گزارش ورزشی هفته؛

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در اروپا/ از درخشش طارمی در آسمان پرتغال تا ناکامی‌های علیپور و مغانلو!

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۲۶۰۰
بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در اروپا/ از درخشش طارمی در آسمان پرتغال تا ناکامی‌های علیپور و مغانلو!
لژیونرهای ایرانی شاغل در فوتبال اروپا با شرایط کاملا ویژه و متفاوتی آخرین روزهای سال 2020 را در فوتبال قاره سبز پشت سر می‌گذارند.

به گزارش برنا؛ تا پایان سال 2020 و آغاز سال جدید میلادی فرصت کمی باقی مانده است و فوتبال اروپا هم در این روزها در شرایط کرونایی روزهای مهمی را پشت سر می گذارد. این در حالی است که در فصل اخیر فوتبال اروپا، ایرانی های شاغل در قاره سبز در مجموع توانسته اند نماینده های خوب و شایسته ای برای فوتبال ایران باشند. در حالی که شمارش معکوس برای پایان سال 2020 آغاز شده است، در این گزارش عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا را مورد بررسی قرار می دهیم.

مهدی طارمی، ستاره‌ای درخشان در آسمان پرتغال!

ستاره ایرانی بی چون و چرای این روزهای پورتو، سال 2020 را با عملکرد درخشانی به پایان می رساند. مهدی طارمی که نشان داده بی جهت از سوی پورتویی ها برای حضور در این تیم کاندیدا نشده است، تا به امروز یکی از مهره های تاثیرگذار تیمش محسوب می شود. 700 دقیقه بازی در 18 دیدار پورتو در حالی برای طارمی به ثبت رسیده که ستاره سابق پرسپولیس در مجموع با به ثمررساندن 6 گل و 4 پاس گل کار خود را در پرتغال دنبال می کند.

سردار آزمون، همچنان پررنگ در روسیه!

156508825

مهاجم ملی پوش ایران در روسیه هم جزو نفراتی است که در این فصل و تا به امروز شرایط خوبی را در تیمش دارد. سردار آزمون با زنیت در صدر جدول لیگ روسیه قرار دارند، در 15 دیدار این فصل برای تیمش به میدان رفته است و با 11 گل و 5 پاس کل نقش بسزایی در صدرنشینی این تیم روسیه ای دارد، مهاجمی که می تواند از زنیت به عنوان سکوی پرتاب ویژه ای بهره ببرد.

علی علیپور، در انتظار گل پاگشایی!

برخلاف شرایط خوبی که مهدی طارمی در لیگ پرتغال دارد، علی علیپور در اولین تجربه اش در فوتبال اروپا فعلا روزهای خوبی را در ماریتیمو سپری نمی کند. علیپور در 7 بازی لیگ و یک دیدار حذفی برای تیمش به میدان رفته است و در مجموع 238 دقیقه با پیراهن این تیم بازی کرده است که در این زمان طلسم گلزنی او شکسته نشده است و بدون گل در انتظار پاگشای گلزنی با پیراهن تیم جدیدش مانده است و در این مدت تنها یک پنالتی برای تیمش گرفته است؛ هرچند برخی از منابع از جدایی قریب الوقوع او به فوتبال ایران صحبت می کنند اما احتمال این موضوع خیلی زیاد نیست.

امیر عابدزاده، مزد زحماتش را می‌گیرد

29

امیر عابدزاده که سومین فصل حضورش در ماریتیمو را پشت سر می گذارد، کم کم توانسته است جایگاه نسبتا خوبی را در درون دروازه این تیم به دست آورد. امیر که در فصل جاری مزد تلاش خود را در تمرینات ماریتیمو بگیرد، در 9 دیدار از این فصل بازی های پرتغال حراست از قفس توری این تیم را با 2 کلین شیت برعهده داشته باشد.

شهاب زاهدی، درخشش بی سر و صدا در اوکراین

ستاره جوان تیم المپیک دونتسک اوکراین در حالی در این تیم حضور دارد که عملکرد خوبی را در کشور اوکراین از خود به نمایش گذاشته است. او  که در نظرسنجی 3 بازیکن برتر فوتبال باشگاهی اوکراین در سال 2020 با مشارکت سرمربیان تیم‌های لیگ برتری و 15 بازیکن، با 91 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت در حالی به این عنوان دست پیدا کرد که در 11 بازی و 863 دقیقه ای که برای تیمش به میدان رفته است، موفق شده 8 گل را برای تیمش به ثمر رسانده و یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیمش لقب بگیرد.

میلاد محمدی، مدافعی با 2 پاس گل!

میلاد محمدی بازیکن ایرانی تیم خنت بلژیک دیگر لژیونر ایرانی شاغل در فوتبال اروپا است. محمدی که مدافع ملی پوش ایرانی این تیم بلژیکی در فصل جاری فوتبال بلژیک موفق شده است در 15 دیدار برای تیمش به میدان برود. با توجه به پست بازی میلاد، 2 پاس گل برای او آمار جالبی محسوب می شود.

علیرضا جهانبخش، همچنان روی نوار بدبیاری!

بدبیاری ها و بدشانسی های علیرضا جهانبخش در برایتون پایانی ندارد و او در تلاش است با پایان سال 2020 به این بدشانسی ها پایان دهد. ستاره ملی پوش ایران در حالی در برایتون توپ می زند که او در این فصل تاکنون 11 بازی را در کارنامه داشته و در این زمان موفق شده یک پاس گل را به همبازیان خود بدهد.

مجید حسینی، کار سختی پیش روی دارد

مدافع ایرانی ترابوزان اسپور که در حال حاضر با تیمش در رتبه نهم لیگ ترکیه توپ می زند، در این فصل در 3 بازی برای تیمش به میدان رفته تا مشخص شود فعلا کار سختی را برای جلب اعتماد ترکیه ای ها برای حضور در ترکیب اصلی این تیم دارد.

علیرضا بیرانوند، چشم انتظار تغییر و تحولات

88

علیرضا بیرانوند در حالی از پرسپولیس جدا شد و به آنتورپ پیوست که با امیدواری های زیادی راهی این تیم شد.

بیرو که در هفته های اول حضورش در این تیم نیمکت نشین محض بود در بازی تیمش در لیگ اروپا برابر تاتنهام برای اولین بار درون دروازه تیمش ایستاد. این گلر ملی پوش ایرانی با وجود شکست 2 بر صفر برابر تاتنهام نمایش خوبی را از خود نشان داد به طوری که تحسین مورینیو سرمربی سرشناس تیمش را برانگیخت. این در حالی بود که بیرانوند در لیگ بلژیک در برابر کلوپ بلژیک برای اولین بار در این فصل به میدان رفت ولی ساختار ضعیف دفاعی این تیم منجر به شکست 2 بر صفر یاران بیرانوند در این دیدار شد. در روزهایی که خبر جدایی قریب الوقوع ایوان لکو از سمت سرمربیگری آنتورپ جدی به نظر می رسد بیرانوند منتظر آخرین تغییر و تحولات روی نیمکت هدایت تیمش است.

قلی‌زاده و رضایی، دوقلوهای شالروایی

علی قلی زاده و کاوه رضایی دو ایرانی شاغل در شالروا در این تیم بلژیکی عملکرد ویژه ای را در این تیم پشت سر گذاشته اند. قلی زاده در 19 بازی تیمش، 5 گل به ثمر رسانده است. این در حالی است که کاوه رضایی نیز با 6 گل در 13 بازی، عملکرد ویژه ای را با پیراهن این تیم داشته است.

صادق محرمی، در آستانه هزارتایی شدن

مدافع راست سال های نه چندان دور پرسپولیس که در تیم دینامو زاگرب اوکراین توپ می زد در فصل فوتبالی اخیر حضور تقریبا مستمری را در ترکیب تیمش دارد. صادق محرمی با 8 بازی در لیگ، یک بازی در جام حذفی و 5 بازی در لیگ اروپا 983 دقیقه بازی در ترکیب تیمش را پشت سر گذاشت.

سعید عزت‌الهی، تجربه ویژه در دانمارک

سعید عزت الهی که امسال در تیم وایله بولد کلاب توپ می زند تجربه ویژه ای را در فوتبال دانمارک به دست آورده است. عزت الهی ملی پوش ایرانی بولد کلاب در 12 بازی لیگ و یک دیدار جام حذفی 1047 دقیقه برای تیمش بازی کرده و در این مدت 2 گل را برای این تیم به ثمر رسانده است.

سامان قدوس، منتظر درخشش در انگلیس

قدوس که پس از سقوط آمیان به صورت قرضی از این تیم جدا شد در حالی به تیم برنتفورد پیوسته است که با 2 بازی در جام اتحادیه، 2 بازی در لیگ و 15 بازی در چمپیونشیپ آمار 650 دقیقه حضور در این تیم را با خود به یدک می کشد. او در این دیدارها یک پاس گل را به همبازیان خود داده است.

شهریار مغانلو، ناکام در پرتغال

مرد گلزن پیکان در فصل قبل که دومین گلزن برتر لیگ بیستم هم لقب گرفت با وجود پیشنهادی که از سوی پرسپولیسی ها داشت، به پرتغال رفت تا شانس خود را با بازی در تیم سانتا کلارا آزمایش کند اما بدشانس هایی چون مصدومیت از ناحیه دست باعث شد نتواند درخشش لازم را در اروپا داشته باشد. او در 2 بازی و مدت 208 دقیقه برای تیمش گلزنی کرده ولی هنوز پایش به گلزنی باز نشده است. 6

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز