مهین فرهادی‌زاد:

افزایش اعتبارات ورزش بانوان در استان ها/ قوانین به پررنگ تر شدن نقش بانوان کمک می کند

۱۳۹۹/۱۰/۰۴ - ۱۴:۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۹۰۲۶
افزایش اعتبارات ورزش بانوان در استان ها/ قوانین به پررنگ تر شدن نقش بانوان کمک می کند
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان از افزایش اعتبارات ورزش بانوان در استان ها برای سال آینده خبر داد.

به گزارش برنا،  مدیران کل حوزه بانوان استانداری­ ها و معاونین ورزش بانوان استان­ های مرکزی و قم امروز با حضور در دفتر معاونت توسعه ورزش بانوان با مهین فرهادی زاد دیدار و پیرامون امور ورزشی و مسائل و موضوعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مرتبط با ورزش این استان ها بحث و گفت و گو کردند.

معاون توسعه ورزش بانوان در این جلسه با بیان اینکه امور فرهنگی بانوان دشوار اما بسیار ثاثیرگذار است، گفت: برای ایجاد فضای آرامش و نبوغ بانوان باید گام های مستحکمی برداشته شود و تدوین قوانین مختلف به پررنگ تر شدن نقش بانوان کمک خواهد کرد.

فرهادی­ زاد اظهار داشت: ردیف اعتبارات توسعه ورزش بانوان در استان ها برای سال آینده بسیار بیشتر از سال 1399 درنظر گرفته شده و فضای فعالیت­ های ورزش زنان بیشتر خواهد شد. از این رو بانوان علاوه بر اعتبارات ورزش همگانی، قهرمانی و همچنین 27 صدم درصد از 9 درصد ارزش افزوده، از اعتبارات بخش خود بیش از پیش بهره ­­مند خواهد شد و مدیران ورزشی زن در استان­ها می­توانند برنامه ­های خود را در طرح های ملی و فعالیت های دیگر به خوبی انجام دهند.

او تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس ارتقایی که جایگاه ورزش زنان در سال جاری داشت بانوان از رئیس گروه به معاونت بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان­ ها ارتقاء پیدا کردند و آموزش های میانی به افرادی که در این پست قرار دارند داده می شود و پست معاونت برای آن ها ابلاغ خواهد شد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش درمورد جایگاه بانوان در اساسنامه جدید فدراسیون­ های ورزشی گفت: دو پست نایب رئیسی برای فدراسیون­ ها درنظر گرفته شده که نایب رئیس بانوان به تشخیص و با رای اعضا مجمع می تواند نایب رئیس اول یا دوم باشد.

مهین فرهادی زاد اضافه کرد: پس از تایید اساسنامه فدراسیون­ های ورزشی در شورای نگهبان، در آیین­ نامه مربوط به هیات ­های ورزشی نیز جایگاه نایب رئیس بانوان دقیقا مشخص خواهد شد.

مدیران حاضر ضمن ارائه گزارش از وضعیت بانوان در بخش خود خواستار تخصیص بودجه ابلاغی بیشتر به بانوان و تعامل بهتر نواب رئیس بانوان فدراسیون ها و نواب رئیس هیات های ورزشی شدند و مشکلات بخش خود را مطرح کردند. معاون توسعه ورزش بانوان نیز راه کارهای مختلف را ارائه و قول مساعد برای رسیدگی به مشکلات مطروحه را داد.

کسایی پور مدیرکل زنان و خانواده استانداری مرکزی، صدیقه صدیق مشاور استاندار در امور بانوان و مدیرکل بانوان و خانواده استان قم، مهین علی بخشی معاون ورزش بانوان استان مرکزی، سیده لیلا انوری معاون ورزش بانوان قم، فرزانه رحمتی عضو شورای شهر اراک و رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر و طوفان محمدی عضو شورای شهر و رئیس کمیته خدمات شهر و بازرسی در این دیدار حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز