پرسپولیس باید به بازی بدون بشار عادت کند؛

پازل تیم یحیی بدون ستاره‌اش چگونه تکمیل می‌شود؟

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۰۷:۴۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۰۵۹۴
پازل تیم یحیی بدون ستاره‌اش چگونه تکمیل می‌شود؟
پرسپولیس باید به بازی بدون ستاره‌اش عادت و پازل تاکتیکی‌اش را در غیاب او تکمیل کند.

به گزارش برنا؛ پرسپولیس حالا دیگر بشار رسن را در ترکیب خود نمی‌بیند، بازیکنی که حدود 4 سال در پرسپولیس بود و بدون شک یکی از نیروهای موثر این تیم در موفقیت‌های سرخ‌ها محسوب می‌شد.

ستاره‌ای که خوش درخشید!

بشار رسن از معدود بازیکنان عراقی بی‌حاشیه بود که در فوتبال ایران حضور پیدا کرد و توانست سال‌ها نمایش ویژه و خوبی را از خود ارائه دهد؛ ستاره‌ای که با حضور ثابت در خط میانی پرسپولیس در سال‌های اخیر تبدیل به وزنه‌ای قابل اتکا برای سرخ‌ها شده بود و در اکثر بازی‌هایی که بشار روز خوبی را در زمینه فوتبالی داشت، پرسپولیس می‌توانست در انتظار نتیجه خوبی در مستطیل سبز باشد.

شوک دوم به پرسپولیسی‌ها!

بازیکنی که 69 بازی در لیگ برتر، 30 بازی در لیگ قهرمانان آسیا و 7 بازی در جام حذفی برای پرسپولیس انجام داد و 5 گل هم جمعا در سه جام به ثمر رساند که دو گل آن در دو دربی آخر در لیگ و جام حذفی بود و به همین دلیل توانسته بود جایگاه ویژه‌ای را در ترکیب تیمش و همین‌طور در بین هواداران این تیم به دست آورد به طوری که انتشار خبر جدایی او پس از ناکامی پرسپولیس در فینال، خبر شوک‌آوری برای همه پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شد. حالا پرسپولیس در حالی فصل را در لیگ بیستم ادامه می دهد که در ادامه مسیر بشار رسن را در اختیار ندارد و باید با شیوه بازی بدون او کار خود را پیگیری نماید.

گزینه‌های مناسب

کادر فنی پرسپولیس می‌تواند این جای خالی را با  استفاده از داشته‌های فعلی‌اش پر کند. در حالی که در بازی برابر نساجی این مسئولیت به امید عالیشاه سپرده شده بود، روی نیمکت هم پرسپولیس گزینه‌هایی مانند سعید حسین‌پور و محمد شریفی را به عنوان نفرات جوان و مستعد برای این مسئولیت دارد و کادر فنی می‌تواند با آزمایش و فرصت دادن به این نفرات، بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشد.

امیدواری‌های کادر فنی برای انتخاب جانشین شماره 5

بدون شک پرکردن خلاء بازیکن فیکس و ثابت در میانه میدان برای کادر فنی هر تیمی می‌تواند دغدغه‌های ویژه‌ای را ایجاد کند اما پرسپولیس با نفرات آماده‌ای که در خط میانی‌اش دارد می‌تواند در این راه موفق شود، فقط باید این اتفاق خیلی زود انجام شود تا پرسپولیس بتواند خلاء چهره‌ای چون بشار را با داشته‌های فعلی‌اش پر و کمربند میانی‌اش را در غیاب شماره 5 خود محکم کند. در این میان باید دید جانشینان بشار در پرسپولیس تا چه حد می‌توانند جای خالی او را در میانه میدان برای سرخ‌پوشان پر کنند تا این تیم بابت از دست دادن این ستاره‌اش متضرر نشود.

عربشاهی: باید از بشار تقدیر شود/ یحیی، می‌تواند روی پهلوان و حسین‌پور سرمایه‌گذاری کند

Arabshahi2

پیشکسوت پرسپولیس براین باور است که احسان پهلوان و سعید حسین‌پور می‌توانند گزینه‌های خوبی برای جانشینی بشار رسن باشند.

ضیا عربشاهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به جدایی بشار رسن از پرسپولیس اظهار داشت: بشار بازیکن بسیار خوبی بود و در مدت حضورش در پرسپولیس نشان داد ارزش این پیراهن را به خوبی می‌داند و باید به خاطر بازی‌های خوبی که برای پرسپولیس داشت، از او تشکر کرد.

او ادامه داد: من در تمام مصاحبه‌هایم هم گفته‌ام او در اکثر بازی‌های پرسپولیس نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و زمانی که او در ترکیب پرسپولیس خوب کار می‌کرد، تیم راه می‌افتاد. او به خوبی وظایفی را که در ترکیب پرسپولیس داشت، انجام می‌داد و با جان و دل در خدمت پرسپولیس بود و همه از عملکرد او لذت می‌بردیم.

عربشاهی افزود: من خبر دارم از مدت‌ها قبل برای جدایی از پرسپولیس پیشنهاد داشت ولی علاقه و عرقی که به پرسپولیس داشت، باعث شد جدایی‌اش از این تیم به تعویق بیفتد و در نهایت بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا این تصمیمش را عملی کرد.

او درخصوص جدایی بشار از پرسپولیس و تاثیر آن روی عملکرد تیم در ادامه فصل تصریح کرد: درست است که بشار مهره خوب و تاثیرگذاری برای پرسپولیس بود اما نیاید فراموش کرد که پرسپولیس تیم بزرگی است و همواره مشخص شده این تیم متکی به یکی، دو بازیکن نیست و می‌تواند خیلی زود مهره‌ای خوب را جایگزین بشار کند.

این پیشکسوت پرسپولیس درخصوص این که چه مهره‌ای از جمع  سرخ‌پوشان در حال حاضر می‌تواند جایگزین او شود؟ گفت: احسان پهلوان بازیکنی است که می‌تواند خلاء بشار را در میانه میدان پر کند. پهلوان بازیکن خوبی است و از نظر فنی مهره‌ای خوب برای پرسپولیس محسوب می‌شود و یحیی می‌تواند روی او برای جایگزینی بشار سرمایه‌گذاری کند. این در حالی است که  در این زمینه نباید از کنار نام سعید حسین‌پور به سادگی عبور کرد. او در تیم‌های پایه شاگرد من بوده و از نظر فنی او را می‌شناسم و اعتقاد دارم کادر فنی پرسپولیس می‌تواند روی این جوان آینده‌دار تیمش هم برای جانشینی بشار فکر کند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز