کارشناس داوری دیدار استقلال- گل‌گهر؛

طبق ارزیابی تلویزیونی پنالتی دوم استقلال درست نبود/ داور اضافی کم در جریان بازی دخالت داشت

۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۲۳:۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۱۲۸۱۵
طبق ارزیابی تلویزیونی پنالتی دوم استقلال درست نبود/ داور اضافی کم در جریان بازی دخالت داشت
علی خسروی صحنه‌ها پنالتی بازی گل‌گهر و استقلال را کارشناسی کرد.

به گزارش برنا ؛ در دیدار گل‌گهر سیرجان و استقلال سه پنالتی رخ داد و در کل این هفته پنالتی‌های زیاد در بازی های لیگ گرفته شد.

در خصوص این دیدار علی خسروی، کارشناس داوری، گفت‌وگویی با خبرگزاری برنا انجام داد.

خسروی در خصوص ضربات پنالتی و درست یا غلط بودن آن‌ها گفت: این دیدار قضاوت پنالتی‌ها بود. در پنالتی اول که کاملا مشخص است خطا درست است  و این بار نه نارنجی بود و نه قرمز  و کارت زرد درست بود و علیرضا حقیقی برای تصاحب توپ خطا کرد و طبق قانونی که در این دو، سه ساله اعلام شده اخطار درست است.

او افزود: در خصوص  پنالتی دوم که برای استقلال گرفته شد و کمک داور اضافه نظر داد جای بحث وجود دارد. تصاویر تلویزیونی که از دو زاویه نشان داد اینگونه است که وریا غفوری جلوی دروازه‌بان شیرجه می‌زند یعنی قبلا از اینکه حقیقی  بیاید و خطایی انجام دهد او شیرجه می‌زند. طبق ارزیابی تلویزیونی اعتقادی به پنالتی دوم نداریم.

خسروی ادامه داد: فقط در بحث مدیریت داوری یک مشکل بزرگ وجود دارد. اگر هر دو پنالتی را کمک داور اضافه گرفته باشد این نشان از ضعف داور دارد. داور وسط پنالتی اول هم با تاخیر اعلام کرد.

این کارشناس داوری درخصوص سومین پنالتی این بازی گفت: پنالتی‌ای که برای تیم گل گهر گرفته شد هم کاملا درست بود. آن نوع  لگد زدن در محوطه جریمه  پنالتی است. در محوطه جریمه اخطارها کم شده مگر اینکه موقعیت آشکار گل باشد که از قرمز تبدل به زرد شده که توضیح دادیم و آنجا هم داور به درستی پنالتی اعلام کرد. صحنه هم نزدیک بود  و هیچ‌کس هم اعتراض نکرد.

خسروی در پایان گفت: در کل بقیه موارد مشکل خاصی نداشت. هم کمک داوران به وظایف‌شان خوب عمل کردند و هم کمک داوران اضافه کنار دروازه سعی کردند محوطه جریمه را خوب کنترل کنند ولی به هر صورت زمانی که کمک داور اضافه می‌گذاریم باید این را قبول کنیم که او در جریان بازی دخالت می‌کند. در اعلام  پنالتی دوم تیم استقلال کمک داور اضافه نقش داشت اما ما پنالتی نمی‌بینیم. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز