و این تیم  با وجود شوک ناشی از این خبر پا پس نکشید و توانست حریفش را شکست دهد. ضمن این که نباید زحمات یحیی گل محمدی را در مسیر موفقیت های پرسپولیس نادیده گرفت، موضوعی که به اعتقاد من برگ برنده پرسپولیس است و پرسپولیس می تواند با تکیه برآن در فینال هم برنده شود. و در مجموع باید گفت کار برانکو در پرسپولیس را  گل محمدی تکمیل کرده است.

هافبک اسبق پرسپولیس درخصوص پیش بینی اش از نتیجه فینال گفت: شناخت خاصی از اولسان ندارم اما شنیده ام بازیکنان این تیم در فاز تهاجمی، بازیکنان تاثیرگذاری هستند. به هر حال پرسپولیس هم در دفاع خوب است و مهاجمان فرصت طلبی دارد. در مجموع فکر می کنم در نهایت ضربات پنالتی، قهرمان این رقابت را مشخص کند که از ته دل امیدوارم جام توسط پرسپولیسی ها بالا برود. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز