سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

عدم حضور تماشاگران باعث زیباتر شدن دربی می‌شود/ گلرها در این بازی تاثیرگذارند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۷:۳۸:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۷۸۹۴
عدم حضور تماشاگران باعث زیباتر شدن دربی می‌شود/ گلرها در این بازی تاثیرگذارند
پیشکسوت تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: نبود تماشاگر باعث می‌شود درگیری کمتری بین بازیکنان ایجاد شود و منطق بر احساس غلبه کند و در نهایت تیم‌ها بتوانند بازی بهتری را ارائه دهند.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص دیدار استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: پرسپولیس و استقلال در شرایطی به دیدار هم می روند که یک وجه مشترک دارند و این است که بازیساز ندارند. در استقلال هنوز داریوش شجاعیان به آمادگی نرسیده و در پرسپولیس هم بعد از جدایی ترابی و رسن هنوز جای خالی آنها پر نشده است. نکته دیگر این است که استقلال در خط حمله برتر از پرسپولیس است چون این تیم فعلا مهاجم ندارد. در خط دفاعی اما شرایط پرسپولیس بهتر است. مدافعان این تیم تجربه زیادی دارند و همین می تواند در این دیدار تاثیرگذار باشد اما استقلال در دیدارهای اخیر در خط دفاع و دفاع فردی پر اشتباه ظاهر شده از بابت اینکه آن سخت گیری و آن ممارستی که یک دفاع باید داشته باشد و آن اصول اولیه که باید رعایت شود را در مدافعان این تیم نمی بینیم.

او با اشاره به عملکرد گلرهای دو تیم بیان کرد: هر 2 تیم دروازه بان های بسیار خوبی دارند که نقطه قوت آنها محسوب می شود. حامد لک و رشید مظاهری در این مدت برای پرسپولیس و استقلال فوق العاده بوده اند و در دربی هم می توانند تاثیرگذار باشند.

سیدصالحی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف استقلال در بازی های قبلی این بود که حفظ توپ در زمین حریف اتفاق نمی افتاد و توپ سریع برگشت داده می شد روی دروازه استقلال اما در دیدار مقابل آلومینیوم با حضور دیاباته در زمین این مشکل تا حدودی برطرف شد. دلیل اصلی این موضوع هم این است که هر توپی به دیاباته داده می شود بخاطر قدرت بدنی بالا آن را حفظ می کند. در واقع با حضور دیاباته در ترکیب استقلال و حفظ توپ در زمین حریف فشار از خط دفاعی برداشته می شود و قاعدتا کمک زیادی به استقلال کند. در بازی استقلال با گل گهر سیرجان نیمه اول استقلال خیلی خوب بازی کرد ولی نیمه دوم این خلاء بیشتر دیده می شد یعنی توپها که به جلو فرستاده می شد برگشت داده می شد روی دروازه و این باعث می شد که فشار روی دروازه استقلال بیشتر شود.

مهاجم سابق سرخابی‌ها درباره اینکه آیا شانس استقلال برای پیروزی در دربی 94 بیشتر است، گفت: قاعده دربی این است که به شرایط جدول کاری ندارد. اینکه الان برخی می گویند استقلال به پرسپولیس ارجحیت دارد بخاطر این است که پرسپولیس الان هافبک بازیساز و مهاجم ندارد اما شرایط استقلال از نظر بازیکن بهتر است و به همین دلیل است که کارشناسان می گویند که احتمال برد استقلال بیشتر است.

سیدصالحی درباره اوضاع روحی و روانی استقلال و پرسپولیس ادامه داد: قطعا مسایل روحی و روانی تاثیر زیادی در دربی دارد. اینکه تیمی به عنوان صدرنشین وارد دربی شود در روحیه اش تاثیر زیادی دارد اما در تاریخ دربی ها زمانی که یک تیم خیلی بهتر بوده در دربی شکست خورده و تیم ضعیف تر برنده شده است. الان شرایط به گونه ای است که فشار زیادی روی پرسپولیس وجود دارد اما حساسیت دربی از همه بازی های لیگ مجزا است و ماهیت آن با بقیه بازی ها فرق دارد. اینکه کدام تیم با روحیه بهتر وارد دربی شود بر می گردد به هوش و تدابیر سرمربی و کادر فنی که بتواند بازیکنان را از لحاظ انگیزشی بالا ببرد.

کارشناس فوتبال افزود: حامد لک و رشید مظاهری می توانند در نتیجه دربی تاثیرگذار باشند. در خط دفاعی ثبات پرسپولیس بیشتر از استقلال بوده و حسینی و کنعانی زادگان با سختکوشی که دارند به خط دفاع پرسپولیس انسجام داده اند اما این مورد را در خط دفاع استقلال نمی بینیم. در خط حمله استقلال نسبت به پرسپولیس بهتر است و با آمدن دیاباته هم اوضاع بهتر می شود. در مجموع هر 2 تیم بازیکن های دربی باز خوبی دارند و هر تیمی که کمترین اشتباه را داشته باشد و استرس را از خودش دور کند می تواند نتیجه بهتری بگیرد.

سیدصالحی که سابقه بازی در دربی با پیراهن استقلال و پرسپولیس را دارد با اشاره به جای خالی تماشاگران گفت: اگرچه نبودن تماشاگران شور و حال دربی را کم می کند اما باعث کاهش استرس بازیکنان هم می شود. علاوه بر این نبود تماشاگر باعث می شود درگیری کمتری بین بازیکنان ایجاد شود و منطق بر احساس غلبه کند و در نهایت تیم ها بتوانند بازی بهتری ارائه دهند. قطعا بازیکنان 2 تیم می دانند اگر احساسی بازی کنند شاید اشتباهات غیرقابل جبرانی رخ دهد.

او درباره اینکه آیا در اولین دربی که به میدان رفته استرس داشته، افزود: نه بخاطر اینکه قبل از حضور در استقلال بازی های بزرگی انجام داده بودم و اسم و رسم خودم را از سپاهان بدست آورده بودم حتی اولین باری هم که در دربی بازی کردم استرس نداشتم. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز