کاظم اولیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال حرفه‌ای با خصوصی‌سازی نجات پیدا می‌کند/ درآمدهای سرخابی‌ها به خودشان داده شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۲۳:۵۰:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۰۶۶۵
فوتبال حرفه‌ای با خصوصی‌سازی نجات پیدا می‌کند/ درآمدهای سرخابی‌ها به خودشان داده شود
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: وزارت ورزش اگر بتواند مسیر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را به درستی پیش ببرد، این اتفاق می‌تواند نجات‌بخش سرخابی‌ها باشد.

کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص آغاز روند واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: اصل واگذاری اتفاقی بسیار مطلوب است و کمی هم دیر شده که امیدواریم این تاخیر جبران شود و در نهایت واگذاری اتفاق بیفتد اما باید با دید جامع‌تری به خصوصی شدن نگاه کنیم وگرنه فوتبال دچار مشکل می‌شود.

اولیایی ادامه داد: برای خصوصی‌سازی سرخابی‌ها باید 2 آیتم مهم در نظر گرفته شود. اول اینکه باید مدلی برای واگذاری در نظر گرفته شود که این مدل برای همه باشگاه‌ها قابل اجرا و استفاده باشد. در واقع نحوه واگذاری استقلال و پرسپولیس باید به گونه‌ای باشد که بقیه تیم‌ها هم بتوانند از همین دستورالعمل پیروی کنند و بحث خصوصی‌سازی‌شان همین‌طور پیش برود. در حال حاضر فقط سرخابی‌ها نیستند که زیر پوشش دولت هستند بنابراین باید خصوصی‌سازی برای همه باشگاه‌ها انجام شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه‌های استقلال و پاس همدان افزود: دیگر نکته مهم برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس این است که باید منابع درآمدی این دو باشگاه احصاء شود. یعنی آیتم‌هایی مثل دریافت حق پخش، رعایت حق کپی رایت، تبلیغات اطراف زمین و بلیت فروشی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد تا بتوانند از منابع درآمدی خود استفاده و خودشان را اداره کنند.

اولیایی گفت: بر اساس مصوبه هیات عالی واگذاری 10 درصد سهام باشگاه‌ها به فرابورس و 40 درصد آن باید به پیشکسوتان و هواداران واگذار شود. تشخیص هواداری باشگاه‌ها باید برعهده نهادهای تخصصی هواداری (کانون هواداران هر باشگاه) قرار بگیرد که بتواند هوادار بودن یا نبودن متقاضیان را به درستی تشخیص دهد. در واقع وزارت ورزش و جوانان اگر بتواند مسیر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را به درستی پیش ببرد، این اتفاق می‌تواند نجات‌بخش سرخابی‌ها باشد. در حال حاضر تنها راه نجات فوتبال حرفه‌ای خصوصی‌سازی است و امیدوارم با رعایت این نکات هر 2 باشگاه خصوصی شوند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز